Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-08, 11:51
  #25
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volterina
Vad är det för skitföretag? Är allt egen åverkan och fuktskador hos dem?
Ge mig era erfarenheter av anovo.
Tips: Du får gärna skriva lite mer utförligt.
Citera
2009-05-08, 11:55
  #26
Medlem
Volterinas avatar
anovo är den "verkstad" som de flesta butiker skickar sina mobilreperationer till. De är erkänt dåliga men butikerna påstår att det inte finns bättre alternativ.

Jag har själv haft problem med anovo och nu vill jag höra fler historier.
Citera
2009-05-08, 12:00
  #27
Medlem
RaZoR1394s avatar
Bra.

En telefon - utbytt snabbt
Tre defekta routers - utbytta snabbt

Betalnummer suger däremot.
Citera
2009-05-08, 13:04
  #28
Medlem
Volterinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaZoR1394
Bra.

En telefon - utbytt snabbt
Tre defekta routers - utbytta snabbt

Betalnummer suger däremot.

ok, lucky you!
Citera
2009-05-08, 13:39
  #29
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volterina
Vad är det för skitföretag? Är allt egen åverkan och fuktskador hos dem?
Ge mig era erfarenheter av anovo.

Anovo är parodi på serviceföretag. När jag hade att göra med dem blev jag så frustrerad att jag skickade dem förslag på kurs de kunde gå så de skulle bli mer serviceminded. Papperen kom i retur Enda sättet att undvika skojarföretaget är att köpa prylar som dom inte har service på. Eller omvänt, undvika produkter de servar, tex LG och Sagem (och många fler naturligtvis, se deras hemsida). Kolla på den ort du bor om det finns serviceföretag och isåfall vilka märken de servar, köp från det märke och skulle nåt paja då lämnar du in produkten på orten istället för att anlita skojarna Anovo.
Citera
2009-05-08, 13:45
  #30
Medlem
Micke666s avatar
Jag har bara positivt att säga om Anovo.
Min Nokia-lur pajade, så jag lämnade in den en månda eftermidda efter jobbet, dom ringde mig på tisdagen och då hade dom bytt ut mobilen mot en ny.
Har även lämnat in andra mobiler som dom fixat, och det har tagit i snitt 2-4 dagar. Så jag är nöjd med Anovo.
Citera
2009-05-08, 17:49
  #31
Medlem
Timpppas avatar
Har endast bra erfarenheter av Anovo....
Citera
2009-05-09, 02:21
  #32
Medlem
gonimbes avatar
Engström telecom / Anovo Nordic..
Ja vad ska jag säga ?

Dom är iaf duktiga på att skicka ut utbytestelefoner som är defekta. Alltså "upplagade" telefoner med nya skal på. Jag är nog inne på min tredje eller fjärde snart.
Citera
2009-05-09, 02:48
  #33
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volterina
Vad är det för skitföretag? Är allt egen åverkan och fuktskador hos dem?
Ge mig era erfarenheter av anovo.

Jag köpte en 19"skärm fråm komplett.se som 1.5månad innan garantitiden löpte brakade ihop.

Ett minilastbil (budföretag, Anovo??) dök upp vid min port och tog med sig skärmen till anovo.
Jag var "skärmlös" i ca 2-3 veckor men allt var ok när jag fick tillbaks den.

min brorsa däremot skickade in sin SE c905 som var helt nyköpt då den "knakade" och "knarrade" som billig plast. När han fick tillbaka den var det som om dom bara satt på ett skärmskydd på samma telefon då den knarrade exakt likadant, på exakt samma ställe....
nu ska han skicka in den igen.....
Citera
2009-05-09, 03:01
  #34
Medlem
har bara bra erfarenhet av det, fick dock vänta på att sonyericsson skulle skriva ut en ny telefon åt mig.
Citera
2009-05-09, 03:47
  #35
Medlem
Riktigt skitföretag.

Min mobil inlämnad, dom säger att det är fel på batteriet. (Vilket det inte är då jag själv testat med 3 olika). Skadan är även självorsakad även om den vart inne för exakt samma problem tre gånger tidigare. Fått tillbaka skiten återställd. Bryr mig inte om skiten nu för dom ska ha 800kr för att byta batteri. 300 för att skicka tillbaka den eller 300 för att skrota den.

Dom skickar kostnadsförslag till mig stup i kvarten och det kan dom fan få fortsätta med tills skitföretaget lägger ner.
Citera
2009-05-09, 07:51
  #36
Medlem
Har bara dåliga vibbar av dom. Köpte en Samsung U600 i januari som funkade perfekt tills typ slutet av mars början av april nån gång. Lämna den till GEAB som sen skickade den till Anovo. Dom byter alla delar och skickar tillbaks den och den håller i en dag innan samma problem uppstår. Att displayen bara lägger av och sedan telefonen helt. Tillbaks till Anovo som nu påstår att det är mitt fel att den är trasig nu. En spricka på kretskortet säger dom. Fuck off säger jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback