Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Hur vet du att datasystem inte sätter ihop sig själv?
Jag är ingen troende ateist så jag kan inte tro på att ekosystem eller datasystem sätter ihop sig själva innan jag ser något bevis för att alla delar i ett system hittar till sin plats tack vare sig själv, och trail and error under långa tidsperioder. Jag ser bevis för design där jag ser datasystem och ekosystem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Det är egentligen ganska tragiskt att troende kritiserar ateister för att inte vilja ta reda på vad bibeln och gud egentligen handlar om samtidigt som de själva struntar i att ta reda på vad big bang-teorin faktiskt påstår, utan bara fantiserar fritt om att det skulle handla om en magisk explosion.
Teorin inkluderar varken något magiskt eller någon explosion, men troende är väl vana vid att tro på fantasier, så de har väl lätt att tro på ytterligare en fantasi om att big bang-teorin handlar om en magisk explosion som fick universum att uppstå ur tomma intet.
Vetenskapen vågar inte ha nån teori för vad som skapade den stora smällen som heter big bang.
Religionernas män säger att det var en mansgud som heter gud.
I hemlighet så tror ateisten på samma sak som de troenmde religiösa bara att dom har plockat bort den läskiga historian om när mansguden gud ejaculerade en big bang för att skapa universum som sen evolutionerade fram galaxer och en människoart ensam i hela universum..
kvar blev då en historia om en stor smäll som skapade universum utan nån som helst anledning, vilket ger ateistapan en bra anledning till att förstöra hela planeten och ta självmord på det viset..
genom att se beviset för gudarna på det smärtsammaste sättet genom att inte bli älskad för att man inte älskade sig själv och tog hand om sin hälsa.