2014-01-18, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jag håller med. Fantastiskt inlägg.
Tack.
Citera
2014-01-18, 04:15
Medlem
---
Senast redigerad av Paterjebus 2014-01-18 kl. 04:29.
Citera
2014-01-18, 12:54
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Det håller jag med dig om..beroende på hur man definierar "vacker". Själv tycker jag den är väldigt ångestframkallande och ger upphov till mardrömmar.
Annars tycker jag ju scenen i värdshuset, där den gamla damen förklarar att man renas i eld, är väldigt stark. Som även är en scen samplad av Sigrblot på hans debutalbum.
Är det Arioch som ligger bakom det bandet? Aldrig lyssnat in mig på Sigrblot men har fått för mig att det är så...
Citera
2014-01-18, 17:14
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Men alltså.. du försöker "lära dig"?
Vill du tvinga på dig grejor som faktiskt kommer naturligt bara du låter det ta sin tid? Då kommer du aldrig någonsin att uppskatta det lika mycket som alla oss andra.
Som flera har sagt.. du lyssnar på det du tycker är bra, och med det... så kommer det följa en jakt på annat som är bra och på vägen kommer du snubbla över saker som är mer intressant än dina tidigare grejor som du hört.. vare sig det är hårdare, intressantare.. etc etc.. du fattar?
Det finns ingenting här att LÄRA sig.. utan mer något du växer in i baserat på att du gått vägen som du själv valt.
Vem vet.. du kanske t.om upptäcker att du älskar R.n.B efter vägen och hellre går in på det spåret?

np: Cult of Fire - andra albumet.

1a låten. B-sidan.
Min uppfattning är att just black metal inte är nåt som kommer så naturligt. Jag gillade inte Amon amarth för några år sen men efter att ha lyssnat en del på dem (polare som lyssnat osv) så började jag gilla mer och mer. Inte för att jag har som mål att tycka om nåt jag inte gillar men jag är intresserad av genren ändå. Fascinerad kanske.
Citera
2014-01-18, 17:19
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Min uppfattning är att just black metal inte är nåt som kommer så naturligt. Jag gillade inte Amon amarth för några år sen men efter att ha lyssnat en del på dem (polare som lyssnat osv) så började jag gilla mer och mer. Inte för att jag har som mål att tycka om nåt jag inte gillar men jag är intresserad av genren ändå. Fascinerad kanske.
Jo, det tar ju ett tag att innan man börjar gilla black metal, det kanske är individuellt också men för mig var det inte självklart att älska genren direkt man började lyssna. Det kommer när det kommer, det är ingen som vet när exakt men sånt växer, det gör det alltid.
Citera
2014-01-18, 17:58
Medlem
eckims avatar
Citat:
Haha nej jag var ironisk.
Men ja visst är det en jäkla bra film, trots de fars-besmittade inslagen så är filmen jävligt mardrömslik och slutar väldigt mörkt. Vem kan egentligen glömma första gången man ser scenen där döden dansar iväg med sina byten över ängen? Då man fattar att de togs av svarta döden.

np: Craft - The Silence thereafter

Vad heter filmen som det är samplat ifrån?
Citera
2014-01-18, 18:18
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Vad heter filmen som det är samplat ifrån?

Edit : Kom på nu att det var från Sjunde inseglet.
Citera
2014-01-18, 19:21
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
Är det Arioch som ligger bakom det bandet? Aldrig lyssnat in mig på Sigrblot men har fått för mig att det är så...

Han deltar vokalt på ett spår. Huruvida han var mer involverad i det bandet vet jag dock inte.
Citera
2014-01-18, 20:04
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Han deltar vokalt på ett spår. Huruvida han var mer involverad i det bandet vet jag dock inte.

Arioch aka Mortuus? Prekärt.
Citera
2014-01-18, 20:08
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
ok, då är det den låten jag hört då :P är det bra skit? texterna är ju hemska, har jävligt svårt för nationalism överlag
Citera
2014-01-18, 21:05
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrofaes
Arioch aka Mortuus?

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
ok, då är det den låten jag hört då :P är det bra skit? texterna är ju hemska, har jävligt svårt för nationalism överlag

Sigrblot är väl värda att lyssnas på. De har en något mer Evoliansk syn på saker och ting. Inget renodlat NSBM-band precis. Jag föredrar låtarna från Weltenfiend som är en splitskiva de gjorde med Grand Belials Key och Absurd. Men debuten Blodsband är också värd att lyssna på. Då skulle jag rekomendera återutgivningen som har en något bättre ljudbild samt att de bytt ut covern som avslutade första pressen (Commie Scum) med den mycket bättre, och egenkomponerade, låten Endtime Communion.
Citera
2014-01-18, 22:49
Medlem
Mayhem - Freezing Moon

Bäst. Säg emot och dö.

Nåt mer har jag ej att tillägga, så - Sug min vrööööv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in