Hejsan alla glada Flasbackare. Detta är mitt första, och med stor sannolikhet sista, inlägg här på forumet. Jag blev medlem först idag, men var aktiv under en lång tid tidigare under ett helt annat nick. Det är dock några år sedan. Jag har under dom senaste månaderna nöjt mig med att läsa inlägg och svar men känner nu att jag måste registrera ett konto och skriva ett inlägg, om inte annat så för gamla tiders skull. Det är med förfäran jag ser den vändning som skett här dom senaste månaderna. Folk blir varnade till höger och vänster för rena skitsaker som skulle passerat överallt annars, även i det dagliga livet utanför Internet. Många, dock inte alla, moderatorer visar upp en häpnadsväckande brist på insikt och förståelse, ägnar sig åt mannamån och maktmissbruk och har ingen som helst självinsikt och självkritik. Att detta kan fortgå måste ju bero på att dom livligt påhejas av en admin som likt en Percy Nilegård på amfetamin ägnar sig åt en "Management by fear"-taktik för att kväsa alla dom som råkar ha en annan åsikt än admin. Det är ju barockt att som admin, med en dåres envishet, hävda att han minsann aldrig kickat någon för att dom haft åsikter, när det är precis det som sker på nästan daglig basis. Nu råkar det vara åsikter som inte stämmer med admins och detta löser han smidigt genom att kalla det "trams", ett icke-ord som inte kan förstås av någon annan eftersom det är admin som bestämmer vad som är trams eller inte. Jag är övertygad att Flashbacks forum kommer att självdö på grund av detta despotstyre som nu förekommer, många debattörer orkar inte stanna på ett forum där minsta felsteg kan innebära den offentliga schavotten och omedelbar avstängning, och detta för att man hyser annan åsikt än admin och tillåter sig att uttrycka den. Den "utrensning" som admin talar om i var och varannan tråd där detta debatteras är som jag ser det ett effektivt sätt att döda den frispråkighet som tidigare funnits på Flashback och kommer oundvikligen leda till långsamt förfall och undergång. Kvaliteten på inläggen har märkbart försämrats senaste månaderna och ersatts av ja-sägare och rövslickare som köpt hela Idi Admin-konceptet och effektivt tystats från all kritik. Men admin säger ju att fler och fler användare registrerar sig så jag antar att han sätter likhetstecken mellan kvalitet och kvantitet. Jag ser med saknad och vemod på utvecklingen, det har varit ett underbart ställe att läsa och debattera på, massor med goda skratt har man fått, men det verkar vara förbi nu.....