2013-01-24, 19:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Det är faktiskt samma resonemang han använder som vissa av de religiösa har använt i denna tråd. Grovt sett.

Och mycket elegant vitsigt på köpet, för det rammar prick på svagheterna i 'finetunings'-argumentet: "Hur KAN ett år vara så precist ett år om inte 'gud' hade gjort det så precist".

Och:

"Tror du att DU hade kunnet göre det så precist?"

Hahr, hahr, hahr, slumpen VA!, och en nypa magi, mera hahr och utbildning gör folk dumma.
Citera
2013-01-24, 20:41
Medlem
Arepos avatar
Antingen regnar det eller så finns Gud.
Det regnar inte.
Alltså finns Gud.
Citera
2013-01-24, 20:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Antingen regnar det eller så finns Gud. Det regnar inte. Alltså finns Gud.

Du lär dig; snart är du fullfjädrat apologetiker .... om du skulle få för dig att gå åt det hållet.

Frånsett icke-analoge analogier är det inte mycket som trumfar en falsk dikotomi.
Citera
2013-01-24, 21:09
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du lär dig; snart är du fullfjädrat apologetiker .... om du skulle få för dig att gå åt det hållet.

Frånsett icke-analoge analogier är det inte mycket som trumfar en falsk dikotomi.
Tråden behövde fler gudsargument.
Citera
2013-01-24, 21:13
Medlem
Citat:

Och bättre gudsargument, det du nyss presterade var helt klart ett steg i rätt riktning!
Citera
2013-01-24, 21:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Du har rätt. Gudsargument kan man aldrig få för många av; dess fler, dess bättra.

Kanske ÉTT av dom fungerar ...... så blir allt hunky-dory.
Senast redigerad av Bogomil 2013-01-24 kl. 21:27.
Citera
2013-01-24, 21:49
Medlem
Puffarns avatar
Fler?
Tråden behöver ETT gudbevis.
Eller åtminstonde ett bevis som tyder på MÖJLIGHETEN att någon gud skulle ha haft fingrarna med i spelet någon gång någonstans.

Tro, vilja, önskan har ingen plats i en tråd som denna.
Citera
2013-01-24, 22:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Fler?
Tråden behöver ETT gudbevis.
Eller åtminstonde ett bevis som tyder på MÖJLIGHETEN att någon gud skulle ha haft fingrarna med i spelet någon gång någonstans.

Tro, vilja, önskan har ingen plats i en tråd som denna.

Jag är säker på, att apologetikerna gör sitt bästa .... och med kanske 2.000 års ytterligare försök KAN det komme något med en möjlighet i sig.

Ge dom tid, utan att stressa dom.
Citera
2013-01-24, 22:12
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag är säker på, att apologetikerna gör sitt bästa .... och med kanske 2.000 års ytterligare försök KAN det komme något med en möjlighet i sig.

Ge dom tid, utan att stressa dom.
En logik-kurs på Vulcan skulle inte kunna hjälpa dem.
Citera
2013-01-24, 22:13
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Många här inne lägger mer tid på att tjafsa om Guds existens vara el icke vara , än att leva livet.
Så båda sidor är rätt komiska. Tänk att någon el. något kan vara så upprörande för någon som endå inte tror.
Citera
2013-01-24, 22:18
Bannlyst
Citat:
Antingen regnar det eller så finns Gud.
Det regnar inte.
Alltså finns Gud.

Det snöar hos mig, räknas det?

Jag TROR dock på Gud ändå eftersom de få gånger i mitt liv jag varit i så mycket trouble att självmord i princip var den enda utvägen så har jag bett Gud om beskydd, och ALLTID fått det i form av extraordinära händelser som hållit mig undan den seriösa emotionella skada jag annars hade fått av situationerna.

Hade Gud inte funnits för mig så hade jag sprängt sönder varenda jävla myndighetsbyggnad i hela Sverige för länge länge sedan.
Senast redigerad av Ippskiff 2013-01-24 kl. 22:22.
Citera
2013-01-24, 22:22
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Många här inne lägger mer tid på att tjafsa om Guds existens vara el icke vara , än att leva livet.
Så båda sidor är rätt komiska. Tänk att någon el. något kan vara så upprörande för någon som endå inte tror.
Nja, inte upprörande. Det är bara ganska stimulerande att diskutera, liksom något annat man tycker är intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in