Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Lyssna omedelbart på "Panzerfaust"! Visst, "A Blaze...", "Under a Funeral Moon" och "Transilvanian Hunger" är bra, men i mitt tycke så var det på "Panzerfaust" som Darkthrone nådde sin absoluta höjdpunkt.
Fast de bästa "Darkthronelåtarna" är fortfarande "Thornspawn Chalice" och "Total Death" från Isengards "Höstmörke".
Håller med dig där jag också. Panzerfaust nämns sällan som favoritskivan när någon listar sina favoritplattor med Darkthrone, och jag fattar inte varför?
Blev tvungen att lyssna på "En vind av sorg" nu, vilken är en av mina all time favoritlåtar.
edit: En rolig (eller kanske inte så rolig men..) anekdot i sammanhanget är att jag och två av mina vänner spelade "Hordes of Nebulah" (från just Panzerfaust) på spexet på skolavslutningen i nian. Lirade trummor då det kanske är en av de lättaste låtarna i världen att spela, eller ja alla instrumenten är jävligt lätta att lira till den.. Men snacka om att vi fick applåder konstigt nog... Tänk tant Agda sitter i publiken och ser 15-åringar lira Darkthrone-covers med påspacklat corpsepaint samt bara överkroppar med ditmålade pentagram på bröstet. Skulle göra vad som helst för att se en video när vi lirade den gamla dängan. Oerhört konstigt när man tänker efter att man som knodd kunde uppskatta Darkthrones ädla toner..