• 1
  • 2
2009-04-29, 20:33
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Jag har sedan jag hört om detta spekulerat om att de är den nya juden.
Brukar ej ta sånna här diskussioner på internetforum direkt men det är ju många människor här så någon kanske vet något.

Jag har ännu att hitta något konkret som skulle peka på att orden i sig är ond eller har dolda "onda" planer. Lite filmer och så har man sett men dessa behöver inte vara riktiga. Dessutom kan vissa delar av orden vara korrupta lika lätt som vissa judar eller kristna kan vara det.

Ett exempel på något sådant är ju orden i Italien som hade djupa länkar med maffian och som gjorde att Italien beslöt sig att förbjuda "Hemliga sällskap".

Så, har någon några bevis?
Citera
2009-04-30, 00:57
Medlem
Det är precis som du säger, den nye juden. Naturligtvis är inte alla judar onda och har en agenda, så har det aldrig varit heller. Även de som haft en agenda har inte nödvändigvis vara onda, det är ett väldigt relativt begrepp.

Det är mer som ett parti. Fotfolket är inte detsamma som eliten, en engagerad sosse på en fackklubb behöver inte dela åsikter om VUs beslut.
I KD såg vi ju hur Sacredeus blev bortputtad av ledningen trots medlemsstöd nyligen....

Sen finns det olika frimurare. I Sverige så var ju kungen ordförande och ett krav var (är?) att man skulle vara kristen.

En fråga är ju också: Vad anser du som Illuminatis mål? Onda?
Citera
2009-04-30, 01:22
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Från det som jag läst om Illuminati orden så verkar de ganska så fördjävliga.
De är extremt elitistiska och har försökt infiltrerar regeringar som den i Bayerns.

Enligt Wikipedia ska dessa vara de "högst uppsatta" inom frimurarorden men det låter som gojja. Onda, det vetti fan. De ska ju ha riktigt skumma ritualer för att få komma in dock som känns lite som att de som går med får sina kroppar besudlade för all framtid så att de med gott mod och självkänsla inte kan lämna organisationen.

Det är så mycket skit nu på internet att det inte går att urskilja så värst mycket. Jag har aldrig riktigt förstått vad de "upplysta" ska ha sysslat med.
Frågan du stället kanske har att göra med att många anser att Illuminati-gruppen är den grupp ur vilken CFR och liknande grupper har mynnat ifrån?
Ptja....Jag kan inte se varför de män som skapade USA var onda. De skapade faktiskt en stark konstitution som dagens "neo-konservativa" har en svår tid att krossa. Att frimurarna förnekar att pyramiden och ögat i en och samma är deras symbol är väll lite synd då de egentigen inte har något att frukta.

Citat:
But, beware, the conclusion if you practice diligently, is that you are a god
Så skillnaden skulle i så fall vara att frimurarna agerar under guds vakande öga och för människans bästa medan dessa anser sig vara gud som här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Informa...areness_Office

Vilket ju gör dem till de yttersta följeslagarna av den "vänstra" vägen och såledels typ "onda"...?
Senast redigerad av Allt_är_taget 2009-04-30 kl. 01:39.
Citera
2009-04-30, 10:26
Medlem
Avsiktarens avatar
Frimurarna är djävulsdyrkare. När man når den högsta orden så lär man sig att det är Lucifer man skall dyrka.
De ligger även bakom Mormonerna, Jehovas vittnen och hela New Age rörelsen.

http://video.google.com/videoplay?do...SWBQ&q=new+age
Citera
2009-05-01, 19:08
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Frimurarna är djävulsdyrkare. När man når den högsta orden så lär man sig att det är Lucifer man skall dyrka.
De ligger även bakom Mormonerna, Jehovas vittnen och hela New Age rörelsen.

http://video.google.com/videoplay?docid=1164776176933693244&ei=pWD5SeaeJIL 62wKPouSWBQ&q=new+age

Något jag finner ofantligt roande är att kritiker emot frimurare oftast använder extrema religiösa fanatiker som sin främsta källa när de skall formulera sin kritik. Detta samtidigt som majoriteten av konspirationsfanatikerna ser sig själva som upplysta och separerade från allt vad religiös indoktrinering heter, faktum är att majoriteten verkar se hela den kyrkliga institutionen som en enda stor konspiration.

Hursomhelst, frimureri är inte homogent utan varierar efter var det förekommer, vilket gör att kritiken från amerikanska låtsas präster till största delen saknar relevans här i sverige...
Citera
2009-05-02, 08:00
Medlem
C.s.Ps avatar
Kanske inte så konstigt då vatikanen även är en bank om du nu inte visste det.
Citera
2009-05-02, 08:22
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.s.P
Kanske inte så konstigt då vatikanen även är en bank om du nu inte visste det.
Ja, men om den huvudsakliga kritiken är ekonomisk och man som konspirationstroende inte är religiös så är det löjligt att man hänvisar till Lucifer och djävulsdyrkan i sin kritik. Lite konstigt när någon säger "Oj oj oj frimurarna är en del av NWO och så är de satanister" när den som säger det inte är troende.
Citera
2009-05-02, 09:29
Medlem
C.s.Ps avatar
Jag kan inte tala för andra men jag tror personligen NWO har många olika skepnader, med en gemensam nämnare: makt.

