2014-02-22, 15:56
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Jo, jag förstår exakt vad du menar. Det kan bli enformigt i längden. Jag lyssnar på en lagom dos åt gången, eller rättare sagt så mycket jag känner för. Revenge & Conqueror har samma sångare om jag inte har fel? Och möjligtvis samma gitarrist.

Jim Read som spelar trummor och sjunger grundade först Conqueror med Ryan Förster från Blashpemy. När det bandet sedan sket sig fortsatte han med Revenge. Antagligen med exakt samma "vision" som han hade med Conqueror.

Angående att det inte är någon större variation på albumen så... Det är tillräcklig variation mellan de olika plattorna för att varenda en spelar sin egen roll. Och senaste Revenge-plattan (Scum.Collapse.Eradication) har mycket mer långsamma tungungpartier där basen spelar roll än tidigare.

Sedan så är Revenge kanske inte heller något jag lyssnar på när jag har myskvällar med "några" finöl hemma i lyssnarvrån. Men är man fly förbannad så är Revenge ett av mycket få band som verkligen låter en njuta av sina aggressioner. De andra är förstås Conqueror, Goatpenis(!) och Sect Pig.

Ja, inom "War" Metal genren då.
Citera
2014-02-22, 19:00
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Jim Read som spelar trummor och sjunger grundade först Conqueror med Ryan Förster från Blashpemy. När det bandet sedan sket sig fortsatte han med Revenge. Antagligen med exakt samma "vision" som han hade med Conqueror.

Angående att det inte är någon större variation på albumen så... Det är tillräcklig variation mellan de olika plattorna för att varenda en spelar sin egen roll. Och senaste Revenge-plattan (Scum.Collapse.Eradication) har mycket mer långsamma tungungpartier där basen spelar roll än tidigare.

Sedan så är Revenge kanske inte heller något jag lyssnar på när jag har myskvällar med "några" finöl hemma i lyssnarvrån. Men är man fly förbannad så är Revenge ett av mycket få band som verkligen låter en njuta av sina aggressioner. De andra är förstås Conqueror, Goatpenis(!) och Sect Pig.

Ja, inom "War" Metal genren då.

Och man får inte glömma Archgoat & Sadomator i den mixen. Två riktigt tunga jävla band.

Tackar för övrigt för informationen angående medlemmarna.

NP - Sect Pig - Slave Destroyed
Citera
2014-02-23, 01:40
Medlem
Pentagrammatons avatar
Läste nyss att Offdrykkja-medlem som verkar vara självaste TS av denna tråd (då han redan "outat" att han är med i bandet osv i tråden och det står på bandets Facebook antar jag att det är ok att dela detta) blivit skjuten av polis inatt. Hoppas verkligen han klarar sig! Hur skulle tråden klara sig utan dess skapare.

NP: NWA - Fuck The Police
Senast redigerad av Pentagrammaton 2014-02-23 kl. 01:43.
Citera
2014-02-23, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Läste nyss att Offdrykkja-medlem som verkar vara självaste TS av denna tråd (då han redan "outat" att han är med i bandet osv i tråden och det står på bandets Facebook antar jag att det är ok att dela detta) blivit skjuten av polis inatt. Hoppas verkligen han klarar sig! Hur skulle tråden klara sig utan dess skapare.

Vaaa? Fucking pigs!

NP: Pitbullfarm - Army of Assholes
Citera
2014-02-23, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton

Att den tokfan överlevt såhär länge är inget annat än ett mirakel.

Spisar: in the woods - omnio
Citera
2014-02-23, 13:59
Medlem
von_Ss avatar
Lutar väl åt att TS hamnar i sinkabirum en stund. Ett under att han inte redan satt inspärrad kan man tycka.

All heder åt alprazolam för skapandet av min favorittråd på Internet. Spelar lite Szron till din ära

NP: Szron - Death Camp Earth
Citera
2014-02-23, 19:58
Medlem
ToMegaTherions avatar
Murmur - King In Yellow
Helt klart årsbästa plattan! minst 8/10!
Citera
2014-02-23, 20:05
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
Murmur - King In Yellow
Helt klart årsbästa plattan! minst 8/10!

Inte en chans att det är. Men ja, smaken är ju
olika.
Citera
2014-02-23, 20:24
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Inte en chans att det är. Men ja, smaken är ju
olika.
det var då själva fan vad du ska hugga! har du ens hört den? ok, jag köper resonemanget att det inte är svartmetall, men väl en kvasi-black/death-variant Alice In Chains med mer heroin och mer nedstämda gitarrer och mer skrän! herrn torde ju kunna bjuda på facit denna hemska afton menar jag!
Citera
2014-02-23, 21:06
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Ketzer - The Fire To Conquer The World
Citera
2014-02-23, 21:37
Medlem
Adversariuss avatar
Hahah, kombinationen alprazolam, knivar och alkohol leder oundvikligen till spännande löpsedlar hoppas benet läker fint, alpra, delge gärna hela berättelsen när du kikar förbi här.
Senast redigerad av Adversarius 2014-02-23 kl. 21:42.
Citera
2014-02-24, 19:40
Medlem
eckims avatar
Här har det spisats Revenge dom två senaste dagarna. Just nu så går King Dude i högtalarna.

NP - King Dude - River of gold

Så jävla bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in