2018-01-15, 22:04
Medlem
Erik Östs avatar
Låt de begåvade bevisa att det finns parallella universum och lämna bevisbördan att gud finns till de mindre begåvade flummarna så ska vi se att utvecklingen tar ett jätteskutt rätt vad det är!!
Kanske vi slutar upp med hämnd och blodshämnd efter det ? Och tom kan det bli fred på jorden för att vi blivit r%vkn%llade i tusentals år med de här bestialiska blodiga babyloniska gudasagorna som resulterade i de judiska äckliga (heliga) skrifterna.
Va vet ja, det är ännu inte vetenskapligt bevisat ,men det låter mer logiskt för mig iaf !
Var jag tydlig nog nu?
Senast redigerad av Erik Öst 2018-01-15 kl. 22:08.
Citera
2018-01-15, 22:06
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religion utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"

Rent spontant tänker jag att just tro är själva grunden för en troende.
Man tror på något, alltså finns det ingen poäng med bevis.
Citera
2018-01-15, 22:20
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Rent spontant tänker jag att just tro är själva grunden för en troende.
Man tror på något, alltså finns det ingen poäng med bevis.

Ja dom religiösa är helt underbart dumma i skallen för dom inser inte skillnaden på tro och vetande.

De VET att deras TRO är rätt och dom VET , än så länge , att många andra utvecklingsstörda backar upp deras utopier så de behöver bara drömma vidare. (dream on)
Ynkliga människospillror som bara vill föra utvecklingen bakåt och därför betecknar jag dom som utvecklingsstörda !
Senast redigerad av Erik Öst 2018-01-15 kl. 22:25.
Citera
2018-01-16, 07:24
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Det är ju sanningsordandet som väcker frågan om bevisen..

Hade gudstroende inte ständigt ordat "tron vara sann" och "Gud är sann" så skulle de aldrig behöva stöta sig med användandet av sanningsbegreppet - vad lägger de i termen sanning?

Man säger att något är sant eller falskt, sant eller osant. Något kan inte vara både sant men ändå bara-en-tro. Ändå förstår många troende att ordet sanning har ett slags universellt värde som de själv använder sig, medan många ändå inte respekterar ordet "sant"

De vet mycket väl när någonting "inte är så sant att man enbart kan orda loss hur som helst" men med sin gud, går det uppenbart att skarva på, precis så mycket som känslan tillåter medan man i samma andetag anklagar utåt som om man försöker framstå som att minsann ha koll på "sanningen om evolution" och försöker med pseudologik sänka allt som inte bejakar deras egen uppfattning/värdering av att kunna applicera sanningsbetydelsen resp. falsktalandet på andra områden

Det är präktiga projiceringar och helt kluven livsinställning som anammas så fort tron blir "seriös" och börjar handla om liv och död.
Citera
2018-01-16, 09:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Låt de begåvade bevisa att det finns parallella universum och lämna bevisbördan att gud finns till de mindre begåvade flummarna så ska vi se att utvecklingen tar ett jätteskutt rätt vad det är!!

Dina parametrar ledar knappast till något 'guds'-bevis.
Citera
2018-01-16, 21:12
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Det är väl det minsta jag påstått också !

Den bevisbördan lämnar jag åt flummarna har jag ju skrivit , och då får vi naturligtvis vänta som vanligt som vi lite mer jordnära har gjort i några tusen år.

Jag talar bara om att de som tror på guds existens är och har alltid varit på hal is när det kommer till vetenskapliga , historiska och arkeologiska bevis.

Religion kommer liksom inte ikapp . Eller vill du att jag ska hålla mig till topic när jag tycker det bara är nonsens , önsketänkande och FLUMM allting ?! Då förstår jag. Du känner dig kränkt #youtoo.

Religion ska kränkas ner i skosulorna så vi får nåt slut på idiotin i världen nån gång , därför skriver jag här!

Läs riktig religionshistoria underbyggd med vetenskapliga bevis så ska du se att världen är betydligt mer komplex än så , milt sagt!

Ingen ifrågasätter var alla gudasagor kommer ifrån som makten serverat dom utan som får(skallar) bara följer horden utan att ifrågasätta !

Ska jag fortsätta? Vet du ursprunget till den "heliga " skriften?

Det börjar bli löjligt nu<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<!
Senast redigerad av Erik Öst 2018-01-16 kl. 21:39.
Citera
2018-01-17, 14:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Det är väl det minsta jag påstått också !

Den bevisbördan lämnar jag åt flummarna har jag ju skrivit , och då får vi naturligtvis vänta som vanligt som vi lite mer jordnära har gjort i några tusen år.

Jag talar bara om att de som tror på guds existens är och har alltid varit på hal is när det kommer till vetenskapliga , historiska och arkeologiska bevis.

Religion kommer liksom inte ikapp . Eller vill du att jag ska hålla mig till topic när jag tycker det bara är nonsens , önsketänkande och FLUMM allting ?! Då förstår jag. Du känner dig kränkt #youtoo.

Religion ska kränkas ner i skosulorna så vi får nåt slut på idiotin i världen nån gång , därför skriver jag här!

Läs riktig religionshistoria underbyggd med vetenskapliga bevis så ska du se att världen är betydligt mer komplex än så , milt sagt!

Ingen ifrågasätter var alla gudasagor kommer ifrån som makten serverat dom utan som får(skallar) bara följer horden utan att ifrågasätta !

Ska jag fortsätta? Vet du ursprunget till den "heliga " skriften?

Min poäng är, att ditt raljerande och ad hominem omkring religion är ämnes-irrelevant.
Citera
2018-01-18, 22:47
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Min poäng är, att ditt raljerande och ad hominem omkring religion är ämnes-irrelevant.

Jag vet men om folk förstod den här livslögnen skulle den här evighets-strängen få ett abrupt slut bara.
Vill inte du det?
Citera
2018-01-19, 10:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Jag vet...

Varför går du då inte till relevant tråd istället?

Citat:
...men om folk förstod den här livslögnen ...

Vadå för "livslögn"? Har DU "sanningen"? Förtydliga och belägga då denna sanning ... på relevant tråd.

Citat:
... skulle den här evighets-strängen få ett abrupt slut bara. Vill inte du det?

Jag är inte intresserat av att "den här evighets-strängen får ett abrupt slut"; frågan om 'guds' existens skall inte tystas ihjäl. Jag hoppas bara att debattörer på tråden ville hålla sig närmare trådämnet.
Citera
2018-01-19, 19:03
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Varför går du då inte till relevant tråd istället?

Vadå för "livslögn"? Har DU "sanningen"? Förtydliga och belägga då denna sanning ... på relevant tråd.

Jag är inte intresserat av att "den här evighets-strängen får ett abrupt slut"; frågan om 'guds' existens skall inte tystas ihjäl. Jag hoppas bara att debattörer på tråden ville hålla sig närmare trådämnet.

Ok bevisa du att gud finns så vi håller oss till ditt kära ämne när det finns 3000 år äldre sumeriska lerkilskrifter som berättar
samma gamla sura löjliga gudasagor om andra gudar med t.o.m andra namn .

Dessutom är också människans historia betydligt äldre än dom sagorna så.
Vad har hänt då? Hittar VETENSKAPEN miljontals år gamla skrifter med samma sagor börjar det återigen bli intressant men jag TROR inte det.
VI VET inte så jag använder bara uteslutningsmetoden .

Därför börjar det bli löjligt och jag raljerar inte utan konstaterar faktum bara .
take it or leave it.
Alltså finns det inga gudar eller en gud för mig och guds existens kan stötas och blötas hur mycket som helst, därför är strängen löjlig.
Ingen kommer kunna komma upp till vetenskapliga bevis.Det borde väl räcka?

Hej!
Senast redigerad av Erik Öst 2018-01-19 kl. 19:31.
Citera
2018-01-19, 19:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Har DU "sanningen"? Förtydliga och belägga då denna sanning ... på relevant tråd.

Citat:
Ok bevisa du att gud finns

Jag opererar inte med falska dikotomier.
Citera
2018-01-19, 20:51
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Jag opererar inte med falska dikotomier.

Ok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in