Re Kroesmann (ang. ditt svar till 526):
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Att sannolikheten för att ordning skapas är mindre än att oordning skapas är vedertaget.
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Är det entropi du syftar på?
En fråga som jag också implicit har ställd 526 nyligen. Att det är "verdertaget" att neg. entropi är 'skapad' är 526's vanliga hemmasnickrade premiss-byggande, med ändamålet att kunne stoppa in something-of-gaps i det.
Det är endast en sofistikerat form av ID, som FORTFARANDE saknar legítimitet per se.
Citat:
Ähm, jag kan för all del respektera din åsikt också, men du har inte kommit med ett enda argument hittils som egentligen ens pekar lite på att det skulle kunna vara en gud som har skapat universum.
Jag har precis läst dom senaste 20-30 sidor igen, och kan se att 526 har flyttat sina målstolper från den antropomorfiska 'guden' till det mera glidande begrepp 'primary cause'. Det är i detta sammanhang endast en semantisk ändring, för bevisförings-kraven blir dom samma.
Citat:
Jämfört med dina vattentäta förslag?

Hela din diskussion utgår ju ifrån cirklar och strawmans.
Japp, missförstådd geni i ett väderkvarns-krig MOT dom onda materialister (som INTE får ha positivistiska absoluter) FÖR dom goda teister, som FÅR ha positivistiska absoluter.
Citat:
Det hela har en grund i en nytta som förklaras genom evolution. Och det stämmer bra om man tittar på arter och släkten.
Men som 'god' teistisk positivist, är det debatt-taktisk lämpligt att smyga in ID. Dock utan att legitimera ID-konceptet.
Citat:
Endast cirkel, det här hade varit ett jättebra argument ifall du hade haft något stöd för det.
Mera än offer-rollen.