2003-10-30, 12:03
Medlem
Hejsan alla glada Flasbackare. Detta är mitt första, och med stor sannolikhet sista, inlägg här på forumet. Jag blev medlem först idag, men var aktiv under en lång tid tidigare under ett helt annat nick. Det är dock några år sedan. Jag har under dom senaste månaderna nöjt mig med att läsa inlägg och svar men känner nu att jag måste registrera ett konto och skriva ett inlägg, om inte annat så för gamla tiders skull. Det är med förfäran jag ser den vändning som skett här dom senaste månaderna. Folk blir varnade till höger och vänster för rena skitsaker som skulle passerat överallt annars, även i det dagliga livet utanför Internet. Många, dock inte alla, moderatorer visar upp en häpnadsväckande brist på insikt och förståelse, ägnar sig åt mannamån och maktmissbruk och har ingen som helst självinsikt och självkritik. Att detta kan fortgå måste ju bero på att dom livligt påhejas av en admin som likt en Percy Nilegård på amfetamin ägnar sig åt en "Management by fear"-taktik för att kväsa alla dom som råkar ha en annan åsikt än admin. Det är ju barockt att som admin, med en dåres envishet, hävda att han minsann aldrig kickat någon för att dom haft åsikter, när det är precis det som sker på nästan daglig basis. Nu råkar det vara åsikter som inte stämmer med admins och detta löser han smidigt genom att kalla det "trams", ett icke-ord som inte kan förstås av någon annan eftersom det är admin som bestämmer vad som är trams eller inte. Jag är övertygad att Flashbacks forum kommer att självdö på grund av detta despotstyre som nu förekommer, många debattörer orkar inte stanna på ett forum där minsta felsteg kan innebära den offentliga schavotten och omedelbar avstängning, och detta för att man hyser annan åsikt än admin och tillåter sig att uttrycka den. Den "utrensning" som admin talar om i var och varannan tråd där detta debatteras är som jag ser det ett effektivt sätt att döda den frispråkighet som tidigare funnits på Flashback och kommer oundvikligen leda till långsamt förfall och undergång. Kvaliteten på inläggen har märkbart försämrats senaste månaderna och ersatts av ja-sägare och rövslickare som köpt hela Idi Admin-konceptet och effektivt tystats från all kritik. Men admin säger ju att fler och fler användare registrerar sig så jag antar att han sätter likhetstecken mellan kvalitet och kvantitet. Jag ser med saknad och vemod på utvecklingen, det har varit ett underbart ställe att läsa och debattera på, massor med goda skratt har man fått, men det verkar vara förbi nu.....
Citera
2003-10-30, 12:14
Medlem
xatrixs avatar
Det är ju tråkigt, men eftersom du själv inte debatterat något på några år, så tror inte jag det blir någon förlust för forumet.
Det är ju fortfarande så att folk faktiskt INTE blivit varnade/bannade för sina åsikter i debatter, däremot för att de i många fall inte kan diskutera/debattera på en sansad och vettig nivå. Att sedan försöka tänja på gränser och gå i polemik för polemikens skulle ger ju inget mervärde alls.

Börjar kännas tjatigt med alla som gnäller om hur dåligt det blivit, men faktum kvarstår att en övervägande majoritet verkar synnerligen nöjda med Flashbacks forum, eftersom de/vi fortsätter diskutera/debatter och hjälpa varandra.

Adjö, och tack för fisken.
Citera
2003-10-30, 12:19
Bannlyst
Synd att du drar, Millesgården.
Jag tänker vänta ett tag till, om det inte blir bättre så drar jag också. :mad:
Citera
2003-10-30, 12:55
Medlem
avdagatas avatar
Om alla hade använt sin energi till livliga debatter istället för att gång på gång konstatera hur mycket sämre forumet hade blivit så hade man nog kunnat få fart på allt igen!
Citera
2003-10-30, 13:08
Medlem
L_BRUCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avdagata
Om alla hade använt sin energi till livliga debatter istället för att gång på gång konstatera hur mycket sämre forumet hade blivit så hade man nog kunnat få fart på allt igen!

