Citat:
Väl argumenterat. Ja, för laidback, alltså. Ska du bemöta det jag säger eller bara tramsa?
Ursprungligen postat av rocc
Nej det är inte alldeles helt åt helvete, det är ytterst minimalt åt helvete om det ens är åt helvet alls och om det är åt helvete alls så kommer inte den mikroskopiska grad åt helvete det är inte påverka dig, flashback eller världsamfundet.
... Du gör gott skäl för ditt nick.
... Du gör gott skäl för ditt nick.
Citat:
Den dagen happy negro (och/eller Rick Astley) skapar problem för någon på en arbetsplats kommer DO vara där med stormtrupperna, det är jag övertygad om.
Ursprungligen postat av Sandoz
Jag tycker fortfarande att det är ett mycket underhållande argument, för ett argument är det hur du än vänder och vrider på saken, men det utesluter inte att det verkligen förhåller sig på ett så bedrövligt sätt på svenska arbetsplatser.
Det är väl egentligen en större anledning att uppröras.
Ja, naturligtvis handlar hela diskussionen om netikett och jag håller med om att man borde blocka sin avatar om den föreställer ett analhål, eller som i ditt fall, en bild på någon förståndshandikappad stackare. Men varför göra en höna av en fjäder?
Shit, ni tar verkligen det här på stort allvar. Det verkar som AHSA-ynglingarna har lyckats med sin provokation. Jaja, jag antar att ni alla ironiserar över tilltaget men det är inte alltid så lätt att veta.
Det är väl egentligen en större anledning att uppröras.
Ja, naturligtvis handlar hela diskussionen om netikett och jag håller med om att man borde blocka sin avatar om den föreställer ett analhål, eller som i ditt fall, en bild på någon förståndshandikappad stackare. Men varför göra en höna av en fjäder?
Shit, ni tar verkligen det här på stort allvar. Det verkar som AHSA-ynglingarna har lyckats med sin provokation. Jaja, jag antar att ni alla ironiserar över tilltaget men det är inte alltid så lätt att veta.

Det är en missuppfattning att avatarerna skulle vara ett enormt problem. Däremot har vi nu tre incidenter de senaste tre veckorna där trams organiseras i LB och sedan dyker upp över hela forumet. Detta har sedermera varje gång tagits upp i Flashback och Laidbackarnas argumentation har följt just det mönstret jag nämnde - "äh, vi har ju bara kul", "låt oss hållas, orka bry sig" eller, för den delen, "det är ju bara en dag" - och varje gång tycks det dela upp folket i två läger. Personligen tycker jag att LB inte längre fyller någon vettig funktion, och när det går från att begränsa trams (genom att hålla det till en supertramsig forumdel) till att sprida samma trams till resten av forumet (visst, mer så i profettråden eller "välj ut en användare och förfölj honom/henne"-tråden än i det här fallet) tänker jag säga ifrån.
) avatar som 'offensive' så hade jag inte brytt mig nämnvärt eftersom man då kunnat filtrera bort deras blinkande skit.