Citat:
Ursprungligen postat av Gautthiod
Du vill ha vetenskapliga bevis för Guds existens, man erkänner samtidigt att vetenskapen inte kan förklara allt, att vi inte kan vara 100% säkra, att absoluta begrepp är en mänsklig konstruktion etc. och att vetenskap därför präglas av tro i lika hög grad som konfessionell praxis.
När menar du att baylife har sagt något så dumt? Citera eller ta tillbaka.
Citat:
Du vill alltså ha bevis som du inte anser finns, på nånting du inte tror finns?
Vad sägs om bevis för någonting över huvud taget? Om gud t ex sägs kunna svara på böner* så har vi ett alldeles utmärkt underlag för att kunna finna bevis för guds existens. Försök har gjorts och - inte oväntat - misslyckats.
* Nu säger jag inte att du tror på detta, tar bara ett enkelt exempel.
Citat:
Vidare kan man dra ditt resonemang ett steg till; jag tvivlar nämligen på du personligen sett bevis på evolutionen,
Alla som har sett t ex en hund har sett bevis på evolutionen.
Citat:
Stora Smällen, eller ens atomer. Jag betvivlar dock inte att du tror på dess existens.
De här sakerna backas upp av vetenskapliga data som vem som helst kan kontrollera. Och har kontrollerat. Och funnit tillfredsställande.
Om bakgrundsstrålningen inte fanns där så kan du ge dig fan på att någon hade sagt "vänta ett litet tag nu, ni har inte alls funnit den!!!" och på så vis motbevisat BB.