Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2009-04-29, 23:07
Bannlyst
Limma huvudet av en liten spik mot kontakten med ditt warhammer-lim. Det kommer nog fungera galant ska du se.
Citera
2009-10-29, 21:48
Medlem
athams avatar
Hade samma problem med mig Mac. Det var HELT omöjligt att få ut den själv, så jag gick till reparatören. Det kostar dam di dam.......9500kr att få bort den. (jag slängde datorn i golvet istället)
Citera
2009-10-29, 21:57
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atham
Hade samma problem med mig Mac. Det var HELT omöjligt att få ut den själv, så jag gick till reparatören. Det kostar dam di dam.......9500kr att få bort den. (jag slängde datorn i golvet istället)

Va i helvete Det är ju för fan sjukt. Hur kan det bli så dyrt? Måste dom byta hela moderkortet eller?
Citera
2009-10-31, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atham

Eller så kunde du gått till en vettig datorfirma istället som fixat det på 1 timme och gjort det för kanske 1000kr?
Citera
2009-11-04, 00:32
Medlem
athams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhjalte
Eller så kunde du gått till en vettig datorfirma istället som fixat det på 1 timme och gjort det för kanske 1000kr?

Macoteket. Vet inte fler ställen. Men, absolut du har rätt. Det är inget vettigt med dem.
Citera
2009-11-04, 02:11
Medlem
FillilutteN2s avatar
Går det inte att försöka sig på någon liknande metod som de använder sig av i bilsammanhang när ett huvud går av på en skruv tex. Då borrar de skiten, lite väl svårt i det här fallet kanske. Men om du borrar ett hål i själva pluggen, utan att förstöra något annat. Och sedan lim på en metallpinne/ståltråd så kan du ju dra ut den som en tampong sen! Kommer gå kanonbra tror jag (:
Citera
2009-11-04, 04:54
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Går det inte att försöka sig på någon liknande metod som de använder sig av i bilsammanhang när ett huvud går av på en skruv tex. Då borrar de skiten, lite väl svårt i det här fallet kanske. Men om du borrar ett hål i själva pluggen, utan att förstöra något annat. Och sedan lim på en metallpinne/ståltråd så kan du ju dra ut den som en tampong sen! Kommer gå kanonbra tror jag (:

Skulle väl kräva en ytterst smal borr ? Risken är väl större att något annat går sönder på samma gång också.

Som andra har sagt, ta lite lim på ex en tändsticka eller något och försök att inte träffa "väggarna". Själv gjorde jag misstaget att köra in en fiskekrok och försöka lirka ut den. Slutade med att hela uttaget var pajj.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in