Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-06, 12:07
  #13
Medlem
Glada Taskens avatar
Alltså folk snackar om smärtan när man tatuerar sig?
det har inget med en tatuering att göra..
Nej det gör inte ont sålänge du inte är på ollonet på sticker

nyp dig lite löst i armen.. klarar du det klarar du en tatuering
Citera
2009-05-06, 13:20
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InBreed
På dom ställen där det gör extra ont så skulle jag skulle vilja dra paralleller med att skära sig med en inte allt för vass kniv/skalpell som är glödhet. Nu har jag inte testat att skära mig med kniv sådär, men kan tänka mig att det är en liknande känsla. Personligen tycker jag inte att det är värst under själva tatuerandet, utan tycker att eftervården är jobbigt och ibland smärtsam. Tvätta av, smörja in, plasta, tvätta av, smörja in, plasta. Sen är det väldigt otrevligt att vara nygaddad och vara ute i solen.



App app! En tatuering måste få syre under läkprocessen så plast går fetbort! Om du ska ut i solen och spatsera så och vill inte exponera din nya gadd så ta en löst åtsittande tröjja.



Jag tycker iaf det gör ont att gadda sig och är verkligen inte sån där som går runt och säger "jag körde hela ryggen i en sittning, det kändes ju ingenting höhöhö". Jag drar mig inte för att säga att vissa ställen gjorde rejält ont när jag körde hela vänsterarmen. MEN MAN HÄRDAR UT!

Allt beror på vilken smärttröskel man har, hur många nålar tatueraren kör med, hur djupt han går osv...


Svettningar och sånt beror ju på att man ligger och spänner sig (eller sitter). Så mitt råd är att äta mat innan och köpa ett paket dextrosol + en juice som du kan knapra och dricka efteråt för det kommer behövas..
Citera
2009-05-07, 00:10
  #15
Medlem
Seanns avatar
typ bränns lite och sticks lite
inte så farligt som vissa säger
Citera
2009-05-07, 00:49
  #16
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanimej
App app! En tatuering måste få syre under läkprocessen så plast går fetbort!

Det stämmer ju inte till 100%. Jag har plast under 3 dagarförutom kanske 2 timmar per dag då jag tar av den tvättar och smörjer. Det läker prima och blir hur klara färger som helst.
Citera
2009-05-07, 08:14
  #17
Medlem
Sheriffen76s avatar
Vet inte om jag är en kyckling men jag tycker att det gör ont. Har hört allt från att det är skönt till att det killar och vetefan vad dom går på. Seriöst så tycker jag att det gör ordentligt ont men det är inte alls outhärdligt.
Jobbigaste är efter ett par timmar när det är ömt som satan och tatueraren tvättar och gnider hela tiden, det bränns.

Sen tycker jag att när man är klar så känns det som man bränt sig i solen i ca 1 dygn för att sen avta. Det är inte skönt men det är värt smärtan.
Citera
2009-05-07, 10:34
  #18
Medlem
när jag körde konturerna på revbenen så gjorde de otroligt jävla ont.. Kände hur nålen pumpade mot revbenen och blodet rann.. Skuggningen kändes som det brann typ..
Citera
2009-05-07, 17:41
  #19
Medlem
Seanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Det stämmer ju inte till 100%. Jag har plast under 3 dagarförutom kanske 2 timmar per dag då jag tar av den tvättar och smörjer. Det läker prima och blir hur klara färger som helst.

När jag tatuerade mig sist sa dom att man slutat me plast över för att den behöver syre och att man inte ska stänga in nå bakterier när den ska läka
men det var utomlands, kanske inte är lika stor risk att få in bakterier i sverige som i andra länder
min första tatuering hade ja plast på
Citera
2009-05-08, 00:03
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parrantheking
Antar att det är samma som rubriken. Hur känns det att bli tatuerad?, gör det skitont eller inte?

Jag tycker alltid det gör ont att tatuera mig men vissa ställen känns mer och andra mindre, på en skala från 1-10 1= känns ingenting 10= outhärdligt så tycker jag utsidan av vaden va en 9a armveck och insidan på underarmarna en 8a, däremot överarmarna känndes inte så mycket en 4a kanske, men det där är helt individuellt vart man tycker det gör ondast, polarn min somnade nästan när han körde sin vad så......
Citera
2009-05-08, 15:18
  #21
Medlem
snuskers avatar
Förjävligt!
Citera
2009-05-12, 19:40
  #22
Medlem
ryttiputts avatar
Jag skulle säga att det mest kittlas, gör inte alls fasligt ont - själv har jag på magen, handleder och överarmar och mer kommande

Stället som jag inte gillade var förstås på insidan av överarmen, det var inte monsterskönt direkt - där gjorde det lite ont, så det kommer bli spännande när det är dags att täcka överarmen helt..
Citera
2009-05-13, 13:46
  #23
Medlem
konturerna gör inte så ont. Skuggningen gör ont som fan på vissa ställen
Citera
2009-05-13, 14:00
  #24
Medlem
MisterToms avatar
Jag tycker att det gör ont, men det är absolut hanterbart. Beror på stället också, det jag tycker varit jobbigt är när nerver håller på att knasa och på tunn och känslig hud (till exempel troskanten).

Det går upp och ner också, först ska kroppen hinna få ut endorfin för att lindra smärtan vilket tar en liten stund så då gör det lite extra ont. Sen kan man bli väldigt trött på det och då gör det mer ont igen, sisådär efter två-tre timmar, men en paus och lite fika löser det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback