2012-10-02, 18:54
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Om du tror att det är något kreationistiskt med den universella konstanten så är det inte lönt att försöka resonera, då är du lost på riktigt.
Vad jag likt Alexander Vilenkin säger är att några av konstanterna kan ta olika värden och galaxer skulle ändå kunnat formats. Lägg inte ord i min mun tack.

Vad du gör är att du ur människans okunskap postulerar Gud, istället för att vara ödmjuk och säga "Vi vet inte".
Senast redigerad av baylife 2012-10-02 kl. 19:07.
Citera
2012-10-02, 19:04
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Nu vill jag att du med egna ord förklarar matematiken bakom m-teorin, baylife.
Varför?
Citera
2012-10-02, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Varför?
Eftersom du svänger dig med "vi", precis som att du är spjutspetsare inom strängteori.
Citera
2012-10-02, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av genomond
och där faller hela din matte, då den inte längre kan hantera alla reela tal... för du inser väl att vi kan skriva exakt samma saker utan potenser?

Ärligt talat, lägg ner, det märks att du verkligen inte läst mycket matte, och att du inte har en susning om vad du pratar om. Du gör bara bort dig själv...
Bla bla bla, jag behöver väl inte tro på dom reella talen, du måste ju ge mig lite tid att täppa ihop luckorna i min teori!
Citera
2012-10-02, 19:10
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Eftersom du svänger dig med "vi", precis som att du är spjutspetsare inom strängteori.
"Vi" - människan i allmänhet? Häng inte upp dig på semantik.
Citera
2012-10-02, 19:12
Bannlyst
Du verkar minsann rätt korkad, baylife.
Citera
2012-10-02, 19:14
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Du verkar minsann rätt korkad, baylife.
Baserat på vadå? Att du misstolkar varenda ord man skriver och bygger upp strawmans?

Samt det är inte jag som försöker räkna på sannolikhet efter ett givet event.
Citera
2012-10-02, 19:18
Bannlyst
Du gör ett typiskt besserwisserintryck, du vill verka kunnig men kan inte särskilt mycket, och du googlar fram allt utan att fatta vad du pratar om. Det är intrycket jag får av dig, baylife.
Citera
2012-10-02, 19:21
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Du gör ett typiskt besserwisserintryck, du vill verka kunnig men kan inte särskilt mycket, och du googlar fram allt utan att fatta vad du pratar om. Det är intrycket jag får av dig, baylife.
Så du menar att eftersom jag inte är fysiker och inte kan matematiken vad gäller sträng-teorin så är jag okunnig? Stora ord från en liten man skulle jag vilja säga.
Citera
2012-10-02, 19:21
Medlem
Citat:
Genom sig själv känner man andra....

Om det är någon som ger intryck av att googla fram saker som han inte fattar vad han pratar om så är det du.
Citera
2012-10-02, 19:22
Bannlyst
Jepp
Citera
2012-10-02, 19:23
Bannlyst
Takes one to know one
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto