2006-08-28, 21:39
Medlem
Lucid Dreams avatar
Åh herrejävlar!!!!!!

Jag känner ju hennes syster!!!!
Citera
2006-08-28, 21:41
Medlem
Wooly Bullys avatar
Har ni redan glömt det här uttalandet:

"En gris har lika stor intelligens som ett förståndshandikappat barn".

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...,83196,00.html

Sök hjälp Zaida. Djur är djur och människor är människor. Punkt slut. Att jämföra grisar med förståndshandikappade barn speglar din inställning till förståndshandikappade. Fast det är klart, det skulle kunna bli en klatschig bildekal.

Och ja, jag vet att hon tagit tillbaka sitt uttalande, men det gör det inte mindre nedlåtande för det:

"Jag ville uppvärdera djuren, inte nedvärdera de utvecklingsstörda."

OK, så grisen är att likställa med en förståndshandikappad iaf? Tur att hon lyckades ta sig ur den knepiga situationen. Hon kunde ju ha sagt något dumt.
Citera
2006-08-28, 23:06
Medlem
Pellles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucid Dream
Jag känner ju hennes syster!!!!

Jaaaa????
Vad vet du ?
Berätta allt om Zaida och hennes syster nu !!!!
Citera
2006-08-28, 23:23
Medlem
alcatrazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morgondag
Va, hur räknar du då?

Det går väl ungefär 40 000 kvinnor på en årskull.

Sen så givetvis blir ju en del kvinnor utsatta många gånger för våldtäkter t.ex i förhållanden. Men det kommer fortfarande var en rejält stor proportion av Sveriges kvinnor som någon gång i livet kommer bli utsatt för en våldtäkt enligt Diesen's beräkningar.(som för övrigt är kommunist, förvånad någon?)
Citera
2006-08-29, 14:47
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooly Bully
Har ni redan glömt det här uttalandet:

"En gris har lika stor intelligens som ett förståndshandikappat barn".

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...,83196,00.html

Sök hjälp Zaida. Djur är djur och människor är människor. Punkt slut. Att jämföra grisar med förståndshandikappade barn speglar din inställning till förståndshandikappade. Fast det är klart, det skulle kunna bli en klatschig bildekal.

Och ja, jag vet att hon tagit tillbaka sitt uttalande, men det gör det inte mindre nedlåtande för det:

"Jag ville uppvärdera djuren, inte nedvärdera de utvecklingsstörda."

OK, så grisen är att likställa med en förståndshandikappad iaf? Tur att hon lyckades ta sig ur den knepiga situationen. Hon kunde ju ha sagt något dumt.

Det beror väl ärligt talat på exakt hur förståndshandikappad någon är? Är någon en total grönsak så tycker jag nog att grisen har mer faktist intelligens eftersom den klarar sig på egen hand.
Citera
2006-08-29, 15:07
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Det beror väl ärligt talat på exakt hur förståndshandikappad någon är? Är någon en total grönsak så tycker jag nog att grisen har mer faktist intelligens eftersom den klarar sig på egen hand.
Det har du iofs rätt i, men som förälder är det nog inte så himla kul att höra en politiker stå och säga att ens unge är på samma intelligensnivå som en gris. Hon kunde väl åtminstone ha bytt ut gris mot katt så hade det blivit lite mindre förolämpade. Katter har ju en riktig personlighet på ett helt annat sätt än grisar som bara går runt och grymtar.

Zaida verkar faktiskt lite dum. Ibland säger hon bra saker, men lika ofta häver hon ur sig rena galenskaper. Ungefär som hon Anna Kinberg som ville få det till att stockholmare är mer intelligenta än vi "lantisar".

Nej, mina föräldrars katt är nog smartare än Zaida.
Citera
2006-08-29, 16:14
Medlem
Pellles avatar
Ha
Det kritiska inlägget på hennes blogg som ifrågasatte hennes historia om att polisen skulle ha bett flickan ta tillbaka anmälan är nu raderad !!!!
Så mycket för att kunna ta kritiska frågor...
Och hon vill sitta i riksdagen, fyfan...
Citera
2006-08-29, 16:21
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny
Det har du iofs rätt i, men som förälder är det nog inte så himla kul att höra en politiker stå och säga att ens unge är på samma intelligensnivå som en gris. Hon kunde väl åtminstone ha bytt ut gris mot katt så hade det blivit lite mindre förolämpade. Katter har ju en riktig personlighet på ett helt annat sätt än grisar som bara går runt och grymtar.

Zaida verkar faktiskt lite dum. Ibland säger hon bra saker, men lika ofta häver hon ur sig rena galenskaper. Ungefär som hon Anna Kinberg som ville få det till att stockholmare är mer intelligenta än vi "lantisar".

Nej, mina föräldrars katt är nog smartare än Zaida.

Ja fast jag är inte säker på att DuracellKaninen är smartare än Zaida

Hon borde ju minst sagt varit noga med att påpeka att de gällde de absolut med gravt handikappade.

Men i princip håller jag med dig, man kan inte säga såna där saker som hon och Klintberg eftersom det finns för stora grupper så blir sårade som fan. Av ganska lättförståeliga skäl.
Citera
2006-08-29, 16:42
Medlem
Pellles avatar
Mmmm

Men jag skulle kunna tänka mig en trekant med Zaida och fröken Kinberg...
Citera
2006-08-29, 16:59
Bannlyst
Hon fick smaka på polisens batong vid upploppen i Göteborg 2001.
Och då menar jag just batong, inget annat pervos.
Citera
2006-08-29, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny
Katter har ju en riktig personlighet på ett helt annat sätt än grisar som bara går runt och grymtar.

Du har uppenbarligen aldrig haft en gris. Men det är ändå ett dumt exempel av Zaida eftersom människor i allmänhet (inkl en viss Duracell Bunny) vet väldigt lite om grisar. Och det de tror de vet är oftast helt upåt väggarna. Detta gör att budskapet går förlorat eftersom tidningarna och pöbeln skiter i budskapet utan bara låser sig på ett uttalande som detta.
Citera
2006-08-29, 17:19
Medlem
leonsedovs avatar
Var det inte Anna Kinberg Batra som skapade skandal genom att vika ut sig på sin hemsida för ett par valrörelser sedan? Hittar inget i Google om detta dock.

Däremot hittar jag, på en cachead Expressen-sida, anklagelser om att Sofia Karlsson från Fi ska vika ut sig på sin hemsida:

Citat:
Forresten,
Fi's ledande person Sofia, ar emot, "objektifieringen av kvinnors kroppar". For sakerhets skull sa har hon en bild pa sin hemsida dar hon dragit ner blusen framtill, sa vi kan sen hennes behag (bh). Det ar formodligen for att visa vad hon ogillar, eller?

Jag antar att det är den här bilden fåntratten syftar på.

Edit: Jag hade rätt angående Kinberg! Se denna Aftonbladet-artikel, och denna. Och så är lantisar dumma i huvudet. Ja, se borgare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in