Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vilken/Vilka Browsers använder ni? (Flerval)
AOL Desktop
0%
0 röster
Amaya
0%
0 röster
Arora
0%
0 röster
BumperCar
0%
0 röster
Camino
1,09%
4 röster
ELinks
0%
0 röster
Epiphany
0,27%
1 röster
Flock
0,82%
3 röster
Galeon
0%
0 röster
ICab
0,27%
1 röster
Internet Explorer
9,26%
34 röster
Konqueror
0,27%
1 röster
Links
0%
0 röster
Lobo
0%
0 röster
Lynx
0,82%
3 röster
Madfox
0%
0 röster
Mozilla Firefox
68,66%
252 röster
Netscape
0,27%
1 röster
Omniweb
0,54%
2 röster
Opera
10,63%
39 röster
Safari
39,78%
146 röster
Seamonkey
0,27%
1 röster
Shiira
0,54%
2 röster
Sunrise
0%
0 röster
Google Chrome
6,27%
23 röster
2009-05-05, 16:39
  #1
Medlem
melus avatar
Vilken webläsare föredrar ni?

Själv föredrar jag firefox men har märkt att Safari är betyldigt snabbare.
Citera
2009-05-05, 16:42
  #2
Medlem
Firefox hands down,
Jag har provat Safari, Opera, Chrome, IE (alla version) och Firefox är den bästa av alla tycker jag.
Citera
2009-05-05, 16:43
  #3
Medlem
balbas avatar
Föredrar firefox, hade opera tidigare men det buggade mycket och det gick inte att installera alla tillägg. Firefox är den enda webbläsaren som aldrig krånglat vilket jag prioriterar. Har inget behov av en snabbare webbläsare.
Citera
2009-05-05, 16:44
  #4
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Vilken webläsare föredrar ni?

Själv föredrar jag firefox men har märkt att Safari är betyldigt snabbare.

Har båda installerade, men kör nästan bara Safari. Gillar mousgestures vilket inte går att få likadant med Firefox (pekplatta). Firefox överlägsenhet är ju alla mods.
Citera
2009-05-05, 16:52
  #5
Avstängd
ExilSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Gick från Firefox till Safari, och nu från Safari till OmniWeb.. Gillar omniweb starkt.

OmniWeb aldrig hört talas om. Låter intressant. Varför är den bra enligt dig?
Citera
2009-05-05, 16:53
  #6
Avstängd
ExilSvensks avatar
Jag har nu totalt gått över till safari 4. I alla fall med allt som har med arbete att göra. Dock tycker jag att FF passar bättre till privat surfande. Ex. när man hänger på FB

Enklare att installera sådant som Flashscript, och olika ad-ons. Kan vara ren ovana. Men tycker att det är jävligt jobbigt att hitta och förstå hur man lägger till ad-ons till safari.
Citera
2009-05-05, 17:02
  #7
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Kör vanligtvis Safari på Macen, men på Windows och Linux föredrar jag Firefox. Största fördelen med FF är alla smarta plugins. Jag har dock bestämt mig för att gå över till Safari på Windows eftersom den senaste versionen inte längre känns som en katt bland hermelinerna utan känns som ett Windowsprogram.
Jag skulle gärna se att Safari fick ett lika lätthanterligt pluginsystem som FF har.
Citera
2009-05-05, 17:04
  #8
Medlem
FF är väl mer eller mindre standard, men tycker att Opera är sjukt snabb och Chrome är jävligt stilren på något sätt. Safari har jag vad jag minns inte provat, har något vagt minne av det jag drog hem det men det lades i högen av bortglömda saker. Blir till att prova snarast.

En mix mellan dessa vore det ultimata.

F.ö ska det nackskott på alla som nyttjar IE.
Citera
2009-05-05, 17:06
  #9
Medlem
miklons avatar
Vad jag gillar bäst växlar lite grann. Numera kör jag mest Firefox, eftersom jag tycker att betan av Safari 4 är för ostabil (fast det verkar jag vara ensam om att tycka), men annars gillar jag Safari.

I Windows-miljö har jag just börjat använda Chrome och den gillade jag direkt, det ska (förhoppningsvis) bli intressant att se hur Chrome fungerar under OS X.
Citera
2009-05-05, 17:06
  #10
Medlem
flipper1446s avatar
Jag använder Safari av den anledningen att det är den webbläsare som känns mest macig och som är snabbast. Har f.ö. licens för OmniWeb men har inte använt den på ca 3 år. Känner inte att det är någon funktion i OW som jag saknar i Safari, och i och med att de båda använder Webkit känns valet enkelt.

Firefox skyr jag som pesten och använder enbart om jag måste surfa via Tor på ett smidigt sätt. Långsam och o-macig.
Citat:
Ursprungligen postat av Big Puff
FF är väl mer eller mindre standard, men tycker att Opera är sjukt snabb och Chrome är jävligt stilren på något sätt.

En mix mellan dessa vore det ultimata.

F.ö ska det nackskott på alla som nyttjar IE.
Du är i Mac-forumet nu.
Chrome har inte släppts till Mac ännu. Internet Explorer finns inte längre till Mac (tack och lov).
__________________
Senast redigerad av flipper1446 2009-05-05 kl. 17:09.
Citera
2009-05-05, 17:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Du är i Mac-forumet nu.
Chrome har inte släppts till Mac ännu. Internet Explorer finns inte längre till Mac (tack ohc lov).
Gick vilse
Citera
2009-05-05, 17:10
  #12
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Puff
Gick vilse
Det är lugnt, köp en aluminiumdator med äpple på och återkom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback