Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Startskottet på hur liv blev till är inte bevisat. Det validerar dock inte din ståndpunkt.
Newton försökte göra guld genom alkemi.
Newton försökte göra guld genom alkemi.
Vad är min ståndpunkt?
”Någonting kan inte komma till av ingenting"
en tanke av KENNETH LLOYD TANAKA BAKGRUND:
Jag är geolog och för närvarande anställd vid U.S. Geological Survey (USGS) i Flagstaff i Arizona.
Under närmare 30 år har jag bedrivit vetenskaplig forskning inom olika geologiska områden, bland annat planetgeologi.
Många av mina forskningsartiklar och geologiska kartor över Mars har publicerats i allmänt erkända vetenskapliga tidskrifter.
Jag är ett Jehovas vittne och använder omkring 70 timmar varje månad till att intressera människor för att läsa Bibeln.
Jag blev lärd att tro på evolutionen. nien jag kunde inte godta att den oerhörda mängd energi som behövdes för att forna universum skulle ha kunnat uppstå utan en mäktig Skapare. Någonting kan inte komma till av ingenting.
Ett starkt argument för att tro på en Skapare finner jag också i Bibeln som sådan. Den boken innehåller flera exempel på vetenskapliga fakta som rör mitt fackområde, bland annat uppgiften om att jorden är sfärisk till formen och hänger ""på intet". (Job 26:7; Jesaja 40:22) De här uppgifterna nedtecknades i Bibeln långt innan forskare bevisade att de stämde med fakta.
Tänk också på hur vi är formade.
Vi har olika sinnen, vi har förmåga att tänka och kommunicera, vi är medvetna om var existens, och vi har känslor.
Framför allt kan vi uppleva, uppskatta och visa kärlek.
Evolutionen kan inte förklara hur de här underbara mänskliga förmågorna kom till.
Fråga dig själv: Hur tillförlitliga och trovärdiga är de källor man vänder sig till för att få stöd för evolutionen?
Det geologiska materialet ä ofullständigt, invecklat och förvirrande.
Evolutionister har i sina laboratorier inte lyckat bevisa sina teorier om evolutionära processer med vetenskapliga metoder.
Och även om vetenskapsmän i allmänhet använder utmärk forskningsteknik för att få fram information påverkas de ofta av själviska motiv när de tolka sina rön.
Man vet att vetenskapsmän har frmjat sina egna uppfattningar när informations varit ofullständig eller motsägelsefull.
Deras karriär och deras självkänsla spelar en viktig roll.
Både som vetenskapsman och som bibelforskare söker jag hela sanningen, den som stämmer med alla kända fakta och iakttagelser och som ger mig den mest exakta förståelsen.
För mig är tron på Skaparen det mest förnuftiga.