2009-05-08, 16:09
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Nej det är inte alldeles helt åt helvete, det är ytterst minimalt åt helvete om det ens är åt helvet alls och om det är åt helvete alls så kommer inte den mikroskopiska grad åt helvete det är inte påverka dig, flashback eller världsamfundet.

... Du gör gott skäl för ditt nick.
Väl argumenterat. Ja, för laidback, alltså. Ska du bemöta det jag säger eller bara tramsa?
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Jag tycker fortfarande att det är ett mycket underhållande argument, för ett argument är det hur du än vänder och vrider på saken, men det utesluter inte att det verkligen förhåller sig på ett så bedrövligt sätt på svenska arbetsplatser.

Det är väl egentligen en större anledning att uppröras.

Ja, naturligtvis handlar hela diskussionen om netikett och jag håller med om att man borde blocka sin avatar om den föreställer ett analhål, eller som i ditt fall, en bild på någon förståndshandikappad stackare. Men varför göra en höna av en fjäder?

Shit, ni tar verkligen det här på stort allvar. Det verkar som AHSA-ynglingarna har lyckats med sin provokation. Jaja, jag antar att ni alla ironiserar över tilltaget men det är inte alltid så lätt att veta.
Den dagen happy negro (och/eller Rick Astley) skapar problem för någon på en arbetsplats kommer DO vara där med stormtrupperna, det är jag övertygad om.

Det är en missuppfattning att avatarerna skulle vara ett enormt problem. Däremot har vi nu tre incidenter de senaste tre veckorna där trams organiseras i LB och sedan dyker upp över hela forumet. Detta har sedermera varje gång tagits upp i Flashback och Laidbackarnas argumentation har följt just det mönstret jag nämnde - "äh, vi har ju bara kul", "låt oss hållas, orka bry sig" eller, för den delen, "det är ju bara en dag" - och varje gång tycks det dela upp folket i två läger. Personligen tycker jag att LB inte längre fyller någon vettig funktion, och när det går från att begränsa trams (genom att hålla det till en supertramsig forumdel) till att sprida samma trams till resten av forumet (visst, mer så i profettråden eller "välj ut en användare och förfölj honom/henne"-tråden än i det här fallet) tänker jag säga ifrån.
2009-05-08, 16:25
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhedoni
Jaså? Jag har då inte sett mer än ett tiotal medlemmar med den avataren idag.

Vad grinar ni över då?
2009-05-08, 16:31
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Väl argumenterat. Ja, för laidback, alltså. Ska du bemöta det jag säger eller bara tramsa?
Min poäng var att du förstorar upp frågan till vida proportioner. Vilket du gjorde i ditt inlägg.

Men ok.

Jag har inte tagit mig tiden att offensivemärka avataren då jag i ärlighetens namn inte tror att någon kommer få problem på sitt arbete över avataren. Jag tror flashback i sig räcker gott och väl.
Den som fått problem då chefen fått se Adde Hitler idag får gärna uttala sig.

Nej det är inte sex miljoner judar nästa gång då samma avatar dagen inte är Münschen 38.
2009-05-08, 16:49
Medlem
Infinitiv86s avatar
Det var inte så väldigt roligt..
Trodde på en mer genuint varm känsla men njaae, första och sista gången för mig..
Sen får det väl vara upp till moderatorerna att ev. införa en regel mot dylika tilltag om man nu vill beivra vederbörande. Finns ju förhoppningsvis en anledning till man har moderatorer och därför bör det vara upp till dom att fatta beslut gällande frågeställningar i stil med dessa?

Mvh
i86
2009-05-08, 17:06
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhedoni
Jaså? Jag har då inte sett mer än ett tiotal medlemmar med den avataren idag.
Riktigt så få är det inte. Jag har just nu 60+ på min ignorerarlista--alla tillagda idag och alla av samma anledning: en migränframkallande avatar.
2009-05-08, 17:25
Medlem
503s avatar
Hade man hållit detta i laidback så hade ingen tyckt att det var skoj.
Underförstått så är det självklart att tramset ska spridas i samtliga forum, annars tillfredsställs inte förskolepöbeln.

Det är skam och båg att detta får förekomma, och helt bortom mig varför man inte kan hålla sådant trams på andra forum eller communitys.
Vad har Flashback gjort för att förtjäna dylik skit?
Är forumet inte seriöst nog att skonas från trams av detta slag?
Det undrar jag.
Kanske håller "laidbackgänget" (dvs. de som uteslutande hänger där) inte med mig, vilket ju även deras aktivitet på forumet indikerar.
2009-05-08, 17:49
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Hade man hållit detta i laidback så hade ingen tyckt att det var skoj.
Skoj och skoj. Det är inte den humoristiska klangen som sprider detta utan ett litet gemensamt initiativ för en dag.
Citat:
Underförstått så är det självklart att tramset ska spridas i samtliga forum, annars tillfredsställs inte förskolepöbeln.

Det är skam och båg att detta får förekomma, och helt bortom mig varför man inte kan hålla sådant trams på andra forum eller communitys.
Vad har Flashback gjort för att förtjäna dylik skit?
Är forumet inte seriöst nog att skonas från trams av detta slag?
Det undrar jag.
Du får ha samma avatardagen att framstå som digerdöden...
Engagemang för gemensamhet är för mig alltid något bra. Jag förstår inte riktigt vad det har med trams att göra bara för att avataren ser ut som den gör. Personligen la jag upp avataren utan att ens tittat närmare på den för att visa mitt stöd för sådana här projekt. Men som det nu är så är vet alla i den här tråden att den inte är värre än några andra här på flashback.

