Resultat: Vilken/Vilka Browsers använder ni? (Flerval)
AOL Desktop
0%
0 röster
Amaya
0%
0 röster
Arora
0%
0 röster
BumperCar
0%
0 röster
Camino
1,06%
4 röster
ELinks
0%
0 röster
Epiphany
0,27%
1 röster
Flock
0,80%
3 röster
Galeon
0%
0 röster
ICab
0,27%
1 röster
Internet Explorer
9,04%
34 röster
Konqueror
0,27%
1 röster
Links
0%
0 röster
Lobo
0%
0 röster
Lynx
0,80%
3 röster
Madfox
0%
0 röster
Mozilla Firefox
68,35%
257 röster
Netscape
0,27%
1 röster
Omniweb
0,53%
2 röster
Opera
10,37%
39 röster
Safari
40,43%
152 röster
Seamonkey
0,27%
1 röster
Shiira
0,53%
2 röster
Sunrise
0%
0 röster
Google Chrome
6,38%
24 röster
2009-05-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Det är lugnt, köp en aluminiumdator med äpple på och återkom.

Nu är det bevisat alla Windows användare drömmer om att få äga en snabb,snygg och bra mac!
Citera
2009-05-05, 18:14
Medlem
melus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Har båda installerade, men kör nästan bara Safari. Gillar mousgestures vilket inte går att få likadant med Firefox (pekplatta). Firefox överlägsenhet är ju alla mods.

FEL! Mousegestures finns även till Firefox men du måste ha Firefox 3.1 Beta 3.

Länk: http://www.mozilla.com/en-US/products/download.html?product=firefox-3.5b4&os=osx&lang=en-US
Citera
2009-05-05, 18:14
Medlem
melus avatar
Citat:

WORD!
Citera
2009-05-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ja, jag får absolut göra det. Nästa blir en Mac, då denna egentligen skulle varit en mac.

Safari verkar ju helt ok, 150 funktioner sägs det
Men föga jag överger FF.
Citera
2009-05-05, 20:59
Medlem
koZmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
Firefox hands down,
Jag har provat Safari, Opera, Chrome, IE (alla version) och Firefox är den bästa av alla tycker jag.
Chrome <3<3
Citera
2009-05-05, 21:41
Medlem
FF - Firefox Forever.
Citera
2009-05-05, 22:42
Medlem
Iom. att jag uppdaterade till Leopard så började jag använda safari istället för firefox som jag alltid använt tidigare. Safari är snabbare men kraschar och har underligheter för sig alldeles för ofta medan firefox som jag gick tillbaka till i förra veckan känns mer stabilt.
Citera
2009-05-05, 22:47
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scartkabel
Iom. att jag uppdaterade till Leopard så började jag använda safari istället för firefox som jag alltid använt tidigare. Safari är snabbare men kraschar och har underligheter för sig alldeles för ofta medan firefox som jag gick tillbaka till i förra veckan känns mer stabilt.
Prova att installera någon plugin som tillåter dig att blockera Flash. SafariStand t.ex.
Minst 9 av 10 krascher som jag upplever med Safari beror på Flash player och att någon utvecklare missat att deras kod bombar Flash på Mac. SvD.se är ett klockrent exempel, där deras webb-tv bombade safari gång på gång. Tror jag har skrivit det förut någonstans så om det var i den här tråden får jag ursäkta mig för upprepning.
Citera
2009-05-06, 00:44
Medlem
Bara jag som tycker att Firefox beter sig lite laggigt när man ska kolla på fotoalbum på facebook?!
Citera
2009-05-06, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Bara jag som tycker att Firefox beter sig lite laggigt när man ska kolla på fotoalbum på facebook?!

Nej, du är inte ensam. Tycker Facebook laggar generellt sätt med FF. Men har märkt att Facebook laggar även med Safari. Men då Safari är så mycket snabbare så stör det inte lika mycket.

Jag tycker att Facebook börjat lagga innan års skiftet. Och det samma gäller youtube speciellt på sen förmiddag. Har väl antagligen med trycket på websidan att göra. Min tolkning är att sedan Facebook implementerade chatten så har det blivit segare. Vilket kanske kan bero på att fler sitter inloggade även när de inte gör annat än att chatta.
Senast redigerad av ExilSvensk 2009-05-06 kl. 07:29.
Citera
2009-05-06, 08:58
Medlem
Jag använder både FF och Safari..
Detta beror på att jag älskar att surfa i FF, men jag kan av någon konstig anledning(?) inte ladda hem filer i FF för jag har skrivskyddat skrivbordet och lyckas inte ändra destinationsmappen för filerna.

Kanske någon vänlig människa har tips på vad felet kan vara?
"Hämtar /Users/name/Deskptop/fil.ändelse.part

/Users/name/desktop/fil.ändelse.part kan inte sparas eftersom du inte kan ändra innehållet i den mappen.

Ändra mappegenskaperna och försök igen, eller försök spara till en annan plats." står det, trots att jag kryssat i "Fråga alltid vart jag vill spara filerna" samt även prövat att ändra map i "Spara filer till".
Citera
2009-05-06, 11:08
Medlem
i terminalen:
"cd ~" för att komma till hemmamappen.
"chmod 777 Desktop" för att ändra rättigheterna på Desktop-mappen, vet dock inte om 755 kanske räcker eller om 775 duger. Men 777 borde garanterat lösa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in