• 1
  • 2
2009-05-05, 12:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Lter lite vansinnigt och ologiskt, men man blir aldrig frvnad nr det gller MS
Citera
2009-05-05, 12:56
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Lter lite vansinnigt och ologiskt, men man blir aldrig frvnad nr det gller MS

Jag frstr nd Microsoft p stt och vis. Med tanke p att Windows XP har 7 r p nacken och har mycket av NT/2000-teknologin i sig s r det ju ett vldigt oskert skott att uppgradera till Windows 7 som bygger p Vista-krnan. Skillanderna mellan XP-krnan och Vista/Windows7-krnan r alltfr stora, och Microsoft kan helt enkelt inte garantera att en sdan tungviktsuppgradering kommer att vara smrtfri.

Hur som helst s kommer ju dock de XP-anvndare som kr med en legal XP-nyckel att kunna tnjuta rabatterade priser nr det kper Windows 7, vilket ju inte r helt fel. Det enda problemet r som sagt att de mste gra en "clean install".
Citera
2009-05-05, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Det enda problemet r som sagt att de mste gra en "clean install".

Vilket r ett larvigt problem, d det r det nda rtta att gra oavsett om man har xp eller vista.
Citera
2009-05-05, 13:08
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelpanna
Vilket r ett larvigt problem, d det r det nda rtta att gra oavsett om man har xp eller vista.

Jag hller helt med; kr alltid sjlv uteslutande clean installs nr jag installerar ett OS oavsett version. Att installera alla program och dylikt eftert tar inte mer n 40 minuter max, och det r tid som man faktiskt kan avvara.

Dock s mste man nd ha frstelse fr att vanliga Svensson-anvndare som inte r s hemma p att installera nya operativsystem tycker det r jobbigt och omstndigt.
Citera
2009-05-24, 23:13
Medlem
Om jag nu laddar ner Windows 7 p lnken visar, installeras det direkt d?
Citera
2009-05-25, 09:38
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av switchback80
Om jag nu laddar ner Windows 7 p lnken visar, installeras det direkt d?
Nr du laddat ner iso-filen fr Windows 7 s mste du brnna ut den som en bootbar DVD-skiva.
Citera
2010-01-30, 19:56
Medlem
onemanarmys avatar
Laddade hem "Microsoft.Windows.7.Ultimate.x64.SWEDiSH-CRBS" och brnde ut p dvd.
Nr jag bootar frn skivan s brjar det ladda och en bl sida med en kvist och en duva kommer upp, men sen str det still.

Har windows xp nu och tnkte formatera C:\ i samband med installationen, gr det?
Har 3 diskar, och funderar ven ver om jag mste skerhetskopiera alla bilder etc till en skiva, eller gr windows 7 bara p c:\ och jvlas?

Blev lite orolig iochmed att allt jag lser sger att jag mste skerhetskopiera allt.

Skulle uppskatta lite hjlp.

Mvh. OmA
Citera
2010-01-30, 20:04
Medlem
Skrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Laddade hem "Microsoft.Windows.7.Ultimate.x64.SWEDiSH-CRBS" och brnde ut p dvd.
Nr jag bootar frn skivan s brjar det ladda och en bl sida med en kvist och en duva kommer upp, men sen str det still.

Har windows xp nu och tnkte formatera C:\ i samband med installationen, gr det?
Har 3 diskar, och funderar ven ver om jag mste skerhetskopiera alla bilder etc till en skiva, eller gr windows 7 bara p c:\ och jvlas?

Blev lite orolig iochmed att allt jag lser sger att jag mste skerhetskopiera allt.

Skulle uppskatta lite hjlp.

Mvh. OmA

Installerade den versionen av W7 inatt, jag sg d ingen kvist eller duva.
Nr jag installerade den s ville jag bli av med allt, men inte Windows, mot min vilja sparade den all min skit i en map som hette Windows.old. Vet inte varfr men..

Man kan vlja i en meny vilken hdd man vill installera p men jag ryckte ut mina andra hdds fr skerhets skull.
Citera
2010-01-30, 20:10
Medlem
onemanarmys avatar
Tog du den frn TTI?
Fr vl testa att rycka ut diskarna som du sger, bara fr att vara sker.

Kanske ska testa och brnna ut igen om det blev ngot fel.

Edit: shr ser det ut: http://img692.imageshack.us/img692/5599/img0104co.jpg

Jag kanske mste formatera c:\ innan jag installerar?
Senast redigerad av onemanarmy 2010-01-30 kl. 20:19.
Citera
2010-01-31, 03:17
Medlem
onemanarmys avatar
Nevermind, fick det att fungera tillslut.

Jag hade lite fr lite tlamod, man var tvungen att vnta ngra minuter nr den bla skrmen dk upp
Citera
2010-01-31, 05:16
Medlem
lfcinmehearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Nevermind, fick det att fungera tillslut.

Jag hade lite fr lite tlamod, man var tvungen att vnta ngra minuter nr den bla skrmen dk upp
Hehe jo, upplevde samma sak nr jag installerade W7 fr frsta ggn. Trodde att ngt hade gtt snett men nu har jag mrkt att det blir s varje gng man installerar sjuan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in