Men absolut är det så jävla hemskt för er bittra människor så ska jag ta bort min och uppmana alla andra att göra det samma. Det är inte en lika stor grej för mitt välbefinnande som det verkar vara för er...
Hoppas att klimatet tinar en aning i framtiden hur som men jag betvivlar det. Personer som gnäller men inte för att få bort irritation utan snarare för att få njuta av sin egen negativa inställning kommer alltid att finnas.
Citat:
Kanske håller "laidbackgänget" (dvs. de som uteslutande hänger där) inte med mig, vilket ju även deras aktivitet på forumet indikerar.
Jag skriver ytterst sällan på Laidback så ska inte uttala mig då.
Ha en bra kväll
2009-05-08, 18:07
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Du får ha samma avatardagen att framstå som digerdöden...
Engagemang för gemensamhet är för mig alltid något bra. Jag förstår inte riktigt vad det har med trams att göra bara för att avataren ser ut som den gör. Personligen la jag upp avataren utan att ens tittat närmare på den för att visa mitt stöd för sådana här projekt. Men som det nu är så är vet alla i den här tråden att den inte är värre än några andra här på flashback.

Men absolut är det så jävla hemskt för er bittra människor så ska jag ta bort min och uppmana alla andra att göra det samma. Det är inte en lika stor grej för mitt välbefinnande som det verkar vara för er...
Hoppas att klimatet tinar en aning i framtiden hur som men jag betvivlar det. Personer som gnäller men inte för att få bort irritation utan snarare för att få njuta av sin egen negativa inställning kommer alltid att finnas.

Jag tycker då att det finns bättre och mer kreativa sätt att engagera sig för gemenskapen.
Sen projicerar du en väldigt skev bild av vad jag säger.
Det handlar inte om att vara bitter.
Hade det inte varit för att denna "gemenskapsansträngning" hade gjort forumet omöjligt att överblicka så hade jag inte brytt mig det minsta om vad för tramserier ni tog er till.
Men nu är det som sagt fruktansvärt svårt att överblicka trådar när alla har samma avatarer, eller när man, som jag, stänger av dem helt och hållet.
Det i sig gör att jag mer eller mindre överger forumet för idag, vilket ju även går ut över modereringen i de forum jag modererar.

Så med fler som reagerar likadant så har man uppnått följande:
- Användare undviker forumet på "samma avatar"-dagen.
- Moderatorer kan inte sköta sina uppgifter efter sin fulla förmåga.

Jag hoppas inte att någon får för sig att det faktiskt tillför någonting, för det gör det i ärlighetens namn inte.

Summa sumarum: Den gemenskap du talar om återfinns över huvudtaget inte genom denna gest, måhända blott i klubben för inbördes beundran, dock (vari man knappast har något egentligt behov för ett "arrangemang" som detta).
Att snarare kalla den kontraproduktiv för gemenskapen vore en mer rättvis beskrivning.
Senast redigerad av 503 2009-05-08 kl. 18:12.
2009-05-08, 18:12
Medlem
Big_Bites avatar
Problemet är ju inte själva bytet av avatarerna.
Detta har gjorts förr (1 eller 2 ggr vet jag inte riktigt).

Problemet är att många andra LB-trådar letat sig ut i övriga forumet, jag är själv skyldig till det i samband med "Sanning eller Konka"-tråden.

I dagens läge då många håller ett extra öga på LB så får det verkligen inte förekomma att det händer.
När det händer så blir det smutskastande på LB med all rätt.

De som inte kan ta det borde kanske be om att få bli bannade från LB tills de lär sig att ta kritik för sitt agerande.

LB är inte en rättighet...
2009-05-08, 18:19
Medlem
Buffelo Balls avatar
Någon har uppenbarligen lagt ner en del arbete på att få fram denna avatar.

OK! Jag kan förstå problemet om någon har anlag för epilepsi, men annars verkar det lite kontraproduktivt att starta en tråd för att ge just den uppmärksamhet som initiativtagarna till den gemenskaps-skapar-dag som förberedelserna innebär.
Lite religiöst över det hela kan jag tycka

Låtom oss alla upplyftas av gemenskapen som denna avatar skapar för en dag! Halleluja!!! Äsch Skål tamefan!
2009-05-08, 18:30
Medlem
Oddballs avatar
Hade dessa användare satt sin fantastiska () avatar som 'offensive' så hade jag inte brytt mig nämnvärt eftersom man då kunnat filtrera bort deras blinkande skit.

Nu tycker jag de är fåntrattar som förstör för FB men framförallt för LB som av många är ansett som ett "struntforum" - de får vatten på kvarn nu.
2009-05-08, 18:31
Medlem
epost72s avatar
Jag förstår inte problemet längre alla med störiga avatarer har jag lagt till på ignorelistan, de är ju uppenbarligen här endast för att förstöra. Laidback är och förblir ett forum för sinnesslöa individer. Åtminstone dessa lekar som förstör forumet. Nej en möjlighet att stänga av animerade avatarer efterlyses.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in