Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Frimurarna är djävulsdyrkare. När man når den högsta orden så lär man sig att det är Lucifer man skall dyrka.
De ligger även bakom Mormonerna, Jehovas vittnen och hela New Age rörelsen.
http://video.google.com/videoplay?do...SWBQ&q=new+age
Nu har jag inte fördjupat mig i JV's teologi och kan inte svara på vad de tror på.
Men konspirationerna om Lucifer, frimurarna och mormonerna är en gammal klassiker.
Tanken om frimureres dyrkande av Lucifer kan lätt spåras tillbaka till Leo Taxils förfalskade Pike citat.
Mormonerna dyrkar inte lucifer, men en del av mormonernas teologi är starkt kopplat till frimureri, eftersom mormonkyrkans grundläggare var frimurare och inkorporerade delar av frimurarritualer i kyrkans tempelritualer.
När man tror att frimurare dyrkar lucifer och vet att det finns en koppling mellan frimurare och mormoner, så är det lätt att påstå att mormoner dyrkar lucifer. Men det finns ingen fakta eller logik i att dra den slutsattsen.
Citat:
Ursprungligen postat av C.s.P
Okay det beror på vilken grad av frimurare man är, tror inte vanlige svensson som är med i frimurarna vet om att det ens finns en 33 degree, vilket George Washington var.
Sedan att majoriten av USA:s presidenter har varit Frimurare snarare bevisar deras inflytande istället för att få det att random frimurare har makt. Det är ingen vanlig frimurare utan 33 degree.
'Nothing happens by accident"
Jag är säker på att de flesta vanlige svensson som är frimurare vet att det finns höggradssystemer i utlandet som har 33 grader. De vet nog också att 10e graden i det svenska höggradssystemet är stort sett det samma som 33e graden i den skottske rite och en svenssom med 10e graden får besöka alla möten som 33 graders frimurare håller.
Vi har användare på FB som har den svenska motsvarigheten till 33e graden och jag, vanlig svensson som är frimurare, får snart det som svarar till 31 graden
Betyder det att vi har makt och styr FB???