Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Du kan återgå till att leta nya inlägg att hoppa på med din tröttsamma von oben retorik, capisce?
Det kan du haja att jag kommer göra. I verkligheten är jag ganska trevlig och har rentav enstaka life metal-tendenser. Precis som ni har, om ni rannsakar er själva, och likaså alla andra; vi är skapargudens missfall allihop. Men det är den "verkligheten" det, här "diskuterar" vi med helt okända människor på internet bakom användarnamn. Här behöver inte råda några spelregler. Alla hatar vi ju skapelsen, fantiserar om mord och om att torrjucka Pelle Ohlins gravsten - så varför låtsas?
Kommer man in här och beter sig som en fitta får man det förklarat för sig. I novellform, givetvis. Känner man sig kränkt kan man försiktigt påminna sig om att man faktiskt sitter framför en skärm och får sin hela personlighet analyserad av ett gäng totala främlingar på en dataskärm baserat på fem meningar man skrivit där. En del människor skakar lite matt på huvudet och går och gör sig en macka. En del människor gnisslar tänder, får muskelryckningar i ögat och börjar skriva febrila svar av typen "JAG VILL OCKSÅ BLI RESPEKTERAD! DET ÄR MIN MÄNSKLIGA RÄTTIGHET!", och då är det mest medmänskliga att göra att ge dem en serie verbala käftsmällar så att de börjar lipa bakom skärmen, spenderar en sömnlös natt med en burk Xanor i ena handen och en Briska äppelcider i den andra och möter nästa morgon med ett lite bättre perspektiv på vad som utgör skillnaderna mellan verkligheten och internet.