Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-08, 16:25
  #1
Medlem
Tar det här ganska kortfattat nu.

Varför vill vissa tjejer "bara" ha en som pojkvän och inte vanlig vän?
Jag vet att det är jag som måste ha något fel på min personlighet eller är på något speciellt sett. Någon som har ett vettigt svar?
Citera
2009-05-08, 16:28
  #2
Medlem
ari4presidents avatar
Definitionen "Vän" är relativt komplicerad. Kan ju ofta uppstå missförstånd då hur nära och bra vänner man är. Pojkvän är en mer konkret relation.
Citera
2009-05-08, 16:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ari4president
Definitionen "Vän" är relativt komplicerad. Kan ju ofta uppstå missförstånd då hur nära och bra vänner man är. Pojkvän är en mer konkret relation.
Ja, men varför vill "dem" inte ha en som vän när man inte har mer att erbjuda?..
Citera
2009-05-08, 16:43
  #4
Medlem
Sista_Bossens avatar
Säg till alla tjejer du träffar att du är upptagen, då kanske de lär känna dig på en vänskaplig nivå istället.
Citera
2010-03-10, 16:51
  #5
Medlem
därför att du inte går att va vän med, tex om du aldig skiter i dem och skippar att respektera dem så är du pojkväns material, vänner är sånna som faktiskt tycker man är bra
Citera
2010-03-10, 17:31
  #6
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes_
Ja, men varför vill "dem" inte ha en som vän när man inte har mer att erbjuda?..

Förstår inte riktigt ditt problem.
Menar du att dina flickvänner säger upp vänskapen i samma stund som förhållandet tar slut medan du skulle vilja fortsätta vara vänner? Då måste du i så fall analysera dina förhållanden. Personligen är jag inte för en massa vänskap med ex även om man inte behöver helt bryta med dem och aldrig mer se varandra.

Låter som ett omvänt "kompisfack" för din del.
Citera
2010-03-10, 18:02
  #7
Medlem
callocains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing

Låter som ett omvänt "kompisfack" för din del.

Vilket låter väldigt konstigt... "Hjälp, jag blir alltid satt i knullfacket av tjejerna, ingen vill låta mig hänga med på fika eller så, hur ska jag göra?"
Citera
2010-03-10, 18:18
  #8
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes_
Ja, men varför vill "dem" inte ha en som vän när man inte har mer att erbjuda?..
För att det är väldigt smärtsamt att umgås med någon som man är olyckligt kär i.
Citera
2010-03-10, 19:47
  #9
Medlem
Gibbledygooks avatar
du kan väl flika in att du kan knulla dom iallafall
Citera
2010-03-10, 20:26
  #10
Medlem
Mousserandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Förstår inte riktigt ditt problem.
Menar du att dina flickvänner säger upp vänskapen i samma stund som förhållandet tar slut medan du skulle vilja fortsätta vara vänner? Då måste du i så fall analysera dina förhållanden. Personligen är jag inte för en massa vänskap med ex även om man inte behöver helt bryta med dem och aldrig mer se varandra.

Låter som ett omvänt "kompisfack" för din del.

Jag tänker mig att det inte handlar om ex utan om folk man just träffat. Det har väl hänt alla att någon har förälskat sig i en, utan att man haft samma känslor för den personen. Kan ju dock hända att man tycker om personen riktigt bra som en vän, och vill satsa på en vänskap istället. Som jag fattar det är det var som har hänt TS, men tjejen i detta fall vill ha ett kärleksförhållande eller inget.

För att svara på TS fråga så som jag tolkade den, så tror jag att det handlar om att det är svårt att vara "så nära men ändå så långt borta". Hon vill nog bara skydda sig själv från att förälska sig ännu mer i någon som hon inte kan få.

Vill gärna lägga fram hypotesen att detta inte bara är ett fenomen bland tjejer, utan förekommer nog även hos killar till viss del. Enda konkreta skillnaden mellan könens sätt att gå tillväga i en sådan situation, är att männen nog gärna skinkar på kvinnorna en gång innan de säger upp vänskapen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback