2010-07-21, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swagger01
Så hur tar man sig från Uppsala C till förbandet? Buss? Kan man åka på bussen med inkallelseodern med?

Vi tar buss nummer 1 till flottiljvakten och eftersom det är så specifikt så antar jag att det borde gå, fast man kan ju tycka att det borde räcka att säga att man ska rycka in på LSS.
Citera
2010-07-22, 22:54
Medlem
Hur är det om man har opererat något? har opererat ut en minisk i knät och har aldrig haft problem med knät? får man göra lumpen om man har operarat något?
Citera
2010-07-22, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frysy
Hur är det om man har opererat något? har opererat ut en minisk i knät och har aldrig haft problem med knät? får man göra lumpen om man har operarat något?

Du kanske inte har haft problem med det nu men tänk sedan när du ska springa i en uppförsbacke med sammanlagt 30 kgs utrustning. Får du då problem och det kommer fram att du har opererat knäet så kanske de inte blir så glada på dig. Det är nämligen skillnad på det och att jogga lite i skogen.
Citera
2010-07-22, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wronkan
Du kanske inte har haft problem med det nu men tänk sedan när du ska springa i en uppförsbacke med sammanlagt 30 kgs utrustning. Får du då problem och det kommer fram att du har opererat knäet så kanske de inte blir så glada på dig. Det är nämligen skillnad på det och att jogga lite i skogen.

Men när jag hade ont så var det när jag gjorde sparkande rörelser innan jag tog ut minisken och sedna dess kan jag sparka hur mycket jag vill, men om jag säger att jag har tagit ut en minisk i knät på läkarundersökningen när jag kommer dit skickar de hem mig då?
Jag ska rycka in om 1 vecka
Citera
2010-07-23, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frysy
Men när jag hade ont så var det när jag gjorde sparkande rörelser innan jag tog ut minisken och sedna dess kan jag sparka hur mycket jag vill, men om jag säger att jag har tagit ut en minisk i knät på läkarundersökningen när jag kommer dit skickar de hem mig då?
Jag ska rycka in om 1 vecka

Det kan jag inte riktiga ge ett bra svar på då jag själv också rycker in om en vecka. Men som sagt, märker de att du har problem så kommer de säkert undersöka varför.
Citera
2010-07-23, 00:55
Medlem
En fråga angående Lappen där man ska i telefonnr osv till anhöriga, det står "Närmast anhöriga (2st på olika adresser)"

Mina närmast anhöriga är ju morsan och farsan, vilka lever ihop, så vad fan ska man skriva?
Citera
2010-07-23, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BIOD
En fråga angående Lappen där man ska i telefonnr osv till anhöriga, det står "Närmast anhöriga (2st på olika adresser)"

Mina närmast anhöriga är ju morsan och farsan, vilka lever ihop, så vad fan ska man skriva?

Du ska ju skriva till de som ska vara först att få veta om du råkat ut för en allvarligare olycka, typ vådaskott, så jag rekommenderar att du skriver ner båda. Jag har iallaf gjort det eftersom det kan vara så att om någon av dem skulle vara otillgänglig kan de alltid få tag i den andra. Det kan ju vara så att de inte är hemma när olyckan är framme.
Citera
2010-07-23, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wronkan
Du ska ju skriva till de som ska vara först att få veta om du råkat ut för en allvarligare olycka, typ vådaskott, så jag rekommenderar att du skriver ner båda. Jag har iallaf gjort det eftersom det kan vara så att om någon av dem skulle vara otillgänglig kan de alltid få tag i den andra. Det kan ju vara så att de inte är hemma när olyckan är framme.
Ja men båda bor ju på samma adress, vilket det står på lappen att de inte ska göra.
Citera
2010-07-23, 16:07
Medlem
Citat:
Ja men båda bor ju på samma adress, vilket det står på lappen att de inte ska göra.

Du ska skriva ner en person som bor på en adress (det verkar som din mamma och pappa bor på samma så skriv ner 1 namn, t.exe mamma och hennes mobil nr och hem nr)

Den andra personen kan du skriva ner din närmaste kompis eller din närmaste släkting eller dina syskon om du har några som inte bor på samma adress. Alltså, det får inte vara på samma adress som din person du valde tidigare. I detta fall din mamma och pappa.

Anhörig 1: Mamma
Mobil 08901830581385
Hem nr: 081357334
Adress: lallargatan 124
Post nr: 131351 stockholm

Anhörig 2: Brorsan
Mobil: 0358532
Hem nr: 383434
adress: yoogatan 23
post nr: 35678 Helsingborg
Citera
2010-07-24, 02:50
Bannlyst
Citat:

Då är det nog skillnad från förband till förband. På min lapp står det nämligen inte att de ska bo på separata adresser.
Citera
2010-07-25, 17:03
Medlem
Fassls avatar
Jaha, nu tackade man nej till frivillig tjänstgöring så jag hamnade i utbildningsreserven som befattningsgrupp Chef. Vad fan menar dom med Chef? Chef över vadå?
Citera
2010-07-25, 17:06
Medlem
_Shakermakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fassl
Jaha, nu tackade man nej till frivillig tjänstgöring så jag hamnade i utbildningsreserven som befattningsgrupp Chef. Vad fan menar dom med Chef? Chef över vadå?

Gruppchef heter det. Du är uttagen för att du ska enligt testerna vara lite bättre på att leda än de andra. Det innebär att du får ta all skit och göra allt jobbigt arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in