2012-07-04, 11:34
Medlem
spokplumpenFs avatar
Borknagar - Archaic course - universal

Edit: Stavfel
Citera
2012-07-04, 14:28
Medlem
alprazolam_s avatar
Kör DSO - Drought. Sen blir det ännu ett varv på nya Domgård. Den tyckte jag var så bra att jag inhandlade t-shirt.

Jo, måste tillägga att jag även gillade nya DSO EP´n! Den var faktiskt mindre kaotisk och lättare att ta till sig ändå, det måste jag hålla med om.
Citera
2012-07-04, 15:23
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Kör DSO - Drought. Sen blir det ännu ett varv på nya Domgård. Den tyckte jag var så bra att jag inhandlade t-shirt.

Jo, måste tillägga att jag även gillade nya DSO EP´n! Den var faktiskt mindre kaotisk och lättare att ta till sig ändå, det måste jag hålla med om.

Tycker även jag att nya "Domgård" var riktigt jävla grym! Köpte cdn ifrån THR, och den har spisats ett otal ggr redan. Mörk jävel till skiva! Precis som det vara skall!

"Drought" har jag ännu inte hört, intresset är väl inte på topp för DsO med tanke på deras nästintill skittråkiga "Paracletus". Det dog lite där, men å andra sidan har de ju i bagaget "Si monum.." "Kenosé" och "Fas..".. det räcker gott och väl för mig för att hylla DsO som ett världens klart bästa band.

just nu spisas det dock Summoning här i stugan.
Fick cdn "Oath bound" av min fru häromdagen, och det var ju hur fint som helst!
Således:
Summoning - Across the streaming tide
Tycker den här skivan är helt fantastisk i dagens läge! Är dock inte lika förtjust i varken "Minas Morgul" eller "Stronghold", som annars hyllas bra mycket. Men det kanske kommer!

Vart köpte du "Domgård" tishan btw?
// Mordvm
Citera
2012-07-04, 15:45
Medlem
Hundkatt90s avatar
Vad är det folk har emot Paracletus egentligen?
Visst, det är inte deras bästa verk men den har sina bra ställen såsom Wings of Predation, Devouring Famine, Epiklesis II. I sin helhet absolut inte nära deras gångna kvalité men jag känner att Drought är ett bra steg tillbaks.
Läste någon review där någon skrev att Drought skulle ha vart en bra övergångsplatta ifrån Fas till Paracletus och det är väldigt sant.

Jag ska dock spendera min eftermiddag med att lyssna på Chaos Moon - ett band som jag tycker manifesterar allt det bästa ifrån den Amerikanska scenen, alltså totalt jävla kaos men på sina ställen väldigt vackert. (Black Witchery, Wolfs in the throne room etc).

Otroligt isigt trumljud som jag föll för direkt.
Om ni inte känner till dem, spana in dem. Klart värt även för dem som totalt avskyr USBM.

Förslag på låtar att lyssna på först: Pale cast of thought, Illusions of dusk and dawn.

np: Chaos Moon - Illusions of Dusk and dawn.

(tror att jag har skrivit ett inlägg om dem förut, är dock osäker på om det var här eller någon annanstans).
Citera
2012-07-04, 16:50
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Vad är det folk har emot Paracletus egentligen?
Visst, det är inte deras bästa verk men den har sina bra ställen såsom Wings of Predation, Devouring Famine, Epiklesis II. I sin helhet absolut inte nära deras gångna kvalité men jag känner att Drought är ett bra steg tillbaks.
Läste någon review där någon skrev att Drought skulle ha vart en bra övergångsplatta ifrån Fas till Paracletus och det är väldigt sant.

Jag ska dock spendera min eftermiddag med att lyssna på Chaos Moon - ett band som jag tycker manifesterar allt det bästa ifrån den Amerikanska scenen, alltså totalt jävla kaos men på sina ställen väldigt vackert. (Black Witchery, Wolfs in the throne room etc).

Om ni inte känner till dem, spana in dem. Klart värt även för dem som totalt avskyr USBM.

Förslag på låtar att lyssna på först: Pale cast of thought, Illusions of dusk and dawn.

(tror att jag har skrivit ett inlägg om dem förut, är dock osäker på om det var här eller någon annanstans).

Vet faktiskt inte vad jag har emot "Paracletus". Somsagt, det är sjukt duktiga musiker, men det blir bara för mycket frijazzande. Vilket dom även snuddar på, på Fas, men där är det ändå lite i bakgrunden. Paracletus består ju i stort sett bara av frijazz, och nästan allt det som gör DsO till DsO, är försvunnet. Blir så otroligt pretentiöst och det är inget jag vill känna när jag lyssnar på dom.

np: Vargsang - Deathyell of extermination
Ett fantastiskt bra band som gör/gjorde raw bm i all sin mening! Riktigt jävla bra rens helt enkelt.
Kolla upp plattan "Throne of the forgotten".. eller dö.
Citera
2012-07-04, 23:08
Medlem
Zartazas avatar
Bathory - Massacre
Citera
2012-07-05, 04:14
Medlem
Edenbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90

Jävlar du. Chaos Moon lät riktigt bra. Lyssnade på Illusions of dusk and dawn och föll stenhårt. Tycker också om det isiga trumljudet, kan nästan visualisera världens hagelskur smattra hårt över ansiktet medan man går ute en kall vintereftermiddag. Min fråga är dock: Vad förutom fullängdarna är värt att kolla in?
Citera
2012-07-05, 09:45
Medlem
SadCats avatar
Just nu spelas Kaffe & Blod av Hypothermia på vinylspelaren. Magiskt
Citera
2012-07-05, 11:01
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edenbelow
Jävlar du. Chaos Moon lät riktigt bra. Lyssnade på Illusions of dusk and dawn och föll stenhårt. Tycker också om det isiga trumljudet, kan nästan visualisera världens hagelskur smattra hårt över ansiktet medan man går ute en kall vintereftermiddag. Min fråga är dock: Vad förutom fullängdarna är värt att kolla in?
Jag skulle säga att deras nyaste release EPn "The Ouroboros worm" har något av deras mest balla grejer rent musikaliskt. Tyvärr har dem inte släppt allt för mycket, det är någon gammal demo och en tidig EP som jag aldrig riktigt spanat in. Den senaste splitten "Beauty, Darkness, Chaos" är också bra.

The Ouroboros Worm innehåller lite mer mysko grejer, jag skulle beskriva den som klart mer experimentell (fast ändå inte så mycket i jämförelse med andra band) än deras tidigare alster.
Gitarrspelande som kan framkalla panik i vem som helst och ett alldeles nytt trumljud (mindre is tyvärr).
Galet trippy men förbannat bra.

np: Chaos Moon - Procesion of Faces (ifrån The Ouroboros Worm)
Citera
2012-07-05, 14:51
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11-11-11
Vet du nån distro i närheten man kan beställa ifrån? Att beställa från SSP direkt svider med de judespriserna han tar.

http://users.kymp.net/pestilence/ och http://dtd.erraticsporadicism.org/ lär få in den så småningom. Båda i Finland. Vet inte hur mycket billigare det blir därifrån, fraktkostnaden från USA har höjts rejält för både små och stora paket detta år.

NP: Nya Vomitor-låtar på youtube. Verkar lyckligtvis hålla samma klass som deras tidigare släpp:

http://www.youtube.com/watch?v=0AVNqgNC7Bw&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=koTDto1RfbU&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=EfjV8z40rEE&feature=relmfu
Citera
2012-07-05, 15:57
Medlem
alprazolam_s avatar
Blir väl ramaskri nu när jag lyssnar på Summoning - Nightshade Forests Men den är så jäkla bra denna minicd...

Tänkte slänga upp ett sample här som jag skulle vilja ha lite feedback på. Andra användare i tråden har ju gjort det, så jag tänkte att jag gör samma sak... Men som sagt, vore kul att få lite kritik.

http://www.mediafire.com/?2554fweldw4d85v

Slänger upp en till på en gång. Trummorna ska ändras litegrann på denna, ha det i åtanke. Denna låt är lite råare.

http://www.mediafire.com/?l6x3iqj6aa0nxx4

Texten:
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-07-05 kl. 16:07.
Citera
2012-07-05, 18:17
Medlem
alprazolam_s avatar
Nile - Annihilation of the Wicked
Nile är bara så jävla bra! Älskar verkligen detta band!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in