* Religiöst Institutioner(Vatikanen, Islam, Judendom etc).
* Banker(Värlsbanken, Fed. Reserve, Bank of England)
* Globala företag.

Sedan om dom dyrkar djävulen eller något annat är svårt att bevisa, men kan inte påstå att det inte är uteslutet då det oftast är samma människor och personer med makt som klappar varandra om ryggarna, frågan handlar om hur mycket av kakan man kan roffa åt sig. Det är en cykel som inte bryts,

Ex. Sälja Vapen -> Krig -> FN -> Lån för att bygga upp nationen -> Privatiseringar av företag som delbetalning av lånen(värlsbanken) -> Ökade kostnader för folket -> Oroligheter i landet -> Högre skatter -> Mer "säkerhet" -> Mindre personlig frihet.

It goes on and on.
Order out of chaos.

Vet ej om jag svarade på OnT, men för att folk som inte tror att Frimurarna har någon makt kan jag bara rekommendera George Washingtons monument;
http://www.garone.net/tony/random_fi...ousgeorge4.jpg

Bara för att man ska kunna förstå hur länge dom varit med och haft fingrar med i politiken......
Citera
2009-05-02, 09:51
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.s.P
Vet ej om jag svarade på OnT, men för att folk som inte tror att Frimurarna har någon makt kan jag bara rekommendera George Washingtons monument;
http://www.garone.net/tony/random_files/curiousgeorge4.jpg

Bara för att man ska kunna förstå hur länge dom varit med och haft fingrar med i politiken......

Du blandar ihop enskilda frimurares makt med makt för Orden. Naturligtvis finns det frimurare med makt, på samma sätt som det finns till exempel scouter med makt men det innebär inte att scouterna är en del av NWO. (Vissa hävdar att Baden-Powell var frimurare också men man har inte hittat några logedokument som stödjer det)

Att vi i Sverige har frimurare i riksdagen och regeringen innebär inte att Svenska Frimurarorden har någon makt och kan bestämma landets politik.
Citera
2009-05-02, 10:04
Medlem
C.s.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Du blandar ihop enskilda frimurares makt med makt för Orden. Naturligtvis finns det frimurare med makt, på samma sätt som det finns till exempel scouter med makt men det innebär inte att scouterna är en del av NWO. (Vissa hävdar att Baden-Powell var frimurare också men man har inte hittat några logedokument som stödjer det)

Att vi i Sverige har frimurare i riksdagen och regeringen innebär inte att Svenska Frimurarorden har någon makt och kan bestämma landets politik.
Okay det beror på vilken grad av frimurare man är, tror inte vanlige svensson som är med i frimurarna vet om att det ens finns en 33 degree, vilket George Washington var.

Sedan att majoriten av USA:s presidenter har varit Frimurare snarare bevisar deras inflytande istället för att få det att random frimurare har makt. Det är ingen vanlig frimurare utan 33 degree.

'Nothing happens by accident"
Citera
2009-05-02, 20:07
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Det heter grad.
Det finns klara tecken på att det sätt som vår värld styrs på har ett direkt planerat eller indirekt skapad undermedveten plan som inte gynnar den stora massan och förmodligen inte ens de flesta av "eliten" heller.

Men det har inte så mycket att göra med just frimurare.

Citat:

Det är dock högst troligt att en organisation med så få medlemmar kan vara en dold maktfaktor inom våran regering och riksdag ifall nu ett antal riksdagsmän och kvinnor är frimurare. Jag ogillar överlag tanken på att hemliga sällskap driver sin agenda genom de som ska vara folkets representater. Oavsett om denna agenda är god eller ej.

Frimurarna har ju ett talespråk som lyder något i stil med "Den stora massan kanske inte vet om vad vi har gjort men hos gud kommer vi att vara erkända" , korrekt?

Detta skulle antyda om att organisationen alltså har en vilja att direkt ha ett finger med i spelet. Inte bara att några mäktiga män "råkar" även vara frimurare och inte heller att de går med när de visat vad de går för.
Senast redigerad av Allt_är_taget 2009-05-02 kl. 20:34.
Citera
2009-05-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Det är dock högst troligt att en organisation med så få medlemmar kan vara en dold maktfaktor inom våran regering och riksdag ifall nu ett antal riksdagsmän och kvinnor är frimurare. Jag ogillar överlag tanken på att hemliga sällskap driver sin agenda genom de som ska vara folkets representater. Oavsett om denna agenda är god eller ej.

Och frimurarorden driver heller inga politiska frågor eller har en politisk agenda. Det är fler rotarianer än frimurare i regeringen idag. Innebär det att Rotary har större makt? ... Jag tror inte man kan avläsa eventuell makt på det sättet.

(Dessutom; vilka "hemliga sällskap" talar du om. Frimurarna är inte ett "hemligt sällskap" och har inte varit sedan i alla fall början av 1700-talet. Om man står med i telfonkatalogen, offentlig medlemsmatrikel och hemsida på nätet är man inte särskillt hemlig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in