Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
det blir mer och mer inteligent mer och mer liv ju längre ner du går..
Vad menar du egentligen med 'intelligens'? Ordet användas på olika sätt i olika sammanhang.
Citat:
tillslut så hittar man bara energier.. ren energi som atomerna eller molekylerna består av till 99,9% ..
Vad är den sista 0,1%? God-of-gaps?
Citat:
Sen vet jag inte hur jag ska bevisa det .......
Det finns dom, som skulle anse detta för att vara en brist i din argumentation. Men å andra sidan låtar en tvättäkta frälst aldrig rationellt tänkande komme i vägen för fabulativ tro.
Citat:
.........men jag tror väl att dom lär ut det i skolorna om inte så borde dom nog göra det snart eftersom det är vetenskap ..
Din new-age version av "as above, so below"? Jag tror dom slutade lära ut den i skolorna några århundraden tillbaka.
Tillhör du formellt Doå skolan inom vetenskap/filosofi eller frilansar du?
EDIT: Tillägg.
Citat:
För alla bevis enligt mig tyder på inteligens som ingen kan se med ögonen när den arbetar men tammefan visst ser man spår av inteligens överallt...
Jag tar tillbaka min fråga om Doå-skolan, eftersom jag nu kan se tydliga spår av anti-logik skolan här: 'Osynliga saker som bara måste finnas' ...... av någon anledning.
Citat:
allt faller på plats om man tänker inteligent energi..
Ja, är efterrationaliserings-metoden inte fantastisk.
Citat:
för vi kan inte se energi men vi kan känna det precis som med telepati som vi alla upplevt nån gång, när man talar om troller osv..
Den här är ännu bättra än det klassiska anti-logiks exempel med 'osynliga gravitoner = alltså finns 'gud' ': Osynlig telepati finns, alltså finns ID.