Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-16, 23:25
Medlem
BrainDisorders avatar
Apelsinläsken Orangina ska ni passa er för.
Smakar surt och en riktigt pissig eftersmak.
http://www.aproz.ch/template/fs/images/orangina_groupe.jpg

Nya sommarchipsen med smak utav vårlök (begränsad upplaga) var inte mycket att hänga i julgranen. Smakade som något man ätit förut, inget vidare.

Tonicwater.. Vafan ska man med det till? Kan vara det absolut äckligaste jag har druckit, oavsett om det är direkt ur flaskan eller i en grogg.
Får kväljningar och huvudvärk utav att bara tänka på skiten.

Inte så mycket mat, kom inte på något för tillfället.
Citera
2009-07-17, 11:54
Medlem
meepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CsS
Försöker undvika Euroshopper så gott det går, men det finns EN produkt som faktiskt överglänser de "finare" märkena, och det är Euroshoppers frysta jordgubbar, likaså frysta hallon!

Skulle göra paj i vintras och köpte då ES för att det var billigt, skulle ju bara som sagt havas i en paj. Mäkta förvånad när jag öppnade påsen; styckfrysta, hela och superfina bär till en väldigt billig peng. Rekommenderas!

I övrigt så vet jag att ES falukorv smakar ren skit, fy fan, både den och deras köttbullar borde inte få kallas mat..

Jordgubbarna har jag inte testat (tycker frysta jordgubbar är ganska tråkiga), men kan instämma i att de frysta hallonen är riktigt bra. De man hittar i halvkilosförpackningar tycker jag håller högre kvalitet än de från andra dyrare märken.
Citera
2009-07-17, 13:56
Medlem
lrtzs avatar
Mycket prat om lågpris-märken samt ICAs och Axfoods egna märken här.

Många produkter tillverkas på samma ställe, med samma råvaror.

Ta tex köttbullar;
Vad är skillnaden mellan COOPs, Eldorados, Willys, Hemköps och Dafgårds kötbullar?

Givetvis är det inte identiska recept men om ni går förbi en affär, jämför kötthalten på de märkena så kommer ni att bli förvånade.

Lågpris-märken kommer aldrig att ha samma kvalité som "vanliga" varor. Det är ju också poängen med deras företag.

När det gäller kedjornas egna märken är det ett dilemma för livsmedelsföretag. ICA ringer ett företag och säger; Vi vill köpa X av er för Z KR. Ta fram några förslag så smakar och bestämmer vi.
Livsmedelsföretag kan givetvis inte tacka nej, då kommer inte ICA att placera livsmedelsföretagens varor på säljande platser i sina affärer (och inte ha kampanjer på varorna), samtidigt så kan inte livsmedelsföretaget ta fram de riktigt goda produkterna, deras egna måste ju vara märkbart mycket bättre för att företaget ska kunna sälja.

Köpa lågpris är en sak men skulle aldrig få för mig att köpa ICA, Willys eller Hemköps "egna" varor
Citera
2009-07-17, 17:38
Medlem
För flera år sedan då jag bodde ett tag i Sverige provade jag något som jag tror kallades "pastaketchup" efter att ha sett reklam på TV där den faktiskt såg väldigt god ut. Var det Heinz? Eller Felix kanske? Puckad som man var köpte jag två flaskor utan att ens veta hur den smakade - den såg ju så finemang ut i reklamen. Den första flaskan testades men gavs direkt bort till en vän, den andra flaskan förblev oöppnad, även den skänktes bort. Aldrig mer, tyckte jag. Dålig smak helt enkelt.

Som sagt, det var flera år sedan, så jag vet inte om produkten finns kvar idag.
Citera
2009-07-17, 19:29
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidoriPunch
För flera år sedan då jag bodde ett tag i Sverige provade jag något som jag tror kallades "pastaketchup" efter att ha sett reklam på TV där den faktiskt såg väldigt god ut. Var det Heinz? Eller Felix kanske? Puckad som man var köpte jag två flaskor utan att ens veta hur den smakade - den såg ju så finemang ut i reklamen. Den första flaskan testades men gavs direkt bort till en vän, den andra flaskan förblev oöppnad, även den skänktes bort. Aldrig mer, tyckte jag. Dålig smak helt enkelt.

Som sagt, det var flera år sedan, så jag vet inte om produkten finns kvar idag.

Fan vad jag känner igen det.
Likaså Felix gula tomatketchup, smakade vidrigt.
Citera
2009-07-17, 19:51
Medlem
zepofans avatar
Som jag sagt tidigare, kanske till och med i den här tråden, så är det en fruktansvärd ojämn kvalité på "egna" märken. Ibland kan det vara kanongrejor man får tag i, men nästa gång är det ren skit. Märkesvaror är alltid "premium quality", de har råd att betala lite mer, eftersom de har ett högre utpris. Lågbudgetmärkena köper överskott, sometimes bad, sometimes good.
Citera
2009-07-17, 20:07
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddiGredd
Eldorado-cola är ingen höjdare, dock enormt prisvärt då en flaska lätt räcker ett par år.

Jo men om man inte dricker vatten, och inte vill lägga hela sin inkomst på fincola så är eldorados cola fortfarande ett bra alternativ.

Huvudsaken är att man slipper dricka äckligt vatten (allt vatten är äckligt).
Citera
2009-07-18, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Fan vad jag känner igen det.
Likaså Felix gula tomatketchup, smakade vidrigt.

Haha, har du också provat den? Finns den kvar? Vet inte exakt vad det var, men något var väldigt skumt med den... Kanske fick jag något måndagsexemplar?

Gul tomatketchup låter lite underligt, varför gjorde de den gul?
Citera
2009-07-18, 04:34
Medlem
Hnxs avatar
Nästan all apelsinjuice som är gjord genom att man blandar koncentrerad apelsinsmakande sörja med vatten. Nej, det blir inte godare av att man blandar ner fruktkött. Tacka vet jag RIKTIG apelsinjuice dvs. färskpressad som Brämhults.
Citera
2009-07-18, 10:42
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidoriPunch
Haha, har du också provat den? Finns den kvar? Vet inte exakt vad det var, men något var väldigt skumt med den... Kanske fick jag något måndagsexemplar?

Gul tomatketchup låter lite underligt, varför gjorde de den gul?

Gul ketchup av gula tomater?
Smakade skit i vilket fall, hujedamej!
Citera
2009-07-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Apelsinläsken Orangina ska ni passa er för.
Smakar surt och en riktigt pissig eftersmak.
http://www.aproz.ch/template/fs/images/orangina_groupe.jpg

Nya sommarchipsen med smak utav vårlök (begränsad upplaga) var inte mycket att hänga i julgranen. Smakade som något man ätit förut, inget vidare.

Tonicwater.. Vafan ska man med det till? Kan vara det absolut äckligaste jag har druckit, oavsett om det är direkt ur flaskan eller i en grogg.
Får kväljningar och huvudvärk utav att bara tänka på skiten.

Inte så mycket mat, kom inte på något för tillfället.

Orangina tycker jag är riktigt god, kanske är för att det inte är enbart apelsin som du inte gillade den? Det är ju grape och mandarin och citron och alla tänkbara citrusfrukter i den.

X-tra's ketchup ska man passa sig jävligt noga för. Tjejen köpte den för ett jävla tag sen och den står fortfarande kvar i kylen, knappt använd mer än första gången. Den åker nog i slasken snart...
Citera
2009-07-18, 14:25
Medlem
Tycker du inte om vinäger så köp inte vingägerchipsen i hopp om att du skall tycka om dem ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in