Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
En förklaring till att det är nyregistrerade användare som för fram kritik kan bero på att de etablerade användarna inte vill "riskera" att kritisera forumet. Man kan likställa situationen med arbetare som inte vågar kritisera chefen öppet och därför uppträder med ett svart streck över ögonen och förvrängd röst.
Jag vet i alla fall att jag har givit upp försöken att framföra kritik om hur forumet sköts eftersom Admin hänvisade till trams varje gång man påtalade funktioner som försvunnit från det gamla forumet. Det verkar som Admin inte ser användarna här som sådana som kan komma upp med bra idéer.
Ett exempel är ju att många användare har påtalat att det inte längre går att posta bilder i texten. Denna förändring försvarade Admin med att " Detta forum är ingen bildbank". Jag kan inte se att det finns likhetstecken mellan ett forum där man kan illustrera sin text med en bild eller förstärka och fördjupa sitt budskap genom att posta en bild. Det här är en sak som jag tycker man skulle kunna försöka sig på och om det missbrukas får man dra in den rättigheten.
Jag tycker att varje användare här inne ska få påtala vad denne tycker är bra eller dåligt med forumet utan att få höra att " det är trams" eller " passar det inte så är bara att sticka". Om det sker förändringar man inte tycker om kan man väl få använda sin lilla röst till att försöka få sin mening sagd och försöka få till en förändring istället för att få höra att man ska hitta något annat forum.
Jag efterlyser också lite nyheter angående funktionerna i forumet. Som det nu är ser jag bara Admin när han bannar och varnar. Man kanske skulle kunna ha en uppdaterad tråd som berättar hur arbetet går när det gäller textens storlek, polls som kan postas av användare utan moderatorernas tillåtelse, "Visa svar till dina inlägg" osv.
Jag förstår att Flashback är Admins forum och inte användarnas men jag hoppas att Admin också vill ha lite större text på citaten - den förändringen jag påtalade för länge sedan och som enligt mig ( som inte har perfekt syn) är den försämring jag skulle vilja se åtgärdad först.
Vågar man inte kritisera chefen öppet, så kanske man ska se sig om om en annan arbetsplats. Jag är positiv till konstruktiv kritik, men allergisk mot gnällnissar (småungar som bara står i ett hörn och gnäller om hur jobbigt allt är, men inte tillför ett dugg själva).
Kan man inte formulera sig utan bilder, så kanske detta är fel plattform. Vi har prövat funktionen tidigare, med resultatet att folk postar porrbilder etc.
Inget fel med detta, men det är bättre att man länkar till dem så kan de som vill se porrbilderna, och de som inte vill kan avstå. Med den funktionen måste de som ogillar det avstå från att vara här, och det tycker jag är ett sämre alternativ - då bildfunktionen inte är något som har med forumets diskussioner att göra egentligen.
Det faktum att vissa användare som t.ex. nuxvomica (som så sent som idag öppet mordhotade en användare här på forumet, dock under nytt användarnamn) postar porrbilder på vissa användare, och driver hetskampanjer mot de han ogillar, så finns det all anledning att tro att en sådan funktion skulle missbrukas.
Återigen, kritik är OK så länge den är konstruktiv.
Nya funktioner och förbättringar kommer när jag har tid, men jag anser det viktigare att rensa bort mordhot (jaa, sådant förekommer faktiskt här), personangrepp och övertramp i allmänhet. Och eftersom vissa utkastade användare fortfarande blir flitigt påhejade av andra användare här, så tar det tid. Jag kommer inte under några som helst omständigheter omprioritera vad jag tycker är viktigare.
Så vill du ha fler funktioner (vilket jag också vill), så hjälp till att få folk att agera seriöst här. (Och glöm inte: de som inte är seriösa är på fel plats.)
BTW. Jag såg din kritik som seriös. Hade ditt inlägg blivit postat av en användare med 10 inlägg, så hade jag inte ens orkat bry mig. Men jag bryr mig om vad seriösa användare tycker. Så vill du förrändra något, så är du alltid välkommen att tala om det. Det är de som är delaktiga på forumet jag lyssnar på. Inte tramsnissarna som bara skriker för att de har mindevärdeskomplex, och vill synas.
admin