• 1
  • 2
2009-05-05, 12:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter lite vansinnigt och ologiskt, men man blir aldrig förvånad när det gäller MS
Citera
2009-05-05, 12:56
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter lite vansinnigt och ologiskt, men man blir aldrig förvånad när det gäller MS

Jag förstår ändå Microsoft på sätt och vis. Med tanke på att Windows XP har 7 år på nacken och har mycket av NT/2000-teknologin i sig så är det ju ett väldigt osäkert skott att uppgradera till Windows 7 som bygger på Vista-kärnan. Skillanderna mellan XP-kärnan och Vista/Windows7-kärnan är alltför stora, och Microsoft kan helt enkelt inte garantera att en sådan tungviktsuppgradering kommer att vara smärtfri.

Hur som helst så kommer ju dock de XP-användare som kör med en legal XP-nyckel att kunna åtnjuta rabatterade priser när det köper Windows 7, vilket ju inte är helt fel. Det enda problemet är som sagt att de måste göra en "clean install".
Citera
2009-05-05, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Det enda problemet är som sagt att de måste göra en "clean install".

Vilket är ett larvigt problem, då det är det ända rätta att göra oavsett om man har xp eller vista.
Citera
2009-05-05, 13:08
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelpanna
Vilket är ett larvigt problem, då det är det ända rätta att göra oavsett om man har xp eller vista.

Jag håller helt med; kör alltid själv uteslutande clean installs när jag installerar ett OS oavsett version. Att installera alla program och dylikt efteråt tar inte mer än 40 minuter max, och det är tid som man faktiskt kan avvara.

Dock så måste man ändå ha förståelse för att vanliga Svensson-användare som inte är så hemma på att installera nya operativsystem tycker det är jobbigt och omständigt.
Citera
2009-05-24, 23:13
Medlem
Om jag nu laddar ner Windows 7 på länken visar, installeras det direkt då?
Citera
2009-05-25, 09:38
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av switchback80
Om jag nu laddar ner Windows 7 på länken visar, installeras det direkt då?
När du laddat ner iso-filen för Windows 7 så måste du bränna ut den som en bootbar DVD-skiva.
Citera
2010-01-30, 19:56
Medlem
onemanarmys avatar
Laddade hem "Microsoft.Windows.7.Ultimate.x64.SWEDiSH-CRBS" och brände ut på dvd.
När jag bootar från skivan så börjar det ladda och en blå sida med en kvist och en duva kommer upp, men sen står det still.

Har windows xp nu och tänkte formatera C:\ i samband med installationen, går det?
Har 3 diskar, och funderar även över om jag måste säkerhetskopiera alla bilder etc till en skiva, eller går windows 7 bara på c:\ och jävlas?

Blev lite orolig iochmed att allt jag läser säger att jag måste säkerhetskopiera allt.

Skulle uppskatta lite hjälp.

Mvh. OmA
Citera
2010-01-30, 20:04
Medlem
Skrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Laddade hem "Microsoft.Windows.7.Ultimate.x64.SWEDiSH-CRBS" och brände ut på dvd.
När jag bootar från skivan så börjar det ladda och en blå sida med en kvist och en duva kommer upp, men sen står det still.

Har windows xp nu och tänkte formatera C:\ i samband med installationen, går det?
Har 3 diskar, och funderar även över om jag måste säkerhetskopiera alla bilder etc till en skiva, eller går windows 7 bara på c:\ och jävlas?

Blev lite orolig iochmed att allt jag läser säger att jag måste säkerhetskopiera allt.

Skulle uppskatta lite hjälp.

Mvh. OmA

Installerade den versionen av W7 inatt, jag såg då ingen kvist eller duva.
När jag installerade den så ville jag bli av med allt, men inte Windows, mot min vilja sparade den all min skit i en map som hette Windows.old. Vet inte varför men..

Man kan välja i en meny vilken hdd man vill installera på men jag ryckte ut mina andra hdds för säkerhets skull.
Citera
2010-01-30, 20:10
Medlem
onemanarmys avatar
Tog du den från TTI?
Får väl testa att rycka ut diskarna som du säger, bara för att vara säker.

Kanske ska testa och bränna ut igen om det blev något fel.

Edit: såhär ser det ut: http://img692.imageshack.us/img692/5599/img0104co.jpg

Jag kanske måste formatera c:\ innan jag installerar?
Senast redigerad av onemanarmy 2010-01-30 kl. 20:19.
Citera
2010-01-31, 03:17
Medlem
onemanarmys avatar
Nevermind, fick det att fungera tillslut.

Jag hade lite för lite tålamod, man var tvungen att vänta några minuter när den blåa skärmen dök upp
Citera
2010-01-31, 05:16
Medlem
lfcinmehearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Nevermind, fick det att fungera tillslut.

Jag hade lite för lite tålamod, man var tvungen att vänta några minuter när den blåa skärmen dök upp
Hehe jo, upplevde samma sak när jag installerade W7 för första ggn. Trodde att ngt hade gått snett men nu har jag märkt att det blir så varje gång man installerar sjuan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in