Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-27, 16:07
  #1
Medlem
Gatsus avatar
Hej!

Ska tävla i -79kg klassen på lördag och har invägning på fredag. Min vikt ligger idag på drygt 83.5-84kg. Jag har alltså 4a dagar på mig att komma ner till 79kg.. Jag ska köra bastu på fredag för att gå ner allt jag behöver i vätska.

Någon som har tips på hur jag ska gå tillväga dessa 4dagar för att gör vikt nedgången så smidig så möjlig?. finns det saker jag kan göra för att droppa något kilo innan bastun eller någon metod som gör att jag blir av med vätska snabbare i bastun?.

Tacksam för svar..
Citera
2009-04-27, 16:29
  #2
Medlem
Muckans avatar
Köp Laxermedel, så du tömmer hela tarmen. Där vinner du säkert 1-2 kg. Sen bara väldigt lite vätska och bara flytande mat(aka biljong lätta soppor, VLCD pulver) så att tarmen inte fylls igen. Sen som sagt, basta. Äta få kalorier så att levern tömms på glukos och allt vatten som binds vid den
Citera
2009-04-27, 16:35
  #3
Medlem
brukar dra ner på maten ordentligt dagen innan och invägningsdagen, samtidigt som man bastar, du kan även duscha i riktigt varmt vatten mellan bastu tripperna.
Citera
2009-04-27, 16:37
  #4
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatsu
Finns någon metod som gör att jag blir av med vätska snabbare i bastun?

1) Ställ in en träningscykel i bastun.
2) På med långbyxor/t-shirt + tjock tröja.
3) Börja trampa.
Citera
2009-04-27, 16:40
  #5
Medlem
Muckans avatar
Mpste bara tillägga att i fall du inte märkt/vet det, så är alla förslag här effektiva, men också väääldigt ohälsosamma.
Citera
2009-04-27, 16:42
  #6
Medlem
SonicSyndicates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckan
Mpste bara tillägga att i fall du inte märkt/vet det, så är alla förslag här effektiva, men också väääldigt ohälsosamma.
Det handlar bara om några få dagar, Men va me på att du kommer må skit
Citera
2009-04-27, 17:15
  #7
Medlem
PMa mig din MSN om du vill ha hjälp fram tills fredagen.
Citera
2009-05-07, 14:25
  #8
Medlem
Bumpar tråden har liknande fråga:

Ska ner till 66kg väger 70kg har t.o.m den 24:e på mig hur går man ner enklast dvs. så jag inte får för lite energi för att orka träna och inte behöver basta ur 3 liter vätska innan invägning?
Citera
2009-05-07, 14:51
  #9
Medlem
Lieutenant-Pains avatar
1. vlcd diet.

2. grönt té för att tömma tarmen

3. sweat suit och cardioträning
Citera
2009-05-07, 17:32
  #10
Medlem
1. låg-kolhydrat och låg-natrium diet. Dra inte bort saltet förrns 10 dagar innan dock. Du kommer nog lida av det annars.

2. exxtremt mkt grönsaker/fibrer till en början så att magen har fart. Dagarna innan bör du lägga ner det dock. Fibrer väger en hel del och binder vätska. ALTERNATIVT något laxermedel.

3. Tänk på att du är sjukt klen när du är som mest tömd. Man mår piss helt enkelt. Ska du tävla så måste du ladda innan tävlingen.
Citera
2009-05-07, 18:43
  #11
Avstängd
MyNameIsNobodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime
Bumpar tråden har liknande fråga:

Ska ner till 66kg väger 70kg har t.o.m den 24:e på mig hur går man ner enklast dvs. så jag inte får för lite energi för att orka träna och inte behöver basta ur 3 liter vätska innan invägning?
du kommer garanterat bli slö av att ligga på så pass mycket underskott att du går ner 4kg på några veckor men omöjligt är det inte.

Ät mindre.
Citera
2009-05-07, 20:20
  #12
Medlem
Kanske borde utförligare beskriva vad jag gör och hur jag gjort tidigare, en gång tidigare skulle jag ner till 64 och vägde 71 innan jag började och hade hela 3 veckor på mig då körde jag med morgonjogging + bytte ut all styrketräning mot motionscykel (3 timmar i veckan) och innan tävlingen så drack jag ingen vätska 1 och ett halvt dygn innan plus att det blev lite joggig med suit på innan invägning.
Då mådde jag piss och presterade därefter, därför tänkte jag nu mer att jag kör på att jag bara skippar kolhydrater (ok inte helt) till stor del i 3 veckor och byter ut min styrketräning mot cardioträning sen bastu kvällen före.

Det jag funderar över är: Hur återfå vätska på snabbast sätt? Och några andra laddningstips?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback