2009-05-08, 10:27
Medlem
Rostmannens avatar
Såja nu har skiten runnit över i huvudforumet efter en väl genomförd raid planering i Laidback.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=873764

Kommer forumet göra något åt det eller det ska vara ok med LB spam på Flashback.

Frågan har redan varit uppe men blev låst, nu är det aktuellt igen.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=881107

Ska man behöva lämna forumet pga av alla epilepsiavatarer som är precis överallt?
Nä RP räcker inte. Stäng GIF funktionen på avatarerna.
Senast redigerad av Rostmannen 2009-05-08 kl. 10:31.
2009-05-08, 10:33
Medlem
Dr_Dollars avatar
Men herregud människa....vart ligger problemet egentligen?!
2009-05-08, 10:34
Medlem
Det är ingen raid.

Alla inlägg som bryter mot forumets regler, med eller utan vår avatar, kommer förhoppningsvis att raderas.
Vi uppmanar heller inte till regelbrytningar.

Så, ta på dig blöjan nu din fåntratt och dra åt helvete
2009-05-08, 10:36
Medlem
stilltons avatar
kan du ge exempel på trådar som har gjorts i raid-syfte? eller är de redan borttagna?
2009-05-08, 10:39
Medlem
Knasibass avatar
Så farligt är det väl inte? Jag tycker inte ens jag har sett särskilt många som kör med den avataren, trodde det skulle vara många fler.
2009-05-08, 10:44
Medlem
LadyTieras avatar
Jag håller motvilligt med här.

Inte att just dett är regelbrott då avatarerna inte påverkar inläggen, inga raidtrådar har skapats och att avatarerna i sig inte bryter mot några regler.

Att dessutom klargjort syftet med det hela som att irritera och störa övriga medlemmar och därigenom påverka debatten gör att man bör fundera på någon form av åtgärd.

Tråkigt om man skall behöva stänga av gif animerade avatarer bara för att en liten grupp som skriker högt skall missbruka den.

Man kan här dra paraleller till moderatorernas avatardagar, kattavatar-trenden, purjolökstrenden etc som kommer nångång per år och har tema men det är inte alls samma sak då det inte stör debatten, inte är gjort för att irritera och förstöra som det är i detta fallet.
2009-05-08, 10:50
Medlem
Kånkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Jag håller motvilligt med här.

Inte att just dett är regelbrott då avatarerna inte påverkar inläggen, inga raidtrådar har skapats och att avatarerna i sig inte bryter mot några regler.

Att dessutom klargjort syftet med det hela som att irritera och störa övriga medlemmar och därigenom påverka debatten gör att man bör fundera på någon form av åtgärd.

Tråkigt om man skall behöva stänga av gif animerade avatarer bara för att en liten grupp som skriker högt skall missbruka den.

Man kan här dra paraleller till moderatorernas avatardagar, kattavatar-trenden, purjolökstrenden etc som kommer nångång per år och har tema men det är inte alls samma sak då det inte stör debatten, inte är gjort för att irritera och förstöra som det är i detta fallet.

Det är bara för en dag... inget att gnälla över tycker jag.
2009-05-08, 10:51
Bannlyst
Det finns en funktion som heter "Show offensiv avatars", den kanske kan vara läge att kryssa ur nu om det är så fruktansvärt?

Sen är bittra människor väldigt förutsägbara:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=16537539&postcount=424
2009-05-08, 10:53
Medlem
Glockens avatar
Tycker detta är grymt irriterande. Okej att man ska ha samma avatar en dag, det kan ju vara lite kul. Men den här gif bilden är bara störande.
Lite bättre blir det iallafall om man trycker escape när tråden har laddat klart. Då animeras inte bilder.
2009-05-08, 10:54
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glocken
Lite bättre blir det iallafall om man trycker escape när tråden har laddat klart. Då animeras inte bilder.
Det och skicka RP på regel 0.05 på precis alla som håller på.
2009-05-08, 10:57
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Det och skicka RP på regel 0.05 på precis alla som håller på.
regeln finns väl där för att man inte ska kunna missbruka någons avatar i syfte att få folk att tro att man är någon annan. om flera kommer överrens om att ha samma avatar finns inte den problematiken. har du verkligen läst regeln ordentligt?
2009-05-08, 10:57
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kånkel
Det är bara för en dag... inget att gnälla över tycker jag.
Probelmet, så som jag ser det, är att tramset under en längre tid har läckt ut från laidback och reaktionen på psykoavatardagen är en reaktion på massa droppar i bägaren som nu rann över.

Ett fåtal användare har genom laidback influerats till att ha samma sorts ton på de mer seriösa delarna av forumet. Jag har alltid liknat laidback,offtopic och vad alla de forumen heter med en aggresiv cancer som sprider metastaser i forumet.

Moderatorer i andra forum får städa upp efter tramset och det stängs av för lite från laidback. Givetvis kan ingen av oss vanliga medlemmar se bakom kulisserna och därför vet jag inte hur många tillsägelser, varningspm om avstägning från laidback som sänds ut. Men för många av oss som står utanför och inte har insyn görs det för lite för att stävja tramset som läcker ut och fläckar andra forum.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in