Att prångla ut sina egna grejer? Försök ska du se hur lätt det är! Bara att ställa sig på torget och skrika högt, eller?
Det är som när Jan Guillou, Liza Marklund, Sigge och Skarp (Jans sambo) startade Piratförlaget, de prånglade ut sina egna grejer. Skillnaden är att när de startade Piratförlaget fanns redan kontakterna uppbundna, Guillou var ett namn och Skarp hade arbetat och lärt sig yrket från Nordstedts när hon var 22 år. Bokbranschen är en oerhört tuff bransch.
Många liksom jag själv trodde att det finns sisådär fem förlag i Sverige, det finns (snart fanns) c:a 700. Men i den här branschen mer än någon annan gäller det att ha tumme med media. Det gäller att få recensenter att recensera din bok i TV och radio. Att synas i rikstidningar. Ju mer böckerna syns och talas om desto större spännvidd. Gå in på Coop och titta vad dumöter i dörren. Piratförlagets Idealisten av Bodström. Tror du att Coop ställer böckerna där för att de tycker Bodström är bäst? Fråga Coop vad de får betalt av Piratförlaget för att upplåta den bästa försäljningsytan? Tror inte att de kommer att svara på den frågan!
Jag påstår inte för en sekund att jag är Sveriges bästa författare, men att jag har lyckats med hjälp av min man att ha förlaget i tre år (juli) och försäljningen ökar hela tiden, det är en jävla bedrift my friend! Och för första gången inom kort ska vi ge ut en bok som inte skrivits av mig och då menar jag verkligen ge ut, inte som ofattbart många så kallade förlag gör, trycker upp boken och du betalar!
Se inte ner på egenföretagare, det är som att spotta på IKEA, som började med dörrknackningar.
Och du , jag aspirerar inte på titeln jag är bara glad att så många av mina läsare tycker att jag är värd titeln, som baken är smaken delad.
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Jo, jag instämmer ju i det här. Det blinkar lite varningslampa på henne som hon prånglar ut sig själv och sina grejer. Men har någon alltså läst henne och kan säga något om huruvida hon aspirerar på titeln?