2012-11-06, 12:20
Medlem
[quote=BlackJewel]
Citat:
Ursprungligen postat av SomeNone
jajaja, man passar på medan tid är, sen ska vi dö och då är det jag som kan säga; jag fixade allt själv och tog iaf till vara på den hjärna som hjärtat är satt att försörja & därtill även försåg andra med livets anda..

inte banna och spela snusförnumstig, min bibel har inte sett dagsljuset på över tjugo år, hålls i fredligt förvar.. annat det än det ständiga kletandet och svettdrypande bläddrandet fram o tbx fram o tbx fram o tbx - nä du, jag säger nej tack til ångest - det ska vara gott att leva, du kommer att hålla med mig när du ligger på dödsbädden och ska ut på långresan.. !!

snusförnumstigt kommer jag hålla med dej om du har en tro! - Rätt!
Citera
2012-11-06, 12:22
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=SomeNone]

Det här måste vara ett tekniskt missöde... inget jag kommenterat eller författat eller blandat mig in i.
Citera
2012-11-06, 12:23
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Berätta!

Min farmor dog förra veckan och det är en tradition/sed hos oss att man ska försöka få kontakt med sin anhörig efter begravningen för att säkra sig att allt är okej. Det om man vet att personen har varit en god person och levt ett rättfärdigt liv. Hur som helst så gjorde mina släktingar iordning allt och för andra gången i mitt liv så deltog jag i ett sådant ceremoni. Ja, jag fick kontakt med min farmor men jag har ingen aning hur jag ska förklara det. Om det var min längtan, saknaden och sorgen efter min farmor eller något annat som kan förklara upplevelsen jag hade kan jag inte säga.
Citera
2012-11-06, 12:28
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:

Bevisa att Gud existerar? Sannerligen jag säger er - den som inte (med självklarheten) tar emot Guds rike som ........
kommer ALDRIG dit in.
DET ÄR svårare för en kamel att ta sej genom ett.... MEN det är aldrig för sent att vända om!

Källa på det?
Citera
2012-11-06, 12:30
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Bevisa att Gud existerar? Sannerligen jag säger er - den som inte (med självklarheten) tar emot Guds rike som ........
kommer ALDRIG dit in.
DET ÄR svårare för en kamel att ta sej genom ett.... MEN det är aldrig för sent att vända om!

Vilken Gud?
Citera
2012-11-06, 12:36
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det här inlägget är dolt på grund av att Sepiritz är på din ignoreralista.
Det här inlägget är dolt på grund av att Bogomil är på din ignoreralista.

Aldrig förr har jag stött på att någon på ett diskussionsforum godtyckligt ignorerar meningsmotståndare för saker som att man ex. ogillar deras avatar. Det sätter liksom ett löjets skimmer över ens egen integritet. Som att man hellre är solipsist än deltar i en kommunikation var någon kan säga något man inte gillar...
Citera
2012-11-06, 12:41
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Då är allt som vanligt. Tråden är som Glamour. Det är liksom skitsamma hur många avsnitt man missar, allt är sig lik när man väl kommer tillbaka.
ja hehe.. kör din dans!
semantisk långtradarvals fast med lite tango-takter emellanåt, ändå... hittills ingen som golvat föreställningen och fått ner gud på parketten.

idel orerande
Citera
2012-11-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Källa på det?
Min källa är min TRO.
Om jag vet; Nej.
Om det går att bevisa; Nej.
Om någon som inte vill tro (tex ateister) kommer att börja tro; Nej.

Bevisa att Gud existerar - går inte.. men jag TROR (betyder tex förmoda) att han finns JA.

Bevisa att Gud existerar - går inte! Min hållning hel tiden! LÄS TRÅDEN BAKÅT..

källa på att tro och vetande är olika saker? Svensk ordkunskap!
Senast redigerad av SomeNone 2012-11-06 kl. 12:45.
Citera
2012-11-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
ja hehe.. kör din dans!
semantisk långtradarvals fast med lite tango-takter emellanåt, ändå... hittills ingen som golvat föreställningen och fått ner gud på parketten.

idel orerande
Förklara begreppet semantisk med egna ord tack! Wikipedia bara snurrar till det..
Citera
2012-11-06, 12:50
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
ja hehe.. kör din dans!

Det är nog ingen som kan heller och det ska heller inte vara något man tvingas till att göra. Så länge det är en tro så behöver man inte bevisa något kan jag tycka.
Citera
2012-11-06, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Vilken Gud?

Hej Armaiti - oljetavla!

Kanske den de syftas på i tråden:Bevisa att Gud existerar.

Jag är medlem i Svenska kyrkan - som INTE menar att det går att bevisa Guds existens..

En åsikt jag till 100% delar!
Citera
2012-11-06, 12:54
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Min källa är min TRO.
Om jag vet; Nej.
Om det går att bevisa; Nej.
Om någon som inte vill tro (tex ateister) kommer att börja tro; Nej.

Bevisa att Gud existerar - går inte.. men jag TROR (betyder tex förmoda) att han finns JA.

Bevisa att Gud existerar - går inte! Min hållning hel tiden! LÄS TRÅDEN BAKÅT..

källa på att tro och vetande är olika saker? Svensk ordkunskap!

Men varför fyller du bara tråden med massor av trams istället för att skriva något vettigt? Höja postcount?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in