Från det som jag läst om Illuminati orden så verkar de ganska så fördjävliga.
De är extremt elitistiska och har försökt infiltrerar regeringar som den i Bayerns.
Enligt Wikipedia ska dessa vara de "högst uppsatta" inom frimurarorden men det låter som gojja. Onda, det vetti fan. De ska ju ha riktigt skumma ritualer för att få komma in dock som känns lite som att de som går med får sina kroppar besudlade för all framtid så att de med gott mod och självkänsla inte kan lämna organisationen.
Det är så mycket skit nu på internet att det inte går att urskilja så värst mycket. Jag har aldrig riktigt förstått vad de "upplysta" ska ha sysslat med.
Frågan du stället kanske har att göra med att många anser att Illuminati-gruppen är den grupp ur vilken CFR och liknande grupper har mynnat ifrån?
Ptja....Jag kan inte se varför de män som skapade USA var onda. De skapade faktiskt en stark konstitution som dagens "neo-konservativa" har en svår tid att krossa. Att frimurarna förnekar att pyramiden och ögat i en och samma är deras symbol är väll lite synd då de egentigen inte har något att frukta.
Citat:
But, beware, the conclusion if you practice diligently, is that you are a god
Så skillnaden skulle i så fall vara att frimurarna agerar under guds vakande öga och för människans bästa medan dessa anser sig vara gud som här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Informa...areness_Office
Vilket ju gör dem till de yttersta följeslagarna av den "vänstra" vägen och såledels typ "onda"...?