2014-02-21, 16:18
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Sect Pig växer på mig mer och mer, ångrar absolut inte att jag köpte Lp'n. Förstår inte heller hur jag kunde missat detta släpp, då jag upptäckte det för 3 veckor sedan.

Revenge förgyller dessutom mina bussresor, fruktansvärt bra.

Jag antar att du kanske också uppskattar Conqueror?

Självklart gillar jag Conqueror. Revenge/Conqueror spelar ju på NWN fest i november. Han jag åkte med förra gången har gått och fått mer östrogen än för två år sedan och prioriterar därmed en annan festival. Jag ska lär däremot åka hur det än blir.

Conqueror är också vad jag tänker lyssna på nu när Finland förlorade och Suomi Finland Perkele (Impaled Nazarene) dog ut.
Citera
2014-02-21, 18:25
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Jag håller med dig i allt du säger om IXXI. Jag tycker de är extremt underskattade och de är dessutom en väldigt bra antites till det sound som Watain står för (inget ont om Watain överhuvudtaget utan bara ett exempel på vilket speciellt sound IXXI har skapat).

Vad tyckte du om Skulls'n'dust då? För jag tycker att den är ett smärre mästerverk. Det tycker jag även om Assorted Armament och jag gillar hur de förnyat sig sedan Elect Darkness.

Jag tycker "Skull n Dust" var riktigt kanonfin ärligt talat! Nästan lika bra som AA. Men det återstår några lyssningar för det slutgiltiga (lösningen) betyget.
Just nu har jag tagit en paus där och satt mig in "The Satanist" med Behemoth. Och hittills tycker jag den är riktigt bra, precis som bandet alltid är och har varit. F.ö så är ju trummorna som bekant utav högsta möjliga kvalitativa lyssnarupplevelse. Vilken jävla maskin han är!

np: Behemoth - Amen
Citera
2014-02-21, 18:51
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jag tycker "Skull n Dust" var riktigt kanonfin ärligt talat! Nästan lika bra som AA. Men det återstår några lyssningar för det slutgiltiga (lösningen) betyget.
Just nu har jag tagit en paus där och satt mig in "The Satanist" med Behemoth. Och hittills tycker jag den är riktigt bra, precis som bandet alltid är och har varit. F.ö så är ju trummorna som bekant utav högsta möjliga kvalitativa lyssnarupplevelse. Vilken jävla maskin han är!

Behemoth är inte alls bra alltid. T ex så är det som kom efter Demigod rätt tramsigt och tjatigt. Medhåll att nyaste låter intressant dock.

Nu ska jag dra igång Satanica som väl ändå är deras bästa?
Citera
2014-02-21, 18:57
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Behemoth är inte alls bra alltid. T ex så är det som kom efter Demigod rätt tramsigt och tjatigt. Medhåll att nyaste låter intressant dock.

Nu ska jag dra igång Satanica som väl ändå är deras bästa?

Mjaa.. jag håller till viss del med.. men jag gillade fanimig "The Apostasy".
Men jämför du med "Satanica", så är ju allt de gjort rätt blekt.
Citera
2014-02-21, 21:04
Medlem
BrainDisorders avatar
Nya Behemoth är riktigt fet. Precis som mordum säger så är trummorna mycket njutningsbara att lyssna på. Gillar i övrigt det punkiga rivet i "Ora Pro Nobis Lucifer".
Citera
2014-02-21, 22:06
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Nya Behemoth är riktigt fet. Precis som mordum säger så är trummorna mycket njutningsbara att lyssna på. Gillar i övrigt det punkiga rivet i "Ora Pro Nobis Lucifer".

Personligen anser jag nog att titelspåret och "Amen" är de starkaste bidragen på plattan.
Titellåten gillar jag främst för att lyriken är riktigt fin samt att Nergal låter så ovanligt taggad där.
Ja, detta kommer bli en platta som man spisar en del i framtiden. Om man tröttnar, så finns Infernus del där som alltid kommer känns fräsch att lyssna på. ZE DRUMZ!!
Tro mig.. jag kan spela väldigt snabbt. Men alltså.. hur man får till det sådär samtidigt som man once in a while slänger in helt sjuka fills och oväntade vändningar för att sedan återgå HELT utan problem till det där snabba maskinrenset.. alltså.. ja Derek Roddy (min stora ledstjärna inom extrempisk) ligger fan under här.

Malign - Fireborn
Och den här rösten.

Ave!
Citera
2014-02-21, 22:08
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:

Skulls n Dust är en rätt vågad väg som IXXI tar. Roligt att du också gillar den.

Trots att jag sett Behemoth som var grymt röjjiga live så har jag adrig fastnat för studiomaterialet värst. Vilka är egentligen deras bästa alster? Och hur bra är The Satanist?
Citera
2014-02-21, 22:11
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Sect Pig växer på mig mer och mer, ångrar absolut inte att jag köpte Lp'n. Förstår inte heller hur jag kunde missat detta släpp, då jag upptäckte det för 3 veckor sedan.

Revenge förgyller dessutom mina bussresor, fruktansvärt bra.

Jag antar att du kanske också uppskattar Conqueror?

Alltså.. inget av dessa band är ju någonstans dåliga. Det är ett jävla tryck på dom! Men att sitta och lyssna på Revenge en hel eftermiddag ger ju grymt kass smak i röven skulle jag.
Ni kan ju faktiskt inte säga att variation är NÅGOT av dessa bands signum?
Och jag säger inte att det behöver vara varierat.. men när man som ett band som Revenge, har pruttat ur sig runt 5 album (?).. så vore det väl på sin plats att förnya sig liiite mer än att bara uppgradera produktionen?
MEN SOMSAGT!! jag tycker inte det är dåligt.. tvärtom.. det är riktigt.. dock i små doser.
Conqueror är bra. Låter ju exakt som Revenge dock.. men ja. (om jag inte är helt cp.. har inte dessa två sistnämnda rätt mycket med varandra att göra?.. som Mgla och Kriegsmaschine?)
Citera
2014-02-21, 22:22
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Skulls n Dust är en rätt vågad väg som IXXI tar. Roligt att du också gillar den.

Trots att jag sett Behemoth som var grymt röjjiga live så har jag adrig fastnat för studiomaterialet värst. Vilka är egentligen deras bästa alster? Och hur bra är The Satanist?

Frågar du mig så är "Satanica" deras klart bästa album. Men det är lite skillnad på den och de album som kom efter.
De blev, enligt många, väldigt överproducerade iom nästkommande platta "Thelema.6" (som f.ö är en jäkligt fin platta).

Av deras period efter Satanica att döma, så skulle jag säga att "Demigod" och "Apostasy" är deras finaste stunder. Det är sånt jävla rens som blandas med en oerhört grym atmosfär här! När du blir insatt i Behemoth så kan du tillslut skilja dom ifrån många andra, överproducerade black/Death-band (vilka finns i brutal ÖVERFLÖD).
"Evangelion" tycker många är deras absolut bästa. Men den tycker jag personligen inte ens når upp till deras standard, bortsett ifrån att endast två låtar är svinigt grymma.

Så ja.. hur låter då "The Satanist" ?
Bandet har tonat ned deras ökända "pampighet" skulle jag säga för det första.. Vilket jag tycker är positivt. Det fokuseras här mer på lyrik och övertygelse. Och det har gjort att själva musiken inte varit prio ett och fått backa lite (obvious), men det låter överlag riktigt jävla bra. Skulle nog våga säga att "The Satanist" är deras, musikaliskt sett, elakaste platta på mycket länge!
Hängivenhet är ett ord man får upp i skallen när man lyssnar.
Jag vill inte avslöja mer än såhär.. dels för att jag själv fortf är för dåligt inlyssnad och dels för att du själv ska få uppleva en riktigt bra platta överlag.
Citera
2014-02-22, 11:38
Medlem
eckims avatar
Citat:
Alltså.. inget av dessa band är ju någonstans dåliga. Det är ett jävla tryck på dom! Men att sitta och lyssna på Revenge en hel eftermiddag ger ju grymt kass smak i röven skulle jag.
Ni kan ju faktiskt inte säga att variation är NÅGOT av dessa bands signum?
Och jag säger inte att det behöver vara varierat.. men när man som ett band som Revenge, har pruttat ur sig runt 5 album (?).. så vore det väl på sin plats att förnya sig liiite mer än att bara uppgradera produktionen?
MEN SOMSAGT!! jag tycker inte det är dåligt.. tvärtom.. det är riktigt.. dock i små doser.
Conqueror är bra. Låter ju exakt som Revenge dock.. men ja. (om jag inte är helt cp.. har inte dessa två sistnämnda rätt mycket med varandra att göra?.. som Mgla och Kriegsmaschine?)

Jo, jag förstår exakt vad du menar. Det kan bli enformigt i längden. Jag lyssnar på en lagom dos åt gången, eller rättare sagt så mycket jag känner för. Revenge & Conqueror har samma sångare om jag inte har fel? Och möjligtvis samma gitarrist.

Hah, jag visste dock inte att Mgla & Kriegsmaschine hade med varandra att göra. Har aldrig heller fastnat för Mgla. Men Kriegsmaschine är faktiskt riktigt bra, speciellt det nyaste alstret!

NP - Ad Hominem - Auschwitz Rules
Citera
2014-02-22, 14:06
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
kulle nog våga säga att "The Satanist" är deras, musikaliskt sett, elakaste platta på mycket länge!
Hängivenhet är ett ord man får upp i skallen när man lyssnar.
Jag vill inte avslöja mer än såhär.. dels för att jag själv fortf är för dåligt inlyssnad och dels för att du själv ska få uppleva en riktigt bra platta överlag.
Håller med, jättebra platta! Perfekt när man inte är så djup av sig utan vill bli skallkrossad med "hits" elelr vad man ska säga! Rakt, enkelt, inget knussel! Och jag gillar det som fan!
Citera
2014-02-22, 14:51
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Personligen anser jag nog att titelspåret och "Amen" är de starkaste bidragen på plattan.

"Amen" är fläskig utav helvete. Domedagstrummorna som börjar vid 02:48 är nästan lite otäcka.
För att sedan bryta ut i helveteskaos.

NP: Behemoth - Amen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in