2009-08-04, 01:57
Medlem
KerhoffizHs avatar
Är Insatssoldat och skyddsvakt samma sak?
Citera
2009-08-04, 09:16
Medlem
gusgooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KerhoffizH

Insatssoldater är skyddsvakter, så ja.
Citera
2009-08-04, 09:20
Medlem
gusgooses avatar
.
Citera
2009-08-04, 10:15
Medlem
Bajslocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wronkan
Minns inte helt men det är mycket möjligt att det var väktarutbildningen. Jag läste det lite hastigt i ett nummer av vpl-nytt.
Väktarutbildningen är civil.
Kan säga att det var ganska stor efterfrågan på oss från G4S och Securitas när vi hade gjort klart Vu1:an.
Citera
2009-08-04, 12:15
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:

Skyddsvakt blir man när man gått skyddsvaktutbildningen. Alla värnpliktiga genomgår denna utbildning.
Citera
2009-08-04, 13:49
Medlem
KerhoffizHs avatar
Har hört att om man gör lumpen som insats så får man en väktar utblidning som man kan andvända cevilt , stämmer detta?
Citera
2009-08-04, 13:51
Medlem
Bajslocks avatar
Citat:
Har hört att om man gör lumpen som insats så får man en väktar utblidning som man kan andvända cevilt , stämmer detta?
Ja, det stämmer.
Du kan ju läsa det jag skrev några rader upp.
Citera
2009-08-04, 13:55
Medlem
KerhoffizHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslock
Ja, det stämmer.
Du kan ju läsa det jag skrev några rader upp.
Fan va sweet aha oj missade de
Citera
2009-08-18, 04:13
Medlem
KerhoffizHs avatar
Ingår en insatssoldat i en bevakningspluton?
Citera
2009-08-18, 05:02
Medlem
pliktverket

Jag fick mitt brev från pliktverket idag(igår) och då fanns det en lång lista på vilka inriktningar man skulle kunna tänka sig.

Min fråga är att om man nu kryssade i att man kan tänka sig It / Kommunikation kommer man ställas inför samma fysiska tester vid mönstring?
Citera
2009-08-18, 10:00
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pwzio
Jag fick mitt brev från pliktverket idag(igår) och då fanns det en lång lista på vilka inriktningar man skulle kunna tänka sig.

Min fråga är att om man nu kryssade i att man kan tänka sig It / Kommunikation kommer man ställas inför samma fysiska tester vid mönstring?
Testerna är väl detsamma såvida inte man gör någon extramönstring, vilket IT/kommunikation ganska säkerligen inte gör. Dock så krävs inte lika bra fysiskt resultat om man nu vill ha IT/Kommunikation.
Citera
2010-01-06, 14:32
Medlem
radionauts avatar
bump

det här med rakning - måste man använda hyvel eller går det lika bra med rakapparat? har knappt någon skäggväxt, får ingen stubb som syns och det tar väl någon minut att raka bort det lilla jag har. skulle man då kunna använda en batteridriven rakapparat lika gärna? hur noga är dom med rakningen i fält?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in