2012-10-17, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Läste lite i tråden precis men får inte riktigt kläm på hur du resonera och var du tillämpar ''fjärr-påverkan''. Så skulle du kunna sammanfatta det hela lite mer lättbegripligt för någon som inte är insatt i ämnet? Det verka ha fått tyst på kritiken iallafall.

Det som tystar kritiken i 526:s fall är inte hans knivskarpa argumentation, utan att han bara börjar om från början igen...
Citera
2012-10-17, 12:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pegasos
Det som tystar kritiken i 526:s fall är inte hans knivskarpa argumentation, utan att han bara börjar om från början igen...

Japp, jag tror det är tredja .... i stort sett identiska ..... upprepningen av hans new-age spekulationer vi är inne på.
Citera
2012-10-17, 12:48
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Okej. 526 har mer innanför pannbenet än dom flesta som kommer med motargument, vad jag har märk igenom att läsa konversationerna men det är helheten som saknas för att få en förståelse för mig. Så väntar ett svar från 526 innan jag yttra mig.
Citera
2012-10-17, 13:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Okej. 526 har mer innanför pannbenet än dom flesta som kommer med motargument, vad jag har märk igenom att läsa konversationerna men det är helheten som saknas för att få en förståelse för mig. Så väntar ett svar från 526 innan jag yttra mig.

Det är inte precis förvånande, att en generell teistisk missions-konsensus rådar omkring användandet av piratiserat och förvrängd kunskap och hemmasnickrade 'verktyg' som aldrig har visat sin duglighet.

Det är det enda apologetikern har att komme med förutom den semantiska akrobatiken.
Citera
2012-10-17, 13:31
Medlem
Citat:

Du får ju göra vilka bedömningar du vill, men om man kommer med argument som inte håller så spelar det inte riktigt någon roll fast man är klyftigare än en apelsin...

Och missförstå mej inte, jag tycker faktiskt att vissa av 526 ideer är intressanta. Men han går fel väg, han tar sina ideer som sanningar och flummar iväg rakt fram med raketfart. Om man inte stannar upp och kollar att man är på rätt väg med jämna mellanrum så går det garanterat käpprätt åt helvete.
Citera
2012-10-17, 13:56
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är inte precis förvånande, att en generell teistisk missions-konsensus rådar omkring användandet av piratiserat och förvrängd kunskap och hemmasnickrade 'verktyg' som aldrig har visat sin duglighet.

Det är det enda apologetikern har att komme med förutom den semantiska akrobatiken.
Haha, varför upprepa du alltid samma negativa mantra dag in dag ut bogomill? Om jag har förstått det rätt så har 'verktyget' blivit belönat med en nobelpris. Intalar dig gärna själv att dina 'verktyg' har en större betydelse men jag väntar som sagt.
Citera
2012-10-17, 14:00
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Du får ju göra vilka bedömningar du vill, men om man kommer med argument som inte håller så spelar det inte riktigt någon roll fast man är klyftigare än en apelsin...

Och missförstå mej inte, jag tycker faktiskt att vissa av 526 ideer är intressanta. Men han går fel väg, han tar sina ideer som sanningar och flummar iväg rakt fram med raketfart. Om man inte stannar upp och kollar att man är på rätt väg med jämna mellanrum så går det garanterat käpprätt åt helvete.

Okej. Du kanske kan förtydliga lite mer allmänt varför det rinner iväg i sanden, så får även andra som inte är insatt i det något att jämföra med istället för att bläddra igenom hela tråden? Det räcker med ett par rader om du vill.
Citera
2012-10-17, 14:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Haha, varför upprepa du alltid samma negativa mantra dag in dag ut bogomill?

För att jag dagligen ser dom samma teist-pådyvlande meningslösa klyschor, och jag ser ingen anledning till att skapa nya svar på det samma gamla trams.

Citat:
Om jag har förstått det rätt så har 'verktyget' blivit belönat med en nobelpris. Intalar dig gärna själv att dina 'verktyg' har en större betydelse men jag väntar som sagt.

Läsar du öht inte det som skrivs till dig; eller förstår du det bara inte? Min kritik rör sig till stor del om 526s 'HIJACKING' av riktig kunskap, inte om en kritik av den riktiga kunskapen per se.

Du är kanske inte så insatt i vetenskap, men läsa kan du väl. När 526 presenterar material (som support för sina åsikter) och detta material klart sägar: "Vetenskapen sägar INTE så" och 526 sen ... med hänvisning till samma material sägar: "Vetenskapen SÄGAR så", då kan själv en 10-åring förstå, att det är år skogen med argumentationens kvalitet.
Citera
2012-10-17, 14:25
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
För att jag dagligen ser dom samma teist-pådyvlande meningslösa klyschor, och jag ser ingen anledning till att skapa nya svar på det samma gamla trams.
Fine.

Citat:
Läsar du öht inte det som skrivs till dig; eller förstår du det bara inte? Min kritik rör sig till stor del om 526s 'HIJACKING' av riktig kunskap, inte om en kritik av den riktiga kunskapen per se.

Du är kanske inte så insatt i vetenskap, men läsa kan du väl. När 526 presenterar material (som support för sina åsikter) och detta material klart sägar: "Vetenskapen sägar INTE så" och 526 sen ... med hänvisning till samma material sägar: "Vetenskapen SÄGAR så", då kan själv en 10-åring förstå, att det är år skogen med argumentationens kvalitet.
Aha okej, tesen rör sig om att allt är singulär vilket därmed är ett argument för teismen? Sedan så har ni olika syn på vad vetenskapen faktiskt säger. Nåväl, jag får vänta på en eventuell sammanfattning.
Citera
2012-10-17, 14:59
Medlem
Citat:
Okej. Du kanske kan förtydliga lite mer allmänt varför det rinner iväg i sanden, så får även andra som inte är insatt i det något att jämföra med istället för att bläddra igenom hela tråden? Det räcker med ett par rader om du vill.

526 tar en ide ur kvantmekaniken, missförstår vad den betyder, tolkar den till något helt annat, och bygger en hel resonemangskedja på sin felaktiga tolkning. Utan att verifiera någon del av kedjan på vägen. Mera förtydligande får du inte, ifall du är för lat för att läsa själv så kan jag inte hjälpa dej, jag är inte någon sammanfattningsmaskin.
Citera
2012-10-17, 15:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Sedan så har ni olika syn på vad vetenskapen faktiskt säger. Nåväl, jag får vänta på en eventuell sammanfattning.

Vetenskapen lidar inte av samma tolknings-problematik som apologetisk teism. Särskild inte när vetenskaps-förvrängare sägar sig själv emot m.h.t. till sitt källmaterial.
Citera
2012-10-17, 15:05
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
526 tar en ide ur kvantmekaniken, missförstår vad den betyder, tolkar den till något helt annat, och bygger en hel resonemangskedja på sin felaktiga tolkning. Utan att verifiera någon del av kedjan på vägen. Mera förtydligande får du inte, ifall du är för lat för att läsa själv så kan jag inte hjälpa dej, jag är inte någon sammanfattningsmaskin.
Lite som evolutions teorin? Att man inte kan verifiera hela tankekedjan? Okej, då har jag förstått, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in