2012-12-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det kommer då bli en fruktansvärd chock antagligen att komma in i materia utan att tro på gud, sig själv, eller på astrologi.. Om politiker är dom enda man litat på i dessa tider..
Och vi kommer in i mörk materia och alla förlorar synen..

Då blir det mest synd om dom som inte trodde foliehattar för politikerna sa det, för dom var för rädda att se sanningen eller ta itur me sina personliga rädslor för det okända för att inte behöva reagera med fel känsla när tiden kommer och mörk materia inträffar i 3 dagar..

Om du viftar bort bongröken framför dina ögon och läser ditt inlägg igen, så måste ju även du inse att du är mitt uppe i en haschpsykos i den femte dimensionen!

Hur mycket du än försöker så kommer du inte kunna röka dig till någon visdom, jag vet att du tycker dig vara sådär härligt spirituell och öppen just nu. Men ta dig i kragen och nyktra till, sedan läser du alla tokigheter du skrivit de senaste dagarna. Då får du dig garanterat ett gott skratt och vi kan glömma den här fadäsen!
Citera
2012-12-11, 20:37
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disguster
Vad svamlar du om? Komma in i materia, astrologi, politiker? Du är ju ett troll?

Så du menar att du tänker logiskt när du tror att det kommer att vara lampor tända när våran planet går igenom mörk materia i 3 dagar?
Du har inte sett något ljus existera där så .. Men du vet ändå att min logiska slutsats är ologiskt..
Har du svårt att inte reagera med rädsla och hat eller ?

Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Om du viftar bort bongröken framför dina ögon och läser ditt inlägg igen, så måste ju även du inse att du är mitt uppe i en haschpsykos i den femte dimensionen!

Hur mycket du än försöker så kommer du inte kunna röka dig till någon visdom, jag vet att du tycker dig vara sådär härligt spirituell och öppen just nu. Men ta dig i kragen och nyktra till, sedan läser du alla tokigheter du skrivit de senaste dagarna. Då får du dig garanterat ett gott skratt och vi kan glömma den här fadäsen!

Ojdå en till som kommer få en chock av att mörk materia exiisterar , tråkigt att religionerna lurade er att reagera med hat och rädsla .. Och du stöttar fortfarande kriget mot droger också det är ett viktigt krig att fortsätta mot svenska befolkningen som inte betyder nått för dig..

Tror ni att det sitter en gud på molnen och skickar er till helvetet eller varför har ni sån rädsla och hat för sanningen som jag skriver?

Det är ju bara astrologi och vetenskap, inge religion..
Citera
2012-12-11, 21:01
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Så du menar att du tänker logiskt när du tror att det kommer att vara lampor tända när våran planet går igenom mörk materia i 3 dagar?
Du har inte sett något ljus existera där så .. Men du vet ändå att min logiska slutsats är ologiskt..

Ojdå en till som kommer få en chock av att mörk materia exiisterar , tråkigt att religionerna lurade er att reagera med hat och rädsla .. Och du stöttar fortfarande kriget mot droger också det är ett viktigt krig att fortsätta mot svenska befolkningen som inte betyder nått för dig..

Tror ni att det sitter en gud på molnen och skickar er till helvetet eller varför har ni sån rädsla och hat för sanningen som jag skriver?

Men du har ju inte ens bevisat att ljuset kommer försvinna, ahh...
Seriöst, du har inte belägg för något du skriver

Och för i helvete, mörk materia existerar och ingen här förnekar det... Däremot så är din definition av det åt helvete fel.
Citera
2012-12-11, 21:06
Medlem
Citat:

Som jag påpekat tidigare så är jag för en legaliserad av cannabis, men du är dock en vandrande reklamplansch för en fortsatt restriktiv narkotikapolitik!

Nej jag tror inte på någon gud och det du svamlar om har inget med vetenskap att göra! Det är bara en lång serie med mer eller mindre förvirrade påståenden utan någon förankring i den verklighet vi andra lever i!
Citera
2012-12-11, 21:09
Medlem
Citat:
Jag förklarade för dig vad mörk materia gör och inte gör med ljus i tidigare inlägg. Ignorerar du det helt och hållet, eller har jag (och vetenskapsmännen som upptäckt och studerat mörk materia, deras upptäckter jag skriver) fel? Har du en sanning om vad mörk materia gör och inte gör? Du snackar ju strunt om att det suger åt sig ljus, du har tydligen någon fix idé om att bara för vi kallar det MÖRK MATERIA så är det kolsvart, vilket inte stämmer. Vi kan helt enkelt inte se det med våra ögon, eller med instrument som vi ser övrig strålning med.

Partiklar av mörk materia passerar genom jorden och våra kroppar oftare än vad du tror.

Citat:
Du menar alltså att om du släcker alla ljus i ditt rum och det blir mörkt, så är du förblindad av mörk materia? Eller vad är det du säger? Det är avsaknaden av ljus, det är inte en mörk materia som suger i sig ljuset från dina lampor.

Citat:
Inget i mina inlägg tyder på att jag reagerar på så vis, vet inte hur du kommer fram till det.

Citat:

Det är svårt att förstå vad du menar, du är ignorant vad det gäller vetenskap, och du sitter nu och anklagar oss för att vara religiösa, och börjar prata om politiker och kriget mot droger. Du är ju antingen ett troll eller så är du hög på något.

Du tror inte du blandar ihop astrologi och astronomi? Astronomi är det vetenskapliga, medans astrologi är det magiska...
Citera
2012-12-11, 21:58
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det här handlar inte om vetenskap eller icke-vetenskap. Att ta reda på hur naturen fungerar är en självklarhet som ingen motsäger.
Vad detta handlar om är hur man förhåller sig till naturen som helhet. Vilket 'mindset' man har.
Ta ett steg tillbaka, andas ut och betrakta. Vad är energi? Vad är kraft? Ingen vet. Det är mystik.
Att vi kan mäta och klassificera "kraften" gör inte att vi förstår den. Jag tycker det är otroligt fascinerande och mäktigt att det finns något som inte är materia. Dessutom tyder allt på att det är en enhet som samverkar. Ni borde fokusera på att se helheten istället för att förvirra er i detaljerna.

Det spelar ingen roll om man ser det på nära håll eller tar ett steg tillbaka. Det rimliga förhållningssättet till det man inte förstår är att konstaterar att än förstår vi den inte. Du pratar fortfarande om the god-of-the-gaps so helt enkelt är en usel förklaringsmodell.

Har jag man som jag sett solen gå upp över Grand Canyon och sedan gått ned till botten genom strata efter strata så får man en bild av hur det är att förhålla sig till båda helhet och detaljerna.
Citera
2012-12-11, 23:20
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Som jag påpekat tidigare så är jag för en legaliserad av cannabis, men du är dock en vandrande reklamplansch för en fortsatt restriktiv narkotikapolitik!

Nej jag tror inte på någon gud och det du svamlar om har inget med vetenskap att göra! Det är bara en lång serie med mer eller mindre förvirrade påståenden utan någon förankring i den verklighet vi andra lever i!

Så du tycker inte du blir en reklampelare för avkriminalisering när du antyder att cannabisrökare är nerdummade människor?

Wow ja okej, så ni förnekar att ljus kan försvinna för oss när vi kommer igenom mörk materia?

För att du har hoppet på att ljus kan existera i mörk materia?

hahahaha jag tror bara du är rädd nu för att behöva berätta för folk du bryr dig om att mörk materia existerar.. Och du vill helst inte tänka på vad som skulle hända om alla förlorade förmågan att se i 3 dagar..

Inte för att jag förväntar mig så bra valbeslut av er i dessa dagar..

KRam
Citera
2012-12-11, 23:29
Medlem
tungatorsks avatar
KungPungPat: Är det Bill Hicks du har som avatar? Sluta genast bära hans bild tillsammans med ditt knarkade dravel.
Citera
2012-12-11, 23:34
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
KungPungPat: Är det Bill Hicks du har som avatar? Sluta genast bära hans bild tillsammans med ditt knarkade dravel.

Ta din misstolkade bild av Bill och stoppa upp den långt upp i mumindalen..
Men ta det inte fel jag menr bara att du vet inte vad du pratar om och du uppskattar inte Bill Hicks talang..

Kram
Citera
2012-12-11, 23:45
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Ta din misstolkade bild av Bill och stoppa upp den långt upp i mumindalen..
Men ta det inte fel jag menr bara att du vet inte vad du pratar om och du uppskattar inte Bill Hicks talang..

Kram

Bill Hicks var ju väldigt kritisk mot kreationister/fundamentalister/flummkorvar som du. Även om han förspråkade droger var han en väldigt vettig och rolig människa. Näh, du pissar på hans grav då du bär han som avatar. Skäms!
Citera
2012-12-12, 00:02
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Bill Hicks var ju väldigt kritisk mot kreationister/fundamentalister/flummkorvar som du. Även om han förspråkade droger var han en väldigt vettig och rolig människa. Näh, du pissar på hans grav då du bär han som avatar. Skäms!

Jo jag vet att du tror att han är nån sorts ateist trots att han säger att han tror gud lämnat vissa droger växandes fritt i naturen för att skynda på våran evolution..

Och jag vet att du inte har nån aning om vad han menar heller..

Du pissar på hans grav genom att ens yttra dig, men han förlåter dig nog.. Och jag med..

Synd att du inte är så vuxen.. Kram
Citera
2012-12-12, 00:19
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Jo jag vet att du tror att han är nån sorts ateist

Har jag sagt att han var ateist? Nej. Jag sa bara att han var emot kreationister/fundamentalister/flummkorvar som du.

Citat:
trots att han säger att han tror gud lämnat vissa droger växandes fritt i naturen för att skynda på våran evolution..

Du är väl fullkomligt medveten om att han var en komiker va? Han utgår i den sketchen från att Gud finns, och i samma föreställning driver han med religiösa angående dinosaurier och Jesus. Han var en sekulariserad normal människa med avdankad Gudstro.

http://www.youtube.com/watch?v=DAw-nkD8G2Q

http://www.youtube.com/watch?v=JLS-l3VbCAM

etc
Senast redigerad av tungatorsk 2012-12-12 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in