2010-12-09, 21:15
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskalas
Nej, har aldrig köpt kött från Lidl faktiskt. Jag skrev "sägs", självklart för att jag har hört detta.
Trampade jag på en öm tå?
Varför kasta ur sig massa skit om något som du inte vet ett dugg om då? Du har säkert "hört" att det är råttkött i pizzor också. Jag törs nästan garantera att du är en sån där curlingunge som aldrig köpt någon mat själv, det har din mamma gjort, du har bara synpunkter på vad som är "bra" och vad som är "dåligt", baserat på vad dina kompisar sagt. Håll dig till fakta eller knip.
Citera
2010-12-09, 21:27
Medlem
Snuskalass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Varför kasta ur sig massa skit om något som du inte vet ett dugg om då? Du har säkert "hört" att det är råttkött i pizzor också. Jag törs nästan garantera att du är en sån där curlingunge som aldrig köpt någon mat själv, det har din mamma gjort, du har bara synpunkter på vad som är "bra" och vad som är "dåligt", baserat på vad dina kompisar sagt. Håll dig till fakta eller knip.

När har jag sagt att det är dåligt kött på Lidl? Citera gärna, tack!
Citera
2010-12-09, 22:00
Medlem
NiCrues avatar
Citat:
Att käka kött från Lidl sägs ju vara ett jävla risktagande.

Citat:
Nej, har aldrig köpt kött från Lidl faktiskt. Jag skrev "sägs", självklart för att jag har hört detta.
Trampade jag på en öm tå?

Citat:

Lidl's sortiment vad gäller kött & charkuteri är ju (i princip) detsamma som i övriga butiker - med vissa skillnader. Scan och liknande "kända" märken finns ju även på Lidl, t.ex.
På vilket sätt skulle detta kött vara mer "riskfyllt" att äta än kött från andra - liknande - butiker?
Citera
2010-12-09, 22:24
Medlem
zepofans avatar
Citat:

Citat:
Varför skulle det vara ett risktagande om du inte anser att det är dåligt kött?
Citera
2010-12-09, 22:40
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbson
Jag hörde ett löjligt rykte om att kött i själva verket är döda djur, hahah! Om det hade varit så hade jag inte köpt kött!

Eldorados majschips med ostsmak är förjävliga! (tacochips alltså, är seg i skallen så jag har glömt vad dom heter)

Haha va?
Menar du att kött man köper i affären egentligen lever?
Citera
2010-12-09, 22:42
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Citat:
Varför skulle det vara ett risktagande om du inte anser att det är dåligt kött?

Sluta larva dig nu. Du menade givetvis med ditt inlägg att Lidl säljer dåligt kött och nu försöker du vränga ord och slingra dig ur med att säga att det sägs och bla bla bla....
Citera
2010-12-09, 22:56
Medlem
Snuskalass avatar
Citat:
Sluta larva dig nu. Du menade givetvis med ditt inlägg att Lidl säljer dåligt kött och nu försöker du vränga ord och slingra dig ur med att säga att det sägs och bla bla bla....

Förstår inte riktigt vad du vill komma fram till med diskussionen och varför i helvetet du tar det så jävla seriöst!
Om det nu var så att jag tyckte att deras kött var skit så skulle jag säga det och om så var fallet så vad skulle det spela för roll?!

Nu har jag varken köpt eller ätit (vad jag vet) kött från Lidl så, mitt första inlägg kanske mera tydligt för dig: JAG HAR HÖRT ATT DET ÄR DÅLIGT!
Citera
2010-12-09, 23:04
Medlem
Allt som det står Euroshopper på bör undvikas, samt billig korv eller billig pyttipanna.
Citera
2010-12-09, 23:21
Medlem
zepofans avatar
Citat:

Förstår inte riktigt vad du vill komma fram till med diskussionen och varför i helvetet du tar det så jävla seriöst!
Om det nu var så att jag tyckte att deras kött var skit så skulle jag säga det och om så var fallet så vad skulle det spela för roll?!

Nu har jag varken köpt eller ätit (vad jag vet) kött från Lidl så, mitt första inlägg kanske mera tydligt för dig: JAG HAR HÖRT ATT DET ÄR DÅLIGT!
För att jag tycker att man ska hålla en viss nivå och hålla sig till fakta och egna erfarenheter, inte hörsägen, rena påhitt, osanningar mm. även om det bara är ett internetforum. Hur fan ska man kunna föra en seriös diskussion när folk kastar in meningslösa kommentarer om sånt som de inte har den blekaste aning om utan har "hört" från en "kompis kompis". Vad tyckte du själv att du tillförde diskussionen med ditt inlägg? Var det roligt? Knappast. Var det upplysande för någon? Nej, inte det heller. Nästa gång tycker jag att du ska backa upp ditt påstående med antingen fakta eller en egen erfarenhet, annars kan du lika gärna låta bli.
Citera
2010-12-10, 00:02
Medlem
Snuskalass avatar
Citat:
För att jag tycker att man ska hålla en viss nivå och hålla sig till fakta och egna erfarenheter, inte hörsägen, rena påhitt, osanningar mm. även om det bara är ett internetforum. Hur fan ska man kunna föra en seriös diskussion när folk kastar in meningslösa kommentarer om sånt som de inte har den blekaste aning om utan har "hört" från en "kompis kompis". Vad tyckte du själv att du tillförde diskussionen med ditt inlägg? Var det roligt? Knappast. Var det upplysande för någon? Nej, inte det heller. Nästa gång tycker jag att du ska backa upp ditt påstående med antingen fakta eller en egen erfarenhet, annars kan du lika gärna låta bli.

Det är ju "fakta" eftersom att jag har hört någon som sagt så. Sedan kan ju du motbevisa detta påståendet, FINE!

Att börja "":a mig och påbörja en meningslös diskussion huruvida jag tycker så behövs ju inte då jag klart och tydligt säger att jag varken ätit eller köpt kött från Lidl.
Citera
2010-12-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varius
Allt som det står Euroshopper på bör undvikas, samt billig korv eller billig pyttipanna.
Färdig pyttipanna bör undvikas överlag.
Citera
2010-12-10, 02:14
Bannlyst
Allt som är konserverat kan ju dra åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in