Det blir ju inte mycket till diskution eller livliga debatter, om de med avvikande åsikter förpassas till andra forum. Jag tror botten är nådd nu, och då kan det ju bara bli bättre eller hur?
Citera
2003-10-30, 13:24
Medlem
avdagatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_BRUCE
Det blir ju inte mycket till diskution eller livliga debatter, om de med avvikande åsikter förpassas till andra forum.

Folk kastas ut för att de har en bristande förmåga i att kunna debattera på ett vettigt sätt, inte pga avvikande åsikter enligt admins tycke.
Som du säkert sett har admin många gånger berömt folk när de kritiserat forumet/honom på ett konstruktivt sätt, och han mottagar fortfarande den kritiken!

Vad han dock troligen är trött på, och säkerligen rätt många andra, är den form av gnäll, där det enda som förekommer är "faaan vad dåligt det har blivit", "Äckligt PK alltihop" etc. Den sortens kritik tillför ju ingenting, eller hur?
Citat:
Jag tror botten är nådd nu, och då kan det ju bara bli bättre eller hur?
Jag tror forumet är på väg mot bättre tider, självklart
Citera
2003-10-30, 13:32
Medlem
Förrut var det ju jättemycket trams och så. Nu är det bättre tycker jag, och det är tack vare moderatorerna och admin här. Har faktiskt fått lust att börja skriva mera.

Om en del beteende inte är tillåtna och moderatorena rensar bort sådant så finns det en tanke bakom. Vill man ändå leva i ett sådant beteende så är detta int det rätta forumet. Det finns bra och dåliga forum för var och en här, vi människor kan inte passa i alla slags forum. Utan vi får helt enkelt välja de forum där vårat beteende är tillåtet.

Angående admins åsikter och att han kastar ut såna som "han inte gillar" stämmer på sätt och vis. Han verkar inte gilla sådana som gör grova personangrepp, och bara tramsar/förstör. Då kastar han ut såna. Helt rätt tycker jag.
Citera
2003-10-30, 18:19
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Det är ju tråkigt, men eftersom du själv inte debatterat något på några år, så tror inte jag det blir någon förlust för forumet.
Det är ju fortfarande så att folk faktiskt INTE blivit varnade/bannade för sina åsikter i debatter, däremot för att de i många fall inte kan diskutera/debattera på en sansad och vettig nivå. Att sedan försöka tänja på gränser och gå i polemik för polemikens skulle ger ju inget mervärde alls.

Börjar kännas tjatigt med alla som gnäller om hur dåligt det blivit, men faktum kvarstår att en övervägande majoritet verkar synnerligen nöjda med Flashbacks forum, eftersom de/vi fortsätter diskutera/debatter och hjälpa varandra.

Adjö, och tack för fisken.

Han kanske ville börja debattera igen men drog ballen i gruset eftersom han tyckte det såg dåligt ut? Kanske kunde varit en frisk fläkt, vem vet?
Citera
2003-10-30, 18:21
Medlem
De Larges avatar
Vad hette du förut då?
Citera
2003-10-30, 20:42
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Vad hette du förut då?

Spelar väl mindre roll, sakfrågan är ju desto viktigare...tyckte en del av vad han skrev var nog så sant, en del annat mindre sant, men sakfrågan är iaf viktigare än vad personen hade för nick för 100 år sedan....
Citera
2003-10-30, 20:49
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Spelar väl mindre roll, sakfrågan är ju desto viktigare...tyckte en del av vad han skrev var nog så sant, en del annat mindre sant, men sakfrågan är iaf viktigare än vad personen hade för nick för 100 år sedan....

Det är väldigt viktigt...hur ska jag kunna ta honom på allvar om han inte kan säga vad han hette? Vill han inte säga det är det onödigt att ta upp av honom.
Jag vill kunna bedömma vad denna människa säger utifrån vilken person han har varit på detta forum.
Citera
2003-10-30, 21:05
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Det är väldigt viktigt...hur ska jag kunna ta honom på allvar om han inte kan säga vad han hette? Vill han inte säga det är det onödigt att ta upp av honom.
Jag vill kunna bedömma vad denna människa säger utifrån vilken person han har varit på detta forum.

Tja, det är ju din åsikt, personligen skulle han få heta Adolf Hitler och varit forummedlem sedan dag 0 om han ville, jag tycker det viktigaste är vad han har att säga.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in