2009-07-22, 17:18
Medlem
Hundvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Bara inryckningsordern, hälsodeklarationen (om du fått en sådan) och eventuella biljetter.

Du ska ha med dig (sitter och läser i mina gamla papper jag fick från I19):
Körkort alternativt giltigt ID-kort samt eventuellt körkortstillstånd
Inryckningsordern samt hälsodeklarationen
Adress och telefonnummer till två anhöriga (som ska bo på olika adresser)
Toalettartiklar
Eventuella glasögon, om du har.
Du bör ha, egna löparskor och en klocka.
Man ska väl ha med sig sina stövlar och ryggsäcken man fick på informationshelgen?
Citera
2009-07-22, 17:26
Medlem
Mindfuckeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
Man ska väl ha med sig sina stövlar och ryggsäcken man fick på informationshelgen?

Det är väl ganska självklart. Alla var dock inte på informationshelgen.
Citera
2009-07-22, 17:30
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfucked
Tack, tack! Känner mig helt vilsen när jag kollar genom alla papper. Inryckningsordern antar jag är pappret det står "Kallelse till utbildning enligt lagen om totalförsvarsplikt", mina uppgifter, info om var jag ska utbildas, när jag ska inställa mig osv?
Precis, det är inryckningsordern.

Hundvalp:
Det är bara vissa förband som delar ut kängor och ryggsäck redan på informationshelgen. Jag vet att Livgardet inte gör det t.ex. Men har man fått saker så som kängor och/eller ryggsäck hemskickat eller fått vid informationshelg så ska man så klart ta med dem också.
Citera
2009-07-23, 15:02
Medlem
Får man uniform när man åker hem på helgerna?
Citera
2009-07-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjupp
Får man uniform när man åker hem på helgerna?

vissa förband ger ut m87, men inte alla. Man kan åka hem i m90, men det är coolt den första veckan...
Citera
2009-07-23, 21:24
Medlem
Bajslocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordRaven
vissa förband ger ut m87, men inte alla. Man kan åka hem i m90, men det är coolt den första veckan...
Ja, sen så är det inte så trevligt att sitta bredvid någon som är skitig luktar svett på tåget.
Citera
2009-07-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslock
Ja, sen så är det inte så trevligt att sitta bredvid någon som är skitig luktar svett på tåget.

Under min tid (förra året, heh) delades det ut två st m/90 varav en var för att använda under veckan då man övade, och den andra för hemresor då man skulle se proper ut och inte lukta så jävla illa.
Citera
2009-07-23, 22:45
Medlem
Bajslocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredas
Under min tid (förra året, heh) delades det ut två st m/90 varav en var för att använda under veckan då man övade, och den andra för hemresor då man skulle se proper ut och inte lukta så jävla illa.
Fick vi också.
Dock så var det folk som använde båda uniformerna ute i fält och använde samma på tågresan hem..
Citera
2009-07-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslock

jag och man blir ju ganska trött på grönkläderna. Som min kapten sade:
Skulle en byggarbetare sätta sig på tåget i sina blåkäder om han hade chansen att byta om?
Citera
2009-07-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordRaven
jag och man blir ju ganska trött på grönkläderna. Som min kapten sade:
Skulle en byggarbetare sätta sig på tåget i sina blåkäder om han hade chansen att byta om?

Självklart hade vi gjort det. Finns inget tjejer tycker är så sexigt som svettiga byggare och de vet vi om
Citera
2009-07-23, 23:59
Medlem
Tjabba

har bytt in lappen man fick hem mot en tågbiljett. några dagar senare fick jag hem pappret om inryckningsbussarna som också kommer gå från min stad. nu vill jag lämna tillbaka tågbiljetten och åka med inryckningsbussen istället, för o kanske lära känna någon redan där.

men

för att lämna tillbaka lappen måste jag besöka en sj-resebutik (som inte finns i min stad), alternativt skicka in biljetten samt kontakt- och kontouppgifter. men eftersom det är försvarsmakten som har betalat biljetten vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

1. skita i biljetten helt o hållet och åka med inryckningsbussen
2. fylla i mina egna kontouppgifter

kan jag få någon skit för att ha tagit emot tågbiljett av försvarsmakten utan o nyttja den?
Citera
2009-07-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtzehn
kan jag få någon skit för att ha tagit emot tågbiljett av försvarsmakten utan o nyttja den?
Det blir indragen permis och vedhuggning!

Skämt åsido, nej det är klart att du inte får någon skit för det. Skit i biljetten o ta bussen om du känner för det. Eftersom biljetten är betald av försvarsmakten kan du inte få några pengar för den ändå, skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in