2010-12-10, 02:22
Medlem
Ondves avatar
Kan höja ett varningens finger för kosterfiskarns Grill potatissallad. Fan andra gången nu jag köpt sån som varit rinnig som vatten och usel konsistens på potatisen som simmar runt däri.

Känns som den är froskskadad på något sätt

Notera att det är just "Grill"... De andra sorterna har alltid varit helt ok

Så tänk på det när ni handlar så ni inte står där med en välstekt fin biff och fulla av förväntan istället möts av en kaskad av stänkande potatisblask när ni ska till att öppna potatissalladen.
Citera
2010-12-10, 02:55
Medlem
Kattolfs avatar
Hoki-filé är värdelöst att köpa. Smakar dy!
Lika så är dom där frysta wokmixerna kassa. Förkokta och blaskiga grönsaker gör sig inte speciellt bra i en wok.
Citera
2010-12-10, 02:59
Bannlyst
Halvfabrikat bör man undvika men märket Eldorado på Willys är nog bland det vidrigaste som finns.
Citera
2010-12-10, 05:14
Medlem
Zeromatics avatar
Bullens pilsnerkorv var god och bra en gång i tiden, men de senaste 3 gångerna jag köpt det så har varenda korv i konserven varit skadad och smakat konserveringsmedel, bojkott på den.

I princip alla micropizzor med skinka på går bort, eftersom att varenda micropizzatillverkare envisas med att använda det yttre lagret av skinkan (rester från annan köttproduktion) som skinktopping. (Ni vet, de där hårda, äckliga kanterna som sitter likt en gummisnodd runt den goda smörgåsskinkan.

Andra färdiga rätter som blivit förpestade med 0,5kg majs. Det fanns en gång en väldigt god kycklingsallad med körsbärstomater, rödlök mm, tills producenten en dag bestämde sig för att hälla ut en hel konservburk majs i varje salladsförpackning. Allt fler producenter börjar fylla ut sina maträtter med majs och liknande billig skit för att öka eller behålla volymen/mängden/vikten men till ett lägre pris. Majs tillför ingenting till en maträtt: det smakar ingenting, det glider igenom kroppen utan att brytas ned, det är inte estetiskt tilltalande i maten, det är jobbigt att ha i munnen och tugga. Och för oss som inte gillar majs så innebär det att vill jag ha min goda sallad idag, så måste jag först ägna 20 minuter åt att pillra bort majs.

ICAs pepparsalami ger pepparsalamin ett dåligt ansikte. Jag vet inte om det beror på mängden eller typen/kvalitén(?) på svartpepparn, men den smakar typ cannabis. Själva salamin däremot är ganska god.

All ketchup utom Felix ketchup (i alla fall alla sorter jag har provat) smakar sliskigt, sött, äckligt... smaken är liksom söt medan lukten är sur och nästan sticker i näsan.

All grillkorv utom ICAs grillkorv/"hotdogs" går bort för min del, efter mer än 20 års korvätande har jag kommit fram till att ICAs hotdogs faller mig bäst i smaken.
Senast redigerad av Zeromatic 2010-12-10 kl. 05:19.
Citera
2010-12-10, 08:58
Medlem
Nekro.s avatar
Här finns en del att tillföra till tråden, finns så mycket skit som säljs i affären.

Allt Eldorado godis smakar likadant, och smaken består bara av socker, knappt gott att äta när man har rökt till och med.

All tonfisk på burk utom märket buffe, resterande sorter är ofta för torra när man slår av oljan, undvik speciellt euroshopper tonfisken, har hittat ben där i ett antal gånger.

Frukost flingor av märket euroshopper smakar fan bara vete och paper med en svag smak av choklad.

Åter igen nämner jag en Euroshopper produkt, deras pytt i panna smakar fan bara potatis ju
Nästan inget kött alls i den skiten, bra om man är vegetarian dock.
Citera
2010-12-10, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argentum.Astrum
Allt som är konserverat kan ju dra åt helvete.

Allt?

Citera
2010-12-10, 11:46
Medlem
El-Knoxs avatar
Tom Kha Gai (stavning?) är en av mina favoriter från det thailändska köket. Lagade detta för nån månaden sedan och gjorde det stora misstaget att köpa Santa Marias Tom Kha Soup Mix.

Fy faan säger jag bara. Det smakade verkligen piss och ve. Inte ett jävla dugg likt orginalet.

http://www.santamaria.se/servlet/se....=1&co=3&id=239

Eldorados hamburgare från frysdisken är också helt oätliga. Vidriga nått så inihelvete.
Prova nångång att steka till en sån burgare och äta den som den är. Fy fan. Smakar ingenting och är fullt med brosk och annat skit som jag inte lyckats identifiera.
Senast redigerad av El-Knox 2010-12-10 kl. 11:55.
Citera
2010-12-10, 12:22
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
Hoki-filé är värdelöst att köpa. Smakar dy!

Det gör mig förvånad och jag förstår inte riktigt var dysmaken skulle komma från. Hoki tycker jag smakar bra även om jag inte är allt för förtjust i att köpa fryst fisk från andra sidan jordklotet.

Pangasius, däremot, kan smaka rejält med dy.
Citera
2010-12-10, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det gör mig förvånad och jag förstår inte riktigt var dysmaken skulle komma från. Hoki tycker jag smakar bra även om jag inte är allt för förtjust i att köpa fryst fisk från andra sidan jordklotet.

Pangasius, däremot, kan smaka rejält med dy.

Pangasius tycker jag smakar "parfymigt"

Fler än jag som har den åsikten?
Citera
2010-12-10, 14:16
Medlem
Privatpers0ns avatar
Varje gång jag läser den här tråden roas jag till det yttersta! Nästan varenda jävel varnar för diverse lågprismärken. Men är det inte ganska uppenbart att pris och kvalité går hand i hand? Hur som helst är den här tråden uppskattad och lärorik.
Citera
2010-12-10, 15:20
Medlem
El-Knoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpers0n
Varje gång jag läser den här tråden roas jag till det yttersta! Nästan varenda jävel varnar för diverse lågprismärken. Men är det inte ganska uppenbart att pris och kvalité går hand i hand? Hur som helst är den här tråden uppskattad och lärorik.

Vadå? En vara behöver knappast hålla sämre kvalité bara för att det är ett lågprismärke?
Det kan ju vara ett och samma företag som tillverkar burkar med tonfisk åt både Euroshopper och ABBA (nu var ju det här bara ett exempel)?

Inte för att det här har med mat att göra men vi kan ju ta motorolja som exempel:
Biltemas helsyntet är tillverkat av Statoil, sen slänger de på en biltema-etikett. Statoil egen helsyntet kostar typ 3 ggr mer trots att båda flaskorna har identiskt innehåll.
Citera
2010-12-10, 15:39
Medlem
videostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Estrellas nya sourcream/dill-chips. Inte gott.

Sitter och äter de nu, helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in