Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
"Vad är det för jävla argument" - det är inget argument per se, det är så det funkar. Folk med jobb har ett intresse av att veta i förväg om saker de klickar på är NSFW och det är vanlig netikett att varna om det. På samma sätt är det relevant att avatarer som är NSFW bockas som offensive.
Jag tycker fortfarande att det är ett mycket underhållande argument, för ett argument är det hur du än vänder och vrider på saken, men det utesluter inte att det verkligen förhåller sig på ett så bedrövligt sätt på svenska arbetsplatser.
Det är väl egentligen en större anledning att uppröras.
Ja, naturligtvis handlar hela diskussionen om netikett och jag håller med om att man borde blocka sin avatar om den föreställer ett analhål, eller som i ditt fall, en bild på någon förståndshandikappad stackare. Men varför göra en höna av en fjäder?
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Här reagerade jag också. "Låt oss hållas, det är ju bara en dag" är ju alldeles helt åt helvete. Där finns dessutom en ton i uttalandet som är vanlig bland laidbackarna - "vi gör nånting dumt som ett kollektiv och vi vet om det men kom igeeeen, det är ju lite kul!"
Nästa gång är det en vecka eller en månad och sen är det sex miljoner judar. Voi, nu kommer Godwin ge mig en örfil.
Shit, ni tar verkligen det här på stort allvar. Det verkar som AHSA-ynglingarna har lyckats med sin provokation. Jaja, jag antar att ni alla ironiserar över tilltaget men det är inte alltid så lätt att veta.