Citat:
Ursprungligen postat av
demotrams
Dina tolkningar och granskning av mina argument bygger på din världsbild. Du tolkar mina argument med utgångspunkt i de du har lärt dig genom erfarenhet osv.
Nej, jag kritiserar dina argument bland annat med hjälp av en förståelse för grundläggande logik.
Om du sen vill avfärda logik genom att hävda att bara är min "världsbild" så talar det för sig själv.
Citat:
Finns inget som heter ologiskt eller logiskt.
Möjligtvis inte i din egenkonstruerade ordbok. Jag använder mig av det svenska språket och utgår ifrån de allmänt vedertagna definitionerna av ordet jag använder.
Citat:
Dessa begrepp kan användas på allt. Vad du anser är ologiskt bygger fortfarande på din subjektiva tolkning. Det måste du förstå för att fortsätta diskussionen. Dessutom har du hittills inte presenterat ett enda motargument.
Logik har ingenting med subjektiv tolkning att göra. Annars får du gärna presentera din egna logik-version (om du har en sådan).
Citat:
Nej, Ett argument är när du vill visa på att din ståndpunkt är mer trovärdig än din opponents men det har du misslyckats med.
Att plocka isär dina argument och visa vart de brister, är ett utmärkt sätt att motargumentera. Särskilt i en diskussion där det är DU som har bevisbördan. Det är du som hävdar att en gud finns och det är du som tror dig kunna bevisa denne.
Citat:
Vad fasen har nåt av det du skriver att någonsin nåt med mina argument att göra?
Projicera inte din goddag yxskaft-retorik på mig.
Citat:
Ironiskt faktiskt! Du har själv gjort allt annat än just att hålla dig till ämnet.
Säg gärna till när du anser att jag är off topic.
Det är svårt att hålla sig helt till topic hela tiden när du med flera presenterar totalt irrelevanta påståenden och tex ältar vad skribenters motiv till att debattera är.
Citat:
Det håller inte i längden. Klistra och kopiera det som du anser är idiotiskt med mina inlägg om du talar sanning.
Visst. Vi tar en gammal klassiker.
Min fråga:
Du har alltså presenterat belägg för helvetets existens också? När då? Vilka är dessa belägg?
Ditt svar: Yes, allting existerar i motsatspar; gott vs ont, lång vs kort, kallt vs varmt, vit vs svart, paradiset vs helvetet.
(FB) Bevisa att Gud existerar (Sammanfogad tråd /Mod)
Detta är ju bara ett inlägg av hundratals som påvisar vilken idiot du är. Men om du vill diskutera vidare om detta så föreslår jag att vi fortsätter på
(FB) Religion - en mentalsjukdom. Jag presenterar gärna mer belägg där.
Citat:
Du har hittills inte presenterat nåt av värde. Du är dessutom så pass dum att du hänvisar till en annan skribent i tråden. Det är väldigt idiotiskt av dig. Även om du och den individen du nämnde är bästa vänner och umgås med varandra i verkligheten ska du inte hänvisa till någon annan, även om individen tycker det är okej att göra så. Diskussionen jag har med dig är vad som är relevant i mötet mellan mig och dig och inte någon annan diskussion som skett mellan mig och någon annan. Att du inte kan prestera nåt är bortom allt tvivel. Alla kan gå tillbaka och se på torftigheterna du har presterat hittills. Dra nåt gammalt över dig. Kom med nåt av substans.
Jag rekommenderade andra att ta sig en titt på hur diskussionen sett ut mellan dig och den skribenten, om de själva vill se varför du är en idiot. Det var bara ett förslag.
Men vi kan som sagt diskutera detta vidare på
(FB) Religion - en mentalsjukdom.
När du har lärt dig elementär logik så kanske du kan komma tillbaka till tråden och presentera eventuella belägg. Hittills är i princip allt du presenterat rent trams.