2014-01-19, 17:31
Medlem
eckims avatar
Fyrdung - Hyperborea spelas för tillfället.

Härnäst åker Weltenfeind spliten på. Förträfflig kväll.
Citera
2014-01-19, 18:00
Medlem
ToMegaTherions avatar
Funeral Mist - Hellspell 2
Cementerar min tes om att Devilry tillsammans med Nefandus första släpp är två sjukt förbisedda svenska ortodoxa plattor! Hela Devilry påminner mig förövrigt Emperors första EP med, där man liksom kan känna det lite fjuniga och omogna samtidigt som det är otroligt våldsamt och sofistikerat!
Citera
2014-01-19, 19:01
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
Cementerar min tes om att Devilry tillsammans med Nefandus första släpp är två sjukt förbisedda svenska ortodoxa plattor! Hela Devilry påminner mig förövrigt Emperors första EP med, där man liksom kan känna det lite fjuniga och omogna samtidigt som det är otroligt våldsamt och sofistikerat!

Jodå.. här håller jag med dig väldigt mycket. Även fast jag anser att Nefandus första släpp är någonting som inte är så pass bra att det bör bli ihågkommet.. Deras "Death holy Death" är däremot en helt annan historia.. Sjukligt bra album.
Men visst fan är "Devilry" förbisedd. Jag har idag svårt numera att välja vilken av den och Salvation som följer mig till graven.

Craft - N.D.P
Hat.
Citera
2014-01-19, 19:08
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Mayhem - Freezing Moon

Bäst. Säg emot och dö.

Nåt mer har jag ej att tillägga, så - Sug min vrööööv.

Säger man emot den där plattan överhuvudtaget är man ju bara mobbad. Alternativt 12 år.

np: Craft fortf..
Citera
2014-01-19, 19:19
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jodå.. här håller jag med dig väldigt mycket. Även fast jag anser att Nefandus första släpp är någonting som inte är så pass bra att det bör bli ihågkommet.. Deras "Death holy Death" är däremot en helt annan historia.. Sjukligt bra album.
Men visst fan är "Devilry" förbisedd. Jag har idag svårt numera att välja vilken av den och Salvation som följer mig till graven.

Craft - N.D.P
Hat.
Jag tar nog Salvation. Dels för att Devilry bara är en EP ("bara" och "bara")men även för att låten Funeral Mist är lite standard med dagens mått mätt...Men alla andra låtar på Devilry håller måttet Sen är lyriken på Salvation bland det bästa i hårdrock överhuvudtaget om man är intresserad av ockultism, vilket jag är...
Citera
2014-01-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion

Devilry är förbannat bra. Vid första lyssningen kände jag inte mycket för den, men den har växt. Verkligen. Velar mellan att tycka den och Maranatha är Ariochs bästa släpp än så länge. Salvation är en jävla käftsmäll den också men det fattas något på den, något jag inte helt kan sätta fingret på, som Maranatha i sin tur besitter. Aja. Allt med Funeral Mist är guld!

Citat:
Säger man emot den där plattan överhuvudtaget är man ju bara mobbad. Alternativt 12 år.

np: Craft fortf..

Ditt eviga tjat om Craft på sistone har gnagt i bakhuvudet under en tid nu. Jag lyssnade mig nämligen mätt på dem ett tag tillbaka, kunde bara lyssna på på något enstaka spår. TSR klarade jag inte av alls tillslut, öppningsspåret på FTU är helt överjävligt bra samt något enstaka spår på TP. Void var bara tråkig rakt igenom, bra musik men så förbannat intetsägande. Tyckte jag , så jag ska under kvällen helt pga av dina senaste hängivna dyrkningar av bandet i fråga, köra diskografin från första till sista.

NP: Urfaust - Verflucht das Blenden der Erscheinung
www.youtube.com/watch?v=TK5y4dslqfU

avgrundsmörkt och tungt!
Bland det bästa jävla band som existerar. Vilka genier!

Hoppas vi får en ritual i Sverige snart!
Senast redigerad av Stockton.T 2014-01-19 kl. 19:46.
Citera
2014-01-19, 20:41
Medlem
ToMegaTherions avatar
Sex Dwarf - Ångestattack
Egentligen en slags elakartad Crust, men så svart att jag tyckte det passade här. Sen är ni så fina också att jag inte vill hänga i någon annan tråd <3
Citera
2014-01-19, 21:41
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Devilry är förbannat bra. Vid första lyssningen kände jag inte mycket för den, men den har växt. Verkligen. Velar mellan att tycka den och Maranatha är Ariochs bästa släpp än så länge. Salvation är en jävla käftsmäll den också men det fattas något på den, något jag inte helt kan sätta fingret på, som Maranatha i sin tur besitter. Aja. Allt med Funeral Mist är guld!

Ditt eviga tjat om Craft på sistone har gnagt i bakhuvudet under en tid nu. Jag lyssnade mig nämligen mätt på dem ett tag tillbaka, kunde bara lyssna på på något enstaka spår. TSR klarade jag inte av alls tillslut, öppningsspåret på FTU är helt överjävligt bra samt något enstaka spår på TP. Void var bara tråkig rakt igenom, bra musik men så förbannat intetsägande. Tyckte jag , så jag ska under kvällen helt pga av dina senaste hängivna dyrkningar av bandet i fråga, köra diskografin från första till sista.

NP: Urfaust - Verflucht das Blenden der Erscheinung
www.youtube.com/watch?v=TK5y4dslqfU

avgrundsmörkt och tungt!
Bland det bästa jävla band som existerar. Vilka genier!

Hoppas vi får en ritual i Sverige snart!

Hahah!
Men vilken fantastisk respons! jag trodde ingen av er vågade på er detta
Ja Craft. var jag faktiskt ganska sen med men som jag upptäckt och uppskattar till fullo idag! Och det gäller alla deras album. Att du bashar "Void" så pass blir jag lite arg på faktiskt.. Jag tycker den är svinbra! Kanske deras mest hängivna hittills...
men musikalist hägrar fortf Debuten och Terror Propaganda.

Ang Funeral Mist..
Där insåg jag att du är lite för rookie inför Funeral mist.. Maranatha har inte en suck mot de två föregångarna. Inte ens i närheten.
Men visst fan är det ett bra album, det ska sägas! Lite bättre än det mesta som produceras i det här landet.
Citera
2014-01-19, 21:56
Medlem
Zartazas avatar
Nu när ni ändå är inne på Craft så kom jag på att Omnizide släpper sin debut den 31:a. Demon är ju jäkligt bra så jag har lite förhoppningar på denna releasen.
Citera
2014-01-20, 11:31
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ang Funeral Mist..
Där insåg jag att du är lite för rookie inför Funeral mist.. Maranatha har inte en suck mot de två föregångarna. Inte ens i närheten.
Men visst fan är det ett bra album, det ska sägas! Lite bättre än det mesta som produceras i det här landet.
detta kan man ju domdera och dividera om hur länge som helst men Maranatha var den första Funeral Mist-skivan jag fastnade för, det tog ett bra tag innan jag fattade mig på Salvation, men Maranatha är lite rockigare till uttrycket. Minst lika bra som Salvation imho. 10/10, säger jag! Delvis för att det är en masturberande kärring på omslaget!
Citera
2014-01-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ang Funeral Mist..

Du min gode herre, du håller käften! Rookie... Dra åt helvete. Maranatha är så jävla mycket bättre än Salvation, där finns inget att orda om.

NP: Craft - According to Him (kör hela FTU)

Har spisat dessa herrar dagen lång då jag är något så oheligt förbannad. Fittpoliserna tog in mig för innehav och så snodde de mina 20 gubbar gräs. Äckliga grisar.
Citera
2014-01-20, 22:19
Medlem
eckims avatar
Nosvrolok - Rare & Unreleased spisar denna fina kassett för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in