Citat:
Ursprungligen postat av
skrumpelnubb
Det är din åsikt. Själv tycker jag premisserna till argumentet är mer rationella än deras negation. (1)
För att du självrationaliserar baserat på din egen ignorans (att inte veta/förstå saker är inte avsett som ad-hom, bara konstaterande).
Citat:
Orsaken som är skapad och som övergår tiden har jag aldrig påstått att det är han själv, det kanske räcker med det som han skapat, men det vet jag inte.
Mer regression och flyttande av målstolparna. Du vet inte för det du pratar om är inte evidensbaserat.
Citat:
Om orsaken är skapad i tiden och övergår tiden så är det ETT skeende som är en fullkomlig förklaring,
Igen med absoluta påståenden av övernaturlig natur. Det leder till att man måste ha magi för att lösa problemet. Här visar det sig i att du måste lägga till något i tiden som övergår tiden. Demonstrera att detta sker i vår verklighet.
Citat:
finns ingen ändlös regression i det.
Jodå. I ditt hypotetiska exempel börjar tiden, i tiden skapas någonting som börjar tiden. Länken är sluten och sker om och om igen.
Citat:
Inga övernaturliga entiteter är åberopade heller, endast en människa, och vi vet ju att människor existerar.Se. (1)
Inte människor som skapar tiden, vad vi vet. Du ger människan övernaturliga egenskaper utan belägg eller evidens.
Citat:
Sonen ÄR Herren, Gud är EN person.
Det löser sig, bara man tror på dogma och vandringssägner nedskrivna för tusentals år sedan? Obevisade texter är obevisade texter.