• 1
  • 2
2009-05-08, 12:52
Medlem
Har börjat småträna lite hemma. Har tidigare gymmat på halvseriös nivå, utefter ett schema som en erfaren polare fixade åt mig.

Det min träning nu består av är:
armhävningar med ryggsäck (försöker ha vikt så att jag orkar max 6-10 st*3)
magträning med en sån här stång med två hjul på (Tar grymt bra på magen.)
löpning lite då och då. ca 3-5km halvhögt tempo

Jag vet att detta inte är optimalt för att uppnå någon större effekt, men hur pass "bra" står sig framförallt armhävningarna mot klassisk bänkpress? Jag lyckas få träningsvärk vilket känns bra. Några tips på ytterligare övningar man kan göra enkelt hemma? Biceps & Triceps framförallt, men även axlar vore bra!
Citera
2009-05-08, 12:54
Medlem
Drooms avatar
Tar inte många veckor innan armhävningar kommer bygga lika mycket massa som att promenera.
Citera
2009-05-08, 12:55
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Tar inte många veckor innan armhävningar kommer bygga lika mycket massa som att promenera.
+1
Citera
2009-05-08, 12:58
Medlem
ang armhävningar, så är det ju bara att fylla på ryggsäcken så att det blir förbannat tungt, då bör det ge samma effekt som bänkpress.

om du har någon vikt, eller något annat tungt hemma (förslagsvis en stridsvagnsmina 5) så kan man göra en rad fina tricepsövningar genom att hålla vikten bakom huvudet och ca 90* grader i armbågsleden för att därefter räta ut armarna rakt ovanför huvudet.

tänk på att försöka hålla ihop armbågarna och inte röra dem framåt.
Citera
2009-05-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droom

Så min träningsvärk är något jag inbillar mig?

Jag lyfter upp huvudet och går ända ner tills bröstet snuddar golvet. Pressar explosivt uppåt. Samma princip som med skivstång. Och somsagt, vikter i ryggsäcken.

Citat:
Ursprungligen postat av skoggy
ang armhävningar, så är det ju bara att fylla på ryggsäcken så att det blir förbannat tungt, då bör det ge samma effekt som bänkpress.

om du har någon vikt, eller något annat tungt hemma (förslagsvis en stridsvagnsmina 5) så kan man göra en rad fina tricepsövningar genom att hålla vikten bakom huvudet och ca 90* grader i armbågsleden för att därefter räta ut armarna rakt ovanför huvudet.

tänk på att försöka hålla ihop armbågarna och inte röra dem framåt.

Tackar. Tar första bästa plan ner till Kosovo och gräver fram någon mina.
Citera
2009-05-08, 13:21
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haesten
Så min träningsvärk är något jag inbillar mig?

Jag lyfter upp huvudet och går ända ner tills bröstet snuddar golvet. Pressar explosivt uppåt. Samma princip som med skivstång. Och somsagt, vikter i ryggsäcken.

Tackar. Tar första bästa plan ner till Kosovo och gräver fram någon mina.

Träningsvärk är inget mått på hur bra träningen är.
Citera
2009-05-08, 13:26
Medlem
Varför skulle man inte kunna bygga massa med hjälp av viktade armhävningar?
Citera
2009-05-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Träningsvärk är inget mått på hur bra träningen är.

Ok. Något måste det ju fortf innebära..? Att göra det jämlikt med en promenad är ju ett skämt aight?
Citera
2009-05-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haesten
Ok. Något måste det ju fortf innebära..? Att göra det jämlikt med en promenad är ju ett skämt aight?

du får ju fortsätta att langa in vikter, men att jämställa det med en promenad är fel.

träningsvärk är inte direkt ett mått på om träningen är bra eller inte, dock så är det ju ett mått på att du överhuvudtaget har gjort nånting, och det är ju bra!
Citera
2009-05-08, 13:45
Medlem
Mage och bröst träning i hemmat i maj månad :O oh nej en till
Citera
2009-05-08, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoggy
du får ju fortsätta att langa in vikter, men att jämställa det med en promenad är fel.

träningsvärk är inte direkt ett mått på om träningen är bra eller inte, dock så är det ju ett mått på att du överhuvudtaget har gjort nånting, och det är ju bra!

Absolut ;P Ska försöka hitta nått skräpigt billigt gym med massa frivikter efter sommaren så jag kan ta upp mitt gamla schema.

Får väl se om det nuvarande ger något resultat. Det är om inte annat ett jävligt smidigt sätt att träna på.
Citera
2009-05-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inomiate
Mage och bröst träning i hemmat i maj månad :O oh nej en till

Haha! I get your point. Dock är väl inte kroppen helt efter muskelmässigt men det är ju somsagt bättre än inget?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in