Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-06, 19:49
  #10873
Medlem
Sådär då! Då har man kört första injektionen. Blandade med 2ml och kör på 10 I.U./gång, alltså 0.1.

Har en fråga bara, har laddat upp mina sprutor men då jag tänkt köra låg dos under längre tid (2månader ungefär) borde jag ju förvara ett gäng av sprutorna i frysen. Behöver jag dra i luft i de eller inte? Har sökt igenom tråden och folk svarar helt olika.

Edit, kan jag ha räknat fel?
Har alltså vanliga insulinsprutor med 100 I.U. 1 m.L/ cc (http://www.netmedical.se/SL/PI/279/9...e3895eb133.jpg) Blandade mitt M2 med 2ml vatten. Dragit upp 8 sprutor till 10 strecket och 4st till 20 strecket. Visst blir det 0,1 respektive 0,2 doser då?
__________________
Senast redigerad av knarkhuligan 2014-04-06 kl. 20:27.
2014-04-07, 09:42
  #10874
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhuligan
Sådär då! Då har man kört första injektionen. Blandade med 2ml och kör på 10 I.U./gång, alltså 0.1.

Har en fråga bara, har laddat upp mina sprutor men då jag tänkt köra låg dos under längre tid (2månader ungefär) borde jag ju förvara ett gäng av sprutorna i frysen. Behöver jag dra i luft i de eller inte? Har sökt igenom tråden och folk svarar helt olika.

Edit, kan jag ha räknat fel?
Har alltså vanliga insulinsprutor med 100 I.U. 1 m.L/ cc (http://www.netmedical.se/SL/PI/279/9...e3895eb133.jpg) Blandade mitt M2 med 2ml vatten. Dragit upp 8 sprutor till 10 strecket och 4st till 20 strecket. Visst blir det 0,1 respektive 0,2 doser då?

Man kan inte frysa färdigblandat melanotan utan du får förvara dem i kylen. 0,1 eller 0,2 doser? Hur stor en dos är är ju högst individuellt. Du anger dosen i mg och inget annat. Jag brukar ta 0,25 mg (5 units i detta fall) i samband med solariesol men det är jag det. Med en blandning på 2 ml vatten blir 10 units 0,5 mg. Dra in luft? Nej det ska du inte göra. Du behöver nog läsa på lite hur man gör med en subcutan injektion så att du vet vad du gör. Det du skriver som 0,1 är i själva verket 0,5 mg vilket kan missuppfattas till 0,1 mg efter som du uttrycker dig lite galet. Googla lite så ska du se att poletten trillar ner.
__________________
Senast redigerad av Strawberryn 2014-04-07 kl. 09:46. Anledning: Glömde
2014-04-07, 17:15
  #10875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Man kan inte frysa färdigblandat melanotan utan du får förvara dem i kylen... Dra in luft? Nej det ska du inte göra.
Eftersom? Se inlägget från FAQen. Har inte gjort det utan de ligger fyllda i kylen as we speak.
Citat:
Ursprungligen postat av Celiasilver
De sprutor som du fryser in bör du aldrig fylla helt med lösning utan se till att det även finns en del luft i sprutan så att lösningen inte ”spränger” när den väl fryses.
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
0,1 eller 0,2 doser? Hur stor en dos är är ju högst individuellt. Du anger dosen i mg och inget annat.
Precis. Utgick ifrån det här (taget ur FAQen)

Utgående från användande av 2ml vatten per vial:
• 100kg - 1mg per day (0.2ml "20" enheter på en insulinspruta)

Har blandat med 2ml vatten på 10mg. Drog 10 enheter på sprutan så jo det blir 0.5mg. Blandade ihop ml med mg. Får använda sprutorna 2 gånger då.
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Du behöver nog läsa på lite hur man gör med en subcutan injektion så att du vet vad du gör. Det du skriver som 0,1 är i själva verket 0,5 mg vilket kan missuppfattas till 0,1 mg efter som du uttrycker dig lite galet. Googla lite så ska du se att poletten trillar ner.
Hur man utför injektionen var inga problem. Det var mattebiten som jag snurrade ihop, därför jag pluggar praktiskt haha.. Tack för klargörandet iaf! Är med nu, tar jag 5 enheter blir det 0,25 vilket får ses som en bra dos 2ggr/ veckan på mina 85kg.
__________________
Senast redigerad av knarkhuligan 2014-04-07 kl. 17:20.
2014-04-07, 18:35
  #10876
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhuligan
Eftersom? Se inlägget från FAQen. Har inte gjort det utan de ligger fyllda i kylen as we speak.

Precis. Utgick ifrån det här (taget ur FAQen)

Utgående från användande av 2ml vatten per vial:
• 100kg - 1mg per day (0.2ml "20" enheter på en insulinspruta)

Har blandat med 2ml vatten på 10mg. Drog 10 enheter på sprutan så jo det blir 0.5mg. Blandade ihop ml med mg. Får använda sprutorna 2 gånger då.

Hur man utför injektionen var inga problem. Det var mattebiten som jag snurrade ihop, därför jag pluggar praktiskt haha.. Tack för klargörandet iaf! Är med nu, tar jag 5 enheter blir det 0,25 vilket får ses som en bra dos 2ggr/ veckan på mina 85kg.

Intressant det där med frysandet. Något jag aldrig hört faktiskt och jag måste nog ha varit mentalt frånvarande den gången jag tog mig tid att läsa igenom hela tråden då jag verkar ha missat det inlägget Jag har frågat många andra väldigt erfarna brukare av peptider som sagt att det inte ska frysas utblandat så jag har helt enkelt utgått ifrån att man inte ska frysa det. Ja det är verkligen en djungel med vad man bör och inte bör göra.
2014-04-07, 18:54
  #10877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Intressant det där med frysandet. Något jag aldrig hört faktiskt och jag måste nog ha varit mentalt frånvarande den gången jag tog mig tid att läsa igenom hela tråden då jag verkar ha missat det inlägget Jag har frågat många andra väldigt erfarna brukare av peptider som sagt att det inte ska frysas utblandat så jag har helt enkelt utgått ifrån att man inte ska frysa det. Ja det är verkligen en djungel med vad man bör och inte bör göra.
Är lite mer påläst än jag verkar Men tack för klargörandet iallafall.

Om någon har koll på om man bör frysa in eller inte hojta gärna till! Tror däremot att de håller sig utblandat i kylskåpet tills slutet på Maj. Drar som sagt till Australien och bör ju vara klar med kuren då för bäst skydd. Tänker inte resa med det nämligen.
2014-04-09, 00:07
  #10878
Medlem
Hur ofta solar ni i solarium? Jag kör 3 streck på sprutan innan varje solning och solar just nu varannan dag á 9 min bara. Kostar typ 10 spänn per 3 min här, så blir 30 kr per gång!

Någon som vet om det är mer effektivt om jag solar färre och längre istället?

Har ni något bra tips på ett solarium man blir skitbrun i i Stockholm någonstans så kan ni ju hojta till
2014-04-09, 19:40
  #10879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhuligan
Är lite mer påläst än jag verkar Men tack för klargörandet iallafall.

Om någon har koll på om man bör frysa in eller inte hojta gärna till! Tror däremot att de håller sig utblandat i kylskåpet tills slutet på Maj. Drar som sagt till Australien och bör ju vara klar med kuren då för bäst skydd. Tänker inte resa med det nämligen.

Jag fyller så många sprutor det krävs tills den färdigblandade burken är tom. Sen suger jag upp lite luft så vätskan har utrymme att expandera innan jag lägger dem i frysem, i varje spruta tar jag upp 3 doser. Tar upp en spruta i taget och låter den tina i ca 5-10 minuter. När jag använt en dos lägger jag den upptinade sprutan i kylskåpet och tar när det behövs, har fungerat kanon för mig
2014-04-09, 20:03
  #10880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beproud
Jag fyller så många sprutor det krävs tills den färdigblandade burken är tom. Sen suger jag upp lite luft så vätskan har utrymme att expandera innan jag lägger dem i frysem, i varje spruta tar jag upp 3 doser. Tar upp en spruta i taget och låter den tina i ca 5-10 minuter. När jag använt en dos lägger jag den upptinade sprutan i kylskåpet och tar när det behövs, har fungerat kanon för mig
Okej, tack! Har alla laddade i kylen nu. Det är alltså bara att vända de uppochned och dra in lite luft i de och stoppa in? Pallar inte göra något tokigt så jag måste köpa nytt.

Har bara 2 doser i varje spruta, hade helst inte velat återanvända öht. men räknade lite tokigt när jag beställde och vill inte köra hög dos bara pga det. Hur gör ni för att säkrast hålla allt sterilt? Tvättar alltid händerna innan, har cutisoft innan/efter på huden vid injicering och förvarar i en separat låda och fack i kylen. Har torkat av nålen med en ny cutisoft wipe också, borde man göra det?
2014-04-10, 20:14
  #10881
Medlem
Bombardinis avatar
Någon som upplever att de fått hyggliga resultat på så låga doser som 0.1mg/ED?
2014-04-10, 21:57
  #10882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhuligan
Okej, tack! Har alla laddade i kylen nu. Det är alltså bara att vända de uppochned och dra in lite luft i de och stoppa in? Pallar inte göra något tokigt så jag måste köpa nytt.

Har bara 2 doser i varje spruta, hade helst inte velat återanvända öht. men räknade lite tokigt när jag beställde och vill inte köra hög dos bara pga det. Hur gör ni för att säkrast hålla allt sterilt? Tvättar alltid händerna innan, har cutisoft innan/efter på huden vid injicering och förvarar i en separat låda och fack i kylen. Har torkat av nålen med en ny cutisoft wipe också, borde man göra det?

Om du är i uppladdningen låter det bra. Om du tar 1-2 gånger i veckan bara skulle jag dra upp lite luft och frysa in de jag inte använder som sagt. Var noga med att det inte finns kvar någon luft vid injekt bara. Lättast att knäppa lite på sprutan så flyter de upp så trycker du bara ut dem.

2 doser i varje spruta låter bra. Kör själv 3 gånger per spruta och har aldrig haft några problem. Är väldigt noga med hygien och känner ingen skillnad alls i "smärta" mellan injekt 1 och 3, känns inget alls.

För att hålla allt sterilt

* Duschar innan injekt
* Tvättar området med spritservett
* Tar injekt och torkar av med samma servett
* Är väldigt noga med att nålen inte kommer åt något annat förutom huden
* Stäng locket, klart.

Finns det en dos kvar i sprutan lägger jag den i en fryspåse innan den hamnar i kylen igen
De fyllda sprutorna som ligger i frysen ligger också i en fryspåse + en matlåda

Hoppas att det hjälpte lite
2014-04-11, 11:26
  #10883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardini
Någon som upplever att de fått hyggliga resultat på så låga doser som 0.1mg/ED?

Jag tar 0.1mg innan solning, solar ca 20 min. Har på 5 solningar blivit tokbrun.
2014-04-11, 12:43
  #10884
Medlem
Bombardinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeeeelin
Jag tar 0.1mg innan solning, solar ca 20 min. Har på 5 solningar blivit tokbrun.

Tack för ditt svar!
Kul att du fått en bra effekt. Hur upplever du bieffekterna på en sådan dos? Leverfläckar?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback