Citat:
Ursprungligen postat av
ToMegaTherion
Funeral Mist - Hellspell 2
Cementerar min tes om att Devilry tillsammans med Nefandus första släpp är två sjukt förbisedda svenska ortodoxa plattor! Hela Devilry påminner mig förövrigt Emperors första EP med, där man liksom kan känna det lite fjuniga och omogna samtidigt som det är otroligt våldsamt och sofistikerat!

Devilry är förbannat bra. Vid första lyssningen kände jag inte mycket för den, men den har växt. Verkligen. Velar mellan att tycka den och Maranatha är Ariochs bästa släpp än så länge. Salvation är en jävla käftsmäll den också men det fattas något på den, något jag inte helt kan sätta fingret på, som Maranatha i sin tur besitter. Aja. Allt med Funeral Mist är guld!
Citat:
Ursprungligen postat av
Mordum87
Säger man emot den där plattan överhuvudtaget är man ju bara mobbad. Alternativt 12 år.
np: Craft fortf..
Ditt eviga tjat om Craft på sistone har gnagt i bakhuvudet under en tid nu. Jag lyssnade mig nämligen mätt på dem ett tag tillbaka, kunde bara lyssna på på något enstaka spår. TSR klarade jag inte av alls tillslut, öppningsspåret på FTU är helt överjävligt bra samt något enstaka spår på TP. Void var bara tråkig rakt igenom, bra musik men så förbannat intetsägande. Tyckte jag
då, så jag ska under kvällen helt pga av dina senaste hängivna dyrkningar av bandet i fråga, köra diskografin från första till sista.
NP: Urfaust - Verflucht das Blenden der Erscheinung
www.youtube.com/watch?v=TK5y4dslqfU
Så avgrundsmörkt och tungt!
Bland det bästa jävla band som existerar. Vilka genier!
Hoppas vi får en ritual i Sverige snart!