Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-27, 19:09
Medlem
wonderlands avatar
Varför tror folk att Euroshopper ska vara bra? Själv har jag svårt för ICA's egna produkter iaf när det gäller diverse flingor, en väldigt papprig kvalitet. Sen tror jag även ICA's kikärtor har rätt många dåliga kikärtor, alltså bruna. Ser inte aptitligt ut.
Citera
2009-05-27, 19:15
Medlem
Likmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Vad säger ledningen/dina kollegor/du själv om det då? Ingen som reagerar?

Jag jobbar inte i charken, men jag vet hur det går till. Skulle dock aldrig våga säga till, butikschefen är jätteläskig. Men jag är glad att jag inte behöver vara en del av det.
Citera
2009-05-27, 20:26
Medlem
melonklubbas avatar
Rydbergs vita kebabsås smakar konstigt.. kemiskt eller något. Sen Felix Rhode Island-dressing plastflaskevarianten smakar äckligt som satan, men inte Rhode Island-dressing GLASFLASKA.. Den smakar helt okej. Skumt.
Citera
2009-05-27, 21:53
Medlem
pulvermos! fy helvete vad vidrigt
Citera
2009-05-27, 22:25
Faktum är att 99 % av alla de livsmedelsprodukter som säljs i butikerna är undermåligt skräp. Är det inte godis, glass, chips, ostbågar, läsk och djupfrysta färdigrätter så är det svensk underklasskyckling, importerade skitgrisar från Danmark och rutten vitlök från Kina.

När jag går igenom en genomsnittlig ICA-butik infinner sig alltid frågan: hur kommer det sig att folk som har hygglig ekonomi faktiskt köper allt detta snusk?

Det vore enklare med en tråd om mat som man faktiskt ska köpa...
Citera
2009-05-27, 22:52
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Faktum är att 99 % av alla de livsmedelsprodukter som säljs i butikerna är undermåligt skräp. Är det inte godis, glass, chips, ostbågar, läsk och djupfrysta färdigrätter så är det svensk underklasskyckling, importerade skitgrisar från Danmark och rutten vitlök från Kina.

När jag går igenom en genomsnittlig ICA-butik infinner sig alltid frågan: hur kommer det sig att folk som har hygglig ekonomi faktiskt köper allt detta snusk?

Men 99% är att ta i, det måste du förstå själv.
Citera
2009-05-27, 23:37
Medlem
WaRs avatar
Citat:

Och vad gör du själv? Föder upp egna grisar och odlar egen vitlök?
Citera
2009-05-28, 07:01
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Men 99% är att ta i, det måste du förstå själv.

Hell no! Jag har ganska ont om pengar, vilket gör att mina krav på den mat jag handlar är höga. Den lilla kosing man faktiskt har vill man ju faktiskt inte slänga bort på medelmåttiga produkter!

Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Och vad gör du själv? Föder upp egna grisar och odlar egen vitlök?

Om jag ska ha bra kött eller fin fisk så handlar jag självklart på en bra saluhall och inte på ICA eller Konsum. Bra vitlök går ibland att hitta i vanliga butiker, men för det mesta tycker jag att man får leta...
Citera
2009-05-28, 07:33
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Hell no! Jag har ganska ont om pengar, vilket gör att mina krav på den mat jag handlar är höga. Den lilla kosing man faktiskt har vill man ju faktiskt inte slänga bort på medelmåttiga produkter!

Om jag ska ha bra kött eller fin fisk så handlar jag självklart på en bra saluhall och inte på ICA eller Konsum. Bra vitlök går ibland att hitta i vanliga butiker, men för det mesta tycker jag att man får leta...

Tror du är lite knäpp, faktiskt.....
Citera
2009-05-28, 07:35
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Tror du är lite knäpp, faktiskt.....

Med all respekt: varför då?
Citera
2009-05-28, 07:41
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Med all respekt: varför då?

Att på riktigt tro att 99% av all köpt mat är kass/undermålig. Kan hålla med om att säkert 50% är det, men 99%, det är lite väl i överkant.
Citera
2009-05-28, 07:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Varför tror folk att Euroshopper ska vara bra? Själv har jag svårt för ICA's egna produkter iaf när det gäller diverse flingor, en väldigt papprig kvalitet. Sen tror jag även ICA's kikärtor har rätt många dåliga kikärtor, alltså bruna. Ser inte aptitligt ut.
En del av Euroshoppers är bra, en del är okey och resten kan vara fruktansvärt.
Gäller sig att smaka fram helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in