• 1
  • 2
2009-05-05, 12:12
Medlem
Tjabba! Jag har funderat p att kpa en ny dator & till den har jag tnkt att ha Windows XP p den. Och igr nr jag lste PC-tidningen stog det att Windows 7 skall komma ut om ngot r. Och jag orkar verkligen inte vnta 1 r.. Nu till frgan: Om jag t.ex. kper Windows XP till min nya dator, kan jag sedan installera Windows 7 p datorn d istllet fr XP?
Citera
2009-05-05, 12:13
Medlem
Spejnars avatar
Windows 7 RC1 slpptes idag s det kan du installera.

Installerar du XP mste du antingen formatera och installera Windows7 eller frst uppgradera till Vista sedan till Windows7 enligt Microsoft sjlva.

http://www.idg.se/2.1085/1.227854/wi...or-nedladdning
Citera
2009-05-05, 12:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Br nog rcka med en uppgraderingskiva med Win 7.

Dessa versioner av Win 7 kommer enligt hrsgen komma ut p marknaden efter sommaren.
Citera
2009-05-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Br nog rcka med en uppgraderingskiva med Win 7.

Dessa versioner av Win 7 kommer enligt hrsgen komma ut p marknaden efter sommaren.
a precis..

skit i xp
Citera
2009-05-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Windows 7 RC1 slpptes idag s det kan du installera.

Installerar du XP mste du antingen formatera och installera Windows7 eller frst uppgradera till Vista sedan till Windows7 enligt Microsoft sjlva.

http://www.idg.se/2.1085/1.227854/wi...or-nedladdning

S man MSTE allts ha Vista frst sen installera Windows 7?..
Citera
2009-05-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiKKaBooM

Nej.
Citera
2009-05-05, 12:32
Bannlyst
Citat:

Det gr inte gra upgrade frn xp, utan bara frn vista. Men dremot kan du ju gra en ren installation oavsett.

Verkar jkligt dumt att kpa xp eller vista nr du kan f Windows 7 RC gratis. Och det funkar klockrent.
Citera
2009-05-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrNilsson
Nej.

Joho, om du lser artikeln som Spejnar skickade str fljande: "Vill du uppgradera frn Windows XP mste du frst uppgradera till Windows Vista, och sedan drifrn uppgradera till Windows 7"
Citera
2009-05-05, 12:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelpanna
Det gr inte gra upgrade frn xp, utan bara frn vista. Men dremot kan du ju gra en ren installation oavsett.

S du menar att en anvndare som har XP maskin och vill uppgraderar till Win 7 mste allts kpa en Vista-version frst fr att kunna uppgraderar till Win 7?

r det s man ska tolka ditt inlgg?
Citera
2009-05-05, 12:35
Bannlyst
Citat:
Joho, om du lser artikeln som Spejnar skickade str fljande: "Vill du uppgradera frn Windows XP mste du frst uppgradera till Windows Vista, och sedan drifrn uppgradera till Windows 7"

Uppgradera ja.. Men du kan ha inget operativsystem alls p datorn om du vill och gra en ren installation (som r det bsta) av Windows 7.
Citera
2009-05-05, 12:36
Bannlyst
Citat:
S du menar att en anvndare som har XP maskin och vill uppgraderar till Win 7 mste allts kpa en Vista-version frst fr att kunna uppgraderar till Win 7?

Precis, fast kpa en vista bara fr att gra en uppgradering verkar ju dumt nr det inte r rekommenderat att gra en uppgradering alls utan bara gra en ny fin installation av Windows 7.
Senast redigerad av Pudelpanna 2009-05-05 kl. 12:39.
Citera
2009-05-05, 12:37
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:

Saxat frn Engineering Windows 7-bloggen:

Citat:
Were just trying to be deterministic and engineer the product for the real world. Speaking of the real world, many have asked about upgrading from Windows XP. There's no change here to the plan as has been discussed on many forums. We realized at the start of this project that the upgrade from XP would not be an experience we think would yield the best results. There are simply too many changes in how PCs have been configured (applets, hardware support, driver model, etc.) that having all of that support carry forth to Windows 7 would not be nearly as high quality as a clean install. This is something many of you know and already practice. We do provide support for moving files and settings and will prompt at setup time, but applications will need to be reinstalled. We know that for a set of customers this tradeoff seems less than perfect, but we think the upfront time is well worth it.

http://blogs.msdn.com/e7/archive/200...xperience.aspx
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in