• 1
  • 2
2003-10-28, 08:49
Medlem
Maods avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/telegr..._852__,00.html

Jag har själv inte forskat i ämnet, men har för mig att mycket pekade på att det inte kunde vara en mördare och speciellt inte LHO.
Någon som har lite fakta angående detta?
Citera
2003-10-28, 12:16
Medlem
unikums avatar
Om det nu var Oswald så var han knappast ensam om att planera mordet iaf. Det är möjligt att han kramade avtryckaren men det var säkerligen inte han som kom på idén från början.
Citera
2003-10-28, 13:04
Medlem
Rubbermans avatar
Vänta så ska jag pm:a Chockad. Han har säkert massa fakta i ämnet att ta upp.
Citera
2003-10-28, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Vänta så ska jag pm:a Chockad. Han har säkert massa fakta i ämnet att ta upp.

Ja. Ge honom ett PM och trettio minuter så presenterar han en fullkomlig avhandling över hur det förhåller sig. Komplett med dryga hundratalet länkar till platser som stödjer hans teorier...

// Roger P.
Citera
2003-10-28, 14:34
Medlem
Enligt Peter Englund så blev Kennedy vådaskjuten i huvudet av en av sina livvakter. http://www.peterenglund.com/textarkiv/kenned.htm

Dessutom krävs det inte så mycket planering för att sätta sig med ett gevär längs en kortegeväg..
Citera
2003-10-28, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fulskalle
Enligt Peter Englund så blev Kennedy vådaskjuten i huvudet av en av sina livvakter. http://www.peterenglund.com/textarkiv/kenned.htm

Dessutom krävs det inte så mycket planering för att sätta sig med ett gevär längs en kortegeväg..

Nej, men att träffa Kennedy i huvudet på det avståndet, och under den korta tid som bilen var i skottfältet, kräver en bra skytt. Dessutom kan man ju undra hur Kennedys huvud kunde kastas bakåt om han blev skjuten bakifrån
Citera
2003-10-28, 15:02
Medlem
Liftarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulskalle

Det är inte Peter Englund som anser detta. Det är en teori som framförs i en bok av Howard Donahue och som Peter Englund recencerar.

/L
Citera
2003-10-28, 19:13
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maod
http://www.aftonbladet.se/vss/telegr..._852__,00.html

Mycket intressant att det inte framgår vilken typ av "omfattande granskning med modern datorteknik" som man genomfört. Jag har letat runt på ABC News utan att hitta någon info om detta, men det kanske bara är jag som är seg idag?

För sakens skull: Lee Harvey Oswald kan möjligen ha varit inblandad, men han var inte ensam...
Citera
2003-10-28, 21:14
Medlem
ace_secs avatar
En ensam mans verk...

Jojo...Någon som såg Arlington Road
på SVT nyligen?
Citera
2003-10-29, 00:38
Medlem
Kashmirs avatar
Skotten från boklagret var av en/flera expert/er. Tester efteråt har visat få klarat av det. LHO var absolut ingen bra skytt och om jag inte minns fel blev han nekad av det millitära av just hans brist på vara skytt.
Citera
2003-10-29, 14:36
Medlem
Azraels avatar
Enligt den officiella versionen (WC) så blev JFK inte träffad i huvudet överhuvudtaget, trots att det syns tydligt både på Zapruderfilmen och obduktionsbilderna.
Vem som sköt är egentligen ointressant. Vem som beställde det är betydligt mer intressant.
James Ellroys "American Tabloid" ger en variant, om än i romanversion. Mycket bra. Chockad får antagligen utlösning redan efter första sidan.
Citera
2003-10-29, 18:19
Bannlyst
I´m just a patsy!

Helt klart är det Maffian med Carlos Marchello och Sam Giancana som låg bakom detta. Att Giancana som var smugglarpolare med Joe Kennedy fixade så att Kennedy vann i Illinois mot en sedelbunt för att sedan få Bobby Kennedy efter sig måste ha svidit ordentligt i skinnet, Carlos Marchello blev ju deporterad till Guatemala. Att dessa båda bossar var fullständigt ursinniga på Bobby Kennedy är väl en mild tolkning.
Detta är den mest trovärdiga förklaringen. Att Hoover skulle riva upp himmel och jord för att lösa detta är inte troligt då vissa bossar hade fotografier på Hoover och Tolson i sänghalmen. Frank Costello och Meyer Lansky lär ha haft porrbilder på dessa herrar.
Det är tom så att Marcello lär ha erkänt att han låg bakom mordet.
Jack Ruby hade krog i CM:s stad New Orleans och att han fick order att tysta Oswald är troligt.
Det man undrar lite över är hur Oswald hamnade i detta sällskap, killen hade helt klart CIA koppling. Att som Oswald gjorde avsäga sig sitt amerikanska medborgarskap och flytta till Sovjet för att efter bara ett år sedan återvända till USA och få tillbaka sitt medborgarskap och bli insläppt på 24 timmar!!
En sak som jag aldrig fått klarhet i är, vad det gäller geväret som Oswald påstås ha skjutit Kennedy med, kulorna finns väl kvar, gjordes det någon ballistisk matchning.
Jag räknar till minst tre kulor som borde finnas, en i asfalten framför bilen, en som träffade JFK i halsen, plus troll-kulan.
På Zapruder filmen kan man tydligt se hur den högra sidan av pannan fläks upp.
Det gevär Oswald hade kan knappast förorsaka dessa skador på det avståndet.
Jag tror att han på något sätt var inblandad, men frågan är hur?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in