2019-07-18, 12:35
Medlem
Antar att alla har koll på de riktigt fina tjeckerna i Cult of Fire. Nu har sångarn/gitarristen släppt ett album med ett annat band vid namn Černý Kov. Till skillnad från CoF så är detta mer renodlat västslaviskt vemod som vi ju alla älskar.

Rekommenderas.

NP: Černý Kov - Společenství
Citera
2019-07-19, 12:53
Medlem
swebarbs avatar
Fan va nya Abbath cdn sög jämfört med den förra eller jämfört med nyaste Immortal. Bara jag som inte kände den hade samma tryck liksom ? Vad gick fel undrar man..
Citera
2019-07-19, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Fan va nya Abbath cdn sög jämfört med den förra eller jämfört med nyaste Immortal. Bara jag som inte kände den hade samma tryck liksom ? Vad gick fel undrar man..

Håller med. Har visserligen bara lyssnat igenom den en gång men min spontana reaktion var precis som din. Fanns ingenting som var i närheten så bra som förra Abbath eller senaste Immortal.
Citera
2019-07-20, 03:29
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Vad tycker ni om detta då? Mortem - Ravnsvart from Ravnsvart) (feat. members of Arcturus, Thorns,Mayhem & 1349)
https://www.youtube.com/watch?v=9MkoDnFN67M

Tycker det är rätt bra i ett hyfsat fylletillstånd.
Citera
2019-07-22, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Vad tycker ni om detta då? Mortem - Ravnsvart from Ravnsvart) (feat. members of Arcturus, Thorns,Mayhem & 1349)

Inte för att ta ifrån någon av herrarna vad de gjort tidigare med taglinen "feat. members of Arcturus, Thorns,Mayhem & 1349" räcker egentligen för att lista ut exakt hur den där låten lät. Nämligen som all annan musik som någonsin gjorts tidigare. Behövdes verkligen det här? Behövde medlemmarna verkligen göra det här?
Citera
2019-07-23, 00:29
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza

Absolut inget fel på detta.
Dock så är det ju så att man för länge sedan lyssnat sönder The shadowthrone & Aspera heims symfonia som mortem lät som. Jag ser nog hellre att Sverd lirar synth/piano i Arcturus. Men men, ska absolut ge den kommande fullängdaren en chans.

Vad tycker herrskapet om senaste Deathspell omega då? Själv blev jag jävligt glatt överraskad faktiskt. Obehaglig och jävligt medryckande och med grym växtpotential. Bra mycket bättre än Synarchy i mitt tycke.
Annat mästerligt på Norma evangelium är senaste Misthyrming-plattan Algleymi som till och med slår deras debut. Två plattor som förgyllt våren.
Citera
2019-07-23, 00:38
Medlem
Glantons avatar
Är man trött på att analysera dampiga DsO riff så kan man också låta sig svepas in i Mahrs kalla sköna mörker.

https://m.youtube.com/watch?v=EQKzedMiEew
Citera
2019-07-23, 14:18
Medlem
Lugalzagesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Vad tycker herrskapet om senaste Deathspell omega då? Själv blev jag jävligt glatt överraskad faktiskt. Obehaglig och jävligt medryckande och med grym växtpotential. Bra mycket bättre än Synarchy i mitt tycke
Det var ganska bra. DsO är lite väl maximalistiskt för min smak så jag orkar sällan lyssna på en hel platta från början till slut och nya var inget undantag; det är så himla mycket riffande och stormande att jag blir trött i huvudet. Men efter ett par sittningar så år jag säga att jag ändå gillar den. Jag skulle väldigt gärna vilja se DsO live, men jag vet inte om de ens turnerar.
Citera
2019-07-24, 19:30
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Antar att alla har koll på de riktigt fina tjeckerna i Cult of Fire. Nu har sångarn/gitarristen släppt ett album med ett annat band vid namn Černý Kov. Till skillnad från CoF så är detta mer renodlat västslaviskt vemod som vi ju alla älskar.

Rekommenderas.

NP: Černý Kov - Společenství

Det där var inte dåligt alls. Cult of fire har en förmåga att tråka ut mig efter några låtar, men kanske lyssnat för lite.
Får väl traggla igenom Cerny Kov ett par varv och se vad känslan blir.
Citera
2019-07-25, 16:54
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Inte för att ta ifrån någon av herrarna vad de gjort tidigare med taglinen "feat. members of Arcturus, Thorns,Mayhem & 1349" räcker egentligen för att lista ut exakt hur den där låten lät. Nämligen som all annan musik som någonsin gjorts tidigare. Behövdes verkligen det här? Behövde medlemmarna verkligen göra det här?

Jag tyckte att det lät bra i alla fall.
Citera
2019-07-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Det där var inte dåligt alls. Cult of fire har en förmåga att tråka ut mig efter några låtar, men kanske lyssnat för lite.
Får väl traggla igenom Cerny Kov ett par varv och se vad känslan blir.

Vet inte vad du hört med CoF men मृत्यु का तापसी अनुध्यान är med marginal det bästa de gjort. Debuten kan bli lite tråkig stundtals.
Citera
2019-07-28, 09:11
Medlem
Igni-ferroques avatar
Nytt från Wormwood: https://www.youtube.com/watch?v=bTQ8it5eCLI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in