2009-05-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haesten
Haha! I get your point. Dock är väl inte kroppen helt efter muskelmässigt men det är ju somsagt bättre än inget?

Gött och höra, och att du skrev att du gymmat förut. Men jag vill fortfarande att han som hade profilbild på tupac och skulle göra 200 situps per dag för hans kusin hade fått magrutor på 2 veckor ska komma tillbaka och göra en ny revolutionerande tråd.

All träning är bättre en ingen träning
Citera
2009-05-08, 13:58
Medlem
För att återgå: Någon som har några schyssta övningar där man använder sin kropp(och då kan ha ryggsäck på sig) för att träna - Axlar - Triceps - Biceps? Kul att testa och se hur mycket det ger.

(Det ultimata för axlarna vore ju att skaffa en chinsstång..?)
Senast redigerad av Haesten 2009-05-08 kl. 14:05.
Citera
2009-05-08, 14:04
Medlem
Citat:
För att återgå: Någon som har några schyssta övningar där man använder sin kropp(och då kan ha ryggsäck på sig) för att träna - Axlar - Triceps - Biceps? Kul att testa och se hur mycket det ger.

triceps, som jag sa till dig, lyft något tungt bakom ditt huvud och räta ut armarna, håll armbågarna inåt, mot huvudet, ca 10kg är nog lagomt, kanske 5 om du är klen.

biceps är ju vanlig curl-rörelse lättast att uppnå, stå med armarna rakt ner, lyft något tungt uppåt, tänk på att hålla armbågarna stilla intill kroppen.
Citera
2009-05-08, 14:07
Medlem
BePositives avatar
Citat:
(Det ultimata för axlarna vore ju att skaffa en chinsstång..?)

Nej, chins är till för ryggen.
Citera
2009-05-08, 14:08
Medlem
kör lite chins och pull ups brorsan, inte svårt o hitta nånting o dra sig upp på.
sen kör lite olika variationer på dina armhävningar, smala för triceps breda för mer axlar osv.
Armhävningar och chins med vikter räcker långt faktiskt för en stark och smidig fysik.
Citera
2009-05-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoggy
triceps, som jag sa till dig, lyft något tungt bakom ditt huvud och räta ut armarna, håll armbågarna inåt, mot huvudet, ca 10kg är nog lagomt, kanske 5 om du är klen.

biceps är ju vanlig curl-rörelse lättast att uppnå, stå med armarna rakt ner, lyft något tungt uppåt, tänk på att hålla armbågarna stilla intill kroppen.

Detta kräver ju i princip skivstänger och vikter. Iaf för biceps. Och 10kg kan jag göra rätt många reps på för triceps, vill försöka uppnå failure inom 10 reps

Tänkte mig något med typ en stol och sitta med ryggen emot, samt lyfta upp hela kroppen+ryggsäck på magen? Borde detta funka eller sliter det mer än vad det ger? Några gissningar?
Citera
2009-05-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Nej, chins är till för ryggen.

Upptäckte mitt misstag med en snabb googling. Tackar
Citera
2009-05-08, 14:12
Medlem
Citat:
Detta kräver ju i princip skivstänger och vikter. Iaf för biceps. Och 10kg kan jag göra rätt många reps på för triceps, vill försöka uppnå failure inom 10 reps

Tänkte mig något med typ en stol och sitta med ryggen emot, samt lyfta upp hela kroppen+ryggsäck på magen? Borde detta funka eller sliter det mer än vad det ger? Några gissningar?

det funkar kanoners med, bara att köra på. försök dock få upp lite grundstyrka innan, om du nu är såpass stark att 10kg helt strikt är lätt, hur många armhävningar gör du utan vikt osv.

allt blir vad man gör det till, att lyfta en fjäder kan vara jobbigt om man gör det på rätt sätt
Citera
2009-05-08, 14:18
Medlem
Citat:
det funkar kanoners med, bara att köra på. försök dock få upp lite grundstyrka innan, om du nu är såpass stark att 10kg helt strikt är lätt, hur många armhävningar gör du utan vikt osv.

allt blir vad man gör det till, att lyfta en fjäder kan vara jobbigt om man gör det på rätt sätt

Klarar nog uppemot en 25-35 armhävningar utan vikt iaf, om jag gör dom rätt. Var sjukt längesen jag testade visserligen, och i skrivande stund är det inte läge i.o.m att jag är rätt utpumpad :P Kan vara fler, kan vara färre.
Citera
2009-05-08, 14:30
Medlem
Citat:
Klarar nog uppemot en 25-35 armhävningar utan vikt iaf, om jag gör dom rätt. Var sjukt längesen jag testade visserligen, och i skrivande stund är det inte läge i.o.m att jag är rätt utpumpad :P Kan vara fler, kan vara färre.

börja med att ha som mål att göra 50 rätt upp och ner, det är inga konstigheter, då har du lyckats få rätt okej grundstyrka, glöm inte att mängd kan vara bra att träna med..
Citera
2009-05-08, 14:45
Medlem
Citat:
börja med att ha som mål att göra 50 rätt upp och ner, det är inga konstigheter, då har du lyckats få rätt okej grundstyrka, glöm inte att mängd kan vara bra att träna med..

Det är väl rätt stor skillnad på armhävningar och armhävningar? Hur bör dessa 50 se ut anser du då?
Citera
2009-05-08, 14:48
Medlem
Citat:
Det är väl rätt stor skillnad på armhävningar och armhävningar? Hur bör dessa 50 se ut anser du då?

strika, militäriska, näsan framåt, ända ner..

öva öva!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in