2009-10-20, 17:41
  #1549
Medlem
The Meatballs avatar
Imperial Crystalline Entombment - Cascade Cavern Catharsis
Citera
2009-10-20, 18:45
  #1550
Medlem
Svartur Dödur - Svartur Dödur
Citera
2009-10-20, 19:53
  #1551
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Börjar bli dags att plocka fram den skivan nu när vintern snart börjar krypa in över landet.

NP - Darkthrone - A blaze in the northern sky

Tycker A blaze är deras bästa, men ska jag vara ärlig så har jag inte hört överdrivet mycket mer utav dom, men detta är en skiva jag alltid återkommer till. Jävligt bra är det.
Lyssna omedelbart på "Panzerfaust"! Visst, "A Blaze...", "Under a Funeral Moon" och "Transilvanian Hunger" är bra, men i mitt tycke så var det på "Panzerfaust" som Darkthrone nådde sin absoluta höjdpunkt.

Fast de bästa "Darkthronelåtarna" är fortfarande "Thornspawn Chalice" och "Total Death" från Isengards "Höstmörke".
Citera
2009-10-20, 20:00
  #1552
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Ok , skyller på att jag kom in på black/death spåret från andra hållet så att säga. Började med Deathspell Omega och jobbar mig först nu igenom klassikerna.
Då har du med andra ord en massa bra att upptäcka, jag är avundsjuk! En annan upptäckte ju Mayhem, Dissection och Darkthrone nån gång runt 93-94, och sen var det kört.

Å andra sidan har jag varit dålig på att uppdatera mig de senaste tio åren...

NP: Isengard - Thornspawn Chalice
Citera
2009-10-20, 20:15
  #1553
Medlem
Sufferstreams avatar
Borknagar - Dauden
Citera
2009-10-20, 20:28
  #1554
Medlem
Mordum87s avatar
Clandestine Blaze . Deliverers of Faith (hela albumet)
Citera
2009-10-20, 20:55
  #1555
Medlem
alprazolam_s avatar
Nocturnal Depression - Reflections of a sad heart

Bytte: Blood Storm - Pestilence from the dragonstar

Mycket brutal och primitiv black metal!
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2009-10-20 kl. 21:03.
Citera
2009-10-20, 20:58
  #1556
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Lyssna omedelbart på "Panzerfaust"! Visst, "A Blaze...", "Under a Funeral Moon" och "Transilvanian Hunger" är bra, men i mitt tycke så var det på "Panzerfaust" som Darkthrone nådde sin absoluta höjdpunkt.
Så sant!

Panzerfaust är utan tvekan deras bästa!

Även bästa låten återfinns på skivan, vilken jag just nu avnjuter: Hans site vinter.
Citera
2009-10-20, 21:04
  #1557
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Lyssna omedelbart på "Panzerfaust"! Visst, "A Blaze...", "Under a Funeral Moon" och "Transilvanian Hunger" är bra, men i mitt tycke så var det på "Panzerfaust" som Darkthrone nådde sin absoluta höjdpunkt.

Fast de bästa "Darkthronelåtarna" är fortfarande "Thornspawn Chalice" och "Total Death" från Isengards "Höstmörke".
Håller med dig där jag också. Panzerfaust nämns sällan som favoritskivan när någon listar sina favoritplattor med Darkthrone, och jag fattar inte varför?

Blev tvungen att lyssna på "En vind av sorg" nu, vilken är en av mina all time favoritlåtar.

edit: En rolig (eller kanske inte så rolig men..) anekdot i sammanhanget är att jag och två av mina vänner spelade "Hordes of Nebulah" (från just Panzerfaust) på spexet på skolavslutningen i nian. Lirade trummor då det kanske är en av de lättaste låtarna i världen att spela, eller ja alla instrumenten är jävligt lätta att lira till den.. Men snacka om att vi fick applåder konstigt nog... Tänk tant Agda sitter i publiken och ser 15-åringar lira Darkthrone-covers med påspacklat corpsepaint samt bara överkroppar med ditmålade pentagram på bröstet. Skulle göra vad som helst för att se en video när vi lirade den gamla dängan. Oerhört konstigt när man tänker efter att man som knodd kunde uppskatta Darkthrones ädla toner..
__________________
Senast redigerad av pettson3816 2009-10-20 kl. 21:14.
Citera
2009-10-20, 21:40
  #1558
Medlem
Skitsystem - Stigmata

Gillar inte att de flesta som sjunger på svenska gör det för någon slags folk/viking/svartmetall-gimmick, svenska funkar bra i moderna teman också, speciellt i händerna på Skitsystem

http://www.youtube.com/watch?v=HYg1Qnl-Efo&feature=related
__________________
Senast redigerad av kortnamn 2009-10-20 kl. 21:44.
Citera
2009-10-20, 22:03
  #1559
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Skitsystem - Stigmata

Gillar inte att de flesta som sjunger på svenska gör det för någon slags folk/viking/svartmetall-gimmick, svenska funkar bra i moderna teman också, speciellt i händerna på Skitsystem

http://www.youtube.com/watch?v=HYg1Qnl-Efo&feature=related
Nu är ju i och för sig Skitsystem varken black eller death metal, utan crustpunk.
Citera
2009-10-20, 22:07
  #1560
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Nu är ju i och för sig Skitsystem varken black eller death metal, utan crustpunk.

Mycket black-inslag i senaste skivan, tycker helt klart den får vara med i tråden. Riktigt bra för övrigt.

Hur kunde du pappa, din egen dotter, ditt eget kött och blod
Din kalla skugga omslöt mig när jag på bara knän framför dig stod
Jag slutade äta, jag spydde din sperma, jag kissa och bajsade blod
Men älskade pappa, jag lovar dig heligt, jag yppade aldrig ett